در نخستین قدم ۶ شرکت رژیم آخوندی تحریم شدند!

هنوز جوهر لایحه قانونی تحریم‌های جدید علیه دیکتاتوری ولی‌فقیه و بازوی سرکوبگر آن، سپاه پاسداران از سوی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا خشک نشده، وزارت خزانه‌داری این کشور از نخستین قدم در زمینه اجرایی نمودن تحریم‌ها خبر داده است.

در این رابطه آمریکا اعلام کرد«شش شرکت زیر مجموعه گروه صنعتی همت» که تماماً در پروژه‌های موشکی رژیم آخوندی نقش اساسی دارند، مورد تحریم قرار گرفته‌اند. اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشک‌های بالستیک که از فردای اجرایی شدن برجام با شدت هرچه تمام‌تر به پیش برده می‌شوند، در حالی است که عطف به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد، هرگونه توسعه و یا آزمایش موشک از سوی رژیم آخوندی به مدت ۸ سال ممنوع شده است.

بنابراین گزارش تمامی این شش زیر مجموعه سپاه پاسداران در زمینه‌های «تحقیقاتی، ساخت بدنه، سیستم‌های هدایتی و نیز سوخت مایع» دخیل هستند. خبرگزاری حکومتی دانشجو (۷ مرداد ۱۳۹۶) در گزارشی از جمله نوشت: «وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود درباره تحریم ۶ نهاد تابعه گروه صنایع همت آورده است: دولت آمریکا مانند گذشته به مقابله با فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران ادامه خواهد داد؛ خواه این فعالیت‌ها در حوزه پرتاب ماهواره به فضا باشد یا توسعه موشک‌های بالستیک و یا حمایت از حملات موشکی حوثی‌های یمن (جنبش انصارالله) به عربستان همانند آنچه طی چند روز گذشته اتفاق افتاد».

همچنین بر اساس تحریم‌های جدید هرگونه مؤسسات و یا نهادهای مالی که به طریقی به سپاه پاسداران و پروژه‌های موشکی رژیم آخوندی یاری برسانند، مشمول تحریم‌های جدید خواهند شد. بر این اساس بسیار منطقی به نظر می‌رسد که این مجموعه عظیم از تحریم‌ها که دیکتاتوری خامنه‌ای از آن با عناوینی مانند «مادر تحریم‌ها» یاد می‌کنند، دولت آخوند روحانی را نیز شامل شود؛ زیرا بودجه نیروهای سرکوبگر حکومتی مانند سپاه پاسداران و یا زیر شبکه‌های مالی، اقتصادی و یا شعبات تروریستی آن مانند نیروی تروریستی قدس، تماماً با بودجه‌های دولتی تأمین مالی می‌شوند.

به موازات این تحولات «کاخ سفید اعلام کرد پرزیدنت دونالد ترامپ قصد دارد با امضای طرح جدید تصویب شده «تحریم ایران، روسیه و کره شمالی» آن را به قانون تبدیل کند
جمعه شب کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهوری قصدی برای وتوی این مصوبه که پیشتر در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا تصویب شده، ندارد». (صدای آمریکا ۶ مرداد ۱۳۹۶)

به موازات این واقعیت باید به هزینه‌های سنگین این پروژه‌های ضد میهنی که تماماً از جیب مردم ایران و با کاهش تمامی هزینه‌ها در زمینه معیشتی، بهداشتی، رفاهی، عمرانی، صنعتی و تولیدی از سوی دولت آخوند روحانی پرداخت می‌شود، اشاره نمود. بر این سیاق اکنون شاهد رشد فقر و تنگدستی بخش‌های بزرگی از جامعه می‌باشیم که با خود به یقین به نارضایتی عمومی علیه کلیت نظام آخوندی ضریب زده است.