حاکمیت آخوندی فرار مغزها به دانش آموزان هم رسید!

یکی از تبعات بروز بحران‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دیکتاتوری خامنه‌ای همان فرار مغزها از کشور است.

درحالیکه تا چندی پیش عمده فارغ‌التحصیلان، پزشکان، کادرهای مجرب درمانی و متخصصین بودند که از جهنم آخوند ساخته به خارج از کشور فرار می‌کردند، بر اساس یک گزارش حکومتی اکنون این روند به دبیرستان‌ها و مدارس کشور نیز رسیده است.

این گزارش ضمن اعتراف به ابعاد این بحران اجتماعی – سیاسی اعتراف می‌کند: «مهاجرت نخبگان در سال‌های اخیر به مقطع دانش‌آموزی نیز سرایت کرده است؛ به طوری که همه ساله تعداد زیادی از دانش آموزان تیز هوش و استعدادهای برتر دانش‌آموزی برای ادامه تحصیل، کشور را ترک می‌کنند. واقعیت تلخی که نشان می‌دهد برخلاف ادعای مسئولان امر، مهاجرت نخبگان ایرانی نه تنها معکوس نشده، بلکه ابعاد تازه تری پیدا کرده و آن هم سرایت این پدیده به مقطع دانش‌آموزی است». (سایت حکومتی تابناک ۳۰ مرداد ۱۳۹۶)

واقعیت در فرای این جملات این است که بروز چنین بحران‌هایی به یقین ماحصل سیاست‌های مخرب رژیمی است که کشور و آحاد مردم ایران را به دو دسته «خودی و غیر خودی» تقسیم کرده است. بر این سیاق داشتن علم، سواد و تخصص اساساً در این رژیم عقب مانده و ارتجاعی برای راه پیدا کردن به سطوح مختلف، ملاک نیست، بلکه آنچه که ملاک است، همان سرسپردگی به حکومت ولی فقیه و سرکوبگری است که اکنون خود را در خیل مجریان فاسد، بسیجی، اطلاعاتی و سرکوبگر به نمایش گذاشته است.

همچنین عواملی مانند بحران‌های سیاسی و اجتماعی که خود را در سرکوب گسترده در جامعه به نمایش می‌گذارد، رکود شدید اقتصادی، نبود چشم‌انداز برای آینده‌ای روشن، تحجر سازمان داده شده از سوی حکومت بر بخش‌های عظیمی از شبکه‌های اداری، علمی و تخصصی کشور، عدم ثبات رژیم، عدم امنیت شغلی و یا بروز شکاف طبقاتی از جمله دیگر دلائل برای به حرکت درآوردن مغزها برای فرار از کشور می‌باشند.

در راستای این گزارش و به موازات این واقعیات که تبلور بازتابی از تنفر مردم ایران از کلیت نظام غارتگر آخوندی است، باید به پنهانکاری های رژیم در رابطه با ارائه آمار و ارقام دقیق از ابعاد فرار مغزها از ایران اشاره نمود. بر اساس داده‌های سازمان ملل اکنون قریب ۵ میلیون ایرانی از کشور به دلیل اختناق و ظلم و ستم حاکم از سوی دیکتاتوری ولی فقیه فرار کرده‌اند که بخش بزرگی از آنان را فعالان سیاسی و مدنی، متخصصان، شاعران و نویسندگان، اهل فرهنگ و همچنین جوانان و زنان جامعه تشکیل می‌دهند.

در این راستا آن دسته هم که مجبور به اقامت در ایران گردیده‌اند، اکنون یا در حاشیه جامعه و یا در گوشه زندان‌ها و سیاهچاله‌ای حکومتی بسر می‌برند. این گزارش در ادامه با اذعان به این واقعیت ادامه می‌دهد: «چند سالی است که آمار دقیق و شفافی از میزان خروج نخبگان به خارج از کشور ارائه نمی‌شود، اما آمارهای سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ۶۲‌ درصد از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی ایران به خارج از کشور و عمدتاً به کشور‌های توسعه‌یافته دنیا چون آمریکا و کانادا مهاجرت می‌کنند».

پیشتر نیز یک سایت حکومتی در گزارشی تحلیلی از فرار مغزها در حاکمیت آخوندی از جمله اعتراف کرده بود: «خروج سالانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار ایرانی با تحصیلات عالی، معادل خروج ۵۰ میلیارد دلار سرمایه سالانه است». (سیات حکومتی دنیا اقتصاد ۱۶ خرداد ۱۳۹۵)