تحلیف آخوند روحانی با التماس به «برجام»!

مراسم بی‌روح و بی‌رمق و مسخره تحلیف آخوند روحانی در مجلس ارتجاع که با خرج‌های میلیاردی از جیب مردم ایران و برای خرید وجهه داخلی و بین‌المللی همراه بود، به صحنه جنگ و شقه و شکاف در درون دیکتاتوری ولی‌فقیه تبدیل گردید.

عدم شرکت آخوندهای درشت حکومتی، فرمانده سپاه و نیز روسای جمهور اسبق نظام و قریب ۳۶ نماینده مجلس رژیم تماماً مؤید گوشه‌هایی از این بحران می‌باشند.

همچنین ابعاد سیاسی این خفت و خواری را که با «سس» دعوت گسترده از هیئت‌های خارجی و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول روابطه خارجی اتحادیه اروپا همراه بود، روزنامه باند خامنه‌ای در مطلبی اینگونه به تصویر کشیده است: «در چنین فضایی، عده‌ای تلاش می‌کنند سفر موگرینی به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف آقای روحانی را به‌عنوان یک «دستاورد برجام» فاکتور کنند! تحقیر از این بالاتر؟!... آقایان! امروز اگر، تمام ایران را هم تعطیل می‌کردیم، رهبران تمام کشورهای دنیا هم برای شرکت در مراسم تحلیف به ایران می‌آمدند، تا زمانی که تحریم‌ها اضافه می‌شوند. این آمدنها و رفتن‌ها هیچ آورده اقتصادی و غیراقتصادی برایمان نخواهند داشت جز تحقیر». ( کیهان وابسته به باند خامنه‌ای ۱۴ مرداد ۱۳۹۶)

گذشته از صحنه‌های چندش‌آور لبخندهای قلابی و گرفتن عکس‌های یادگاری از سوی نمایندگان ذوق‌زده و آب از دهان جاری شده رژیم با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به‌طور گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی انتشار یافت و با توجه به این امر که چنین سفرهایی و دست دادن به آمران و عاملان کشتار مردم و نقض حقوق بشر، عوامل سپاه پاسداران و عناصر اطلاعاتی در ایران، در ضدیت با تمامی ارزش‌های حقوق بشر نوین می‌باشد، واقعیت این است که امنیتی‌ترین رئیس‌جمهور نظام آخوندی ضمن هماهنگی با ولی‌فقیه زهر خورده تمامی انرژی و نیروی خود را برانداختن شکاف میان اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده متمرکز کرده است.

بر این سیاق و در حالیکه سپاه سرکوبگر پاسداران طی هفته اخیر از سوی دولت آمریکا به دلیل صدور تروریسم، بنیادگرایی و جنگ‌افروزی در منطقه و کشورهای همسایه مورد تحریم‌های شدید قرارگرفته است، حاکمیت آخوندی تلاش دارد تا با استفاده از اهرم اتحادیه اروپا در روند و شکل‌گیری تحریم‌های جدید اخلال ایجاد کند. حال‌آنکه همزمان با اعلام تحریم‌های جدید علیه دیکتاتوری ولی‌فقیه، سه کشور طرف معامله اتمی با رژیم آخوندی، به صراحت موشک‌پرانی‌های اخیر سپاه پاسداران را محکوم و آن را ناقض «قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد» اعلام کرده بودند.

همچنین در این راستا آخوند روحانی که در مراسم تحلیف خود، ترجیح بند سخنانش مکرر اندر مکرر «برجام» و یا «حفظ برجام» به هر قیمت بود، مهمترین ابزار دیکتاتوری ولی‌فقیه برای بازی دادن اتحادیه اروپا را در این سناریوی رژیم به نمایش گذاشته است. ابعاد این مضحکه به‌قدری است که نماینده خامنه‌ای در کیهان پاسدار شریعتمداری از جمله تأکید می‌کند: «رئیس‌جمهور امروز و به جای این‌که از مقابله دولت با مادر تحریم‌ها سخن بگوید و اقدامات دولت را در این زمینه تشریح کند از مذاکرات منتهی به برجام با عنوان مادر مذاکرات یاد کرده و آرزو می‌کند که تجربه برجام به یک الگو در روابط بین‌الملل تبدیل شود».

این گزارش در ادامه می‌افزاید: «آمریکا و سه کشور متحد اروپایی آن هفته گذشته در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدام ایران در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را محکوم کردند. موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ای است که اعضای آن پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ را در حالی که هیچ تضادی با برجام ندارد محکوم می‌کنند و از سوی دیگر نیز با چشم بستن بر تحریم‌های شدید علیه ایران که برجام را کاملاً نقض کرده است از عملی شدن آن از سوی طرفین سخن می‌گوید».