افزایش شدید آمار خودکشی در حاکمیت منفور ولایت فقیه

بحران‌های حاد اجتماعی به موازات سرکوب گسترده آحاد مردم به‌ویژه زنان، دختران و جوانان و نیز رشد و نمو بیکاری، فقر و فلاکت، اکنون در راستای مخرب خود به بروز آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی راه برده است.

ابعاد خودکشی در ایران تحت حاکمیت ولی‌فقیه به حدی است که کمتر روزی نیست تا رسانه‌های حکومتی با وجود سانسور گسترده، از این روند هولناک خبر ندهند. وجود سرخوردگی‌های اجتماعی، اعتیاد در میان بخش‌های بزرگی از جامعه، نبود چشم‌انداز برای آینده‌ای روشن، فراگرفتن غم اندوه در نبود رفاه و شادی، افسردگی، رشد آمار طلاق، زنان سرپرست خانوار و یا آسیب‌های اجتماعی تماما از دیگر دلائل رشد نرخ آمار خودکشی در رژیم پلید آخوندی هستند.

پیشتر رئیس حکومتی در مرکز فوریت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود: «در سال حدود یک میلیون نفر به علت خودکشی، جان خود را از دست می‌دهند و ۲۰ برابر این رقم نیز دست به خودکشی می‌زنند». (سایت حکومتی انتخاب ۲۱ شهریور ۹۵)

به موازات این واقعیات باید همچنین به رشد و نمو آمار خودکشی در پاره‌ای از استان‌های کشور که در آن درصد بالایی از فقر و بیکاری وجود دارد، اشاره نمود. استان‌هایی مانند بویراحمد و کهکیلویه، لرستان، ایلام، کردستان، خوزستان، تهران و یا در مناطق شمال کشور دارای بالاترین نرخ خودکشی می‌باشند. بر اساس داده‌های رژیم سهم نوجوانان و جوانان در این رابطه اکنون به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

تازه‌ترین گزارشات از شهرهای بابل، لاهیجان و یا بجنورد مبین این واقعیت هستند که بسیاری از جوانان برای رهایی از فشارهای شدید اجتماعی و اقتصادی راه حل را در خودکشی یافته‌اند. یک گزارش حکومتی در این رابطه سایت حکومتی العالم (۳۰ تیر ۹۶) می‌نویسد: «دختر ١٧ ساله اهل حصار گرمخان بجنورد، غروب دیروز شنبه از پشت‌بام ساختمان ٢ طبقه مسکونی به داخل کوچه پرتاب شد».
در این رابطه سایت مجاهدین خلق (۲۶ تیر ۹۶) در یک جمعبندی کوتاه از آمار خودکشی در حاکمیت ولی‌فقیه طی هفته‌های اخیر از جمله نوشت: «صبح روز شنبه ۲۴ تیرماه ۹۶ یک زن میانسال با قصد خودکشی و با رفتن به حریم ریلی در ایستگاه مترو میرداماد و برخورد با قطار، مصدوم شد. روز پنجشنبه ۱۵ تیر ۹۶ مرد ۳۵ ساله در کوی پیام نور دزفول دست به خودکشی زد و متأسفانه جان باخت.

پنج‌شنبه 15 تیر 96 خودکشی زن جوان با قرص برنج
پنج‌شنبه 15 تیر 96 خودکشی مرد جوان با برق فشارقوی
چهارشنبه 14 تیر 96 خودکشی دختر 15 ساله اهوازی
چهارشنبه 14 تیر 96 خودکشی دختر جوانی در لاهیجان
سه‌شنبه 30 خرداد 96 خودکشی دانش‌آموز 16 ساله در شهرستان آمل
روز 27 خرداد 96 اقدام به خودکشی دو شهروند کُرد در ارومیه و سقز
روز 21 خرداد 96 خودکشی یک جوان در نهاوند
روز 20 خرداد 96 خودکشی یک زن جوان در دهدشت
روز چهارشنبه 17 خرداد 96 خودکشی یک جوان در سنندج
روز 16 خرداد 96 خودکشی یک جوان در مریوان در استان کردستان».