هراس رژیم از تشدید حلقه فشارهای منطقه یی و جهانی

در رسانه های حکومتی انتشار خبرهای هراس آلود از تشدید حلقه فشارهای منطقه یی و جهانی بر رژیم ادامه دارد.

از جمله تلویزیون رژیم در بخش های خبری مختلف به اظهارات مقامات آمریکایی پرداخت:
مجری: رئیس جمهور آمریکا مدعی شد ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نبوده است. ترامپ در نشست خبری با نخست وزیر ایتالیا بار دیگر از برجام به عنوان توافق بد نام برد و گفت ما در حال تحقیق دقیق این موضوع هستیم. و در آینده‌ای نه چندان دور چیزی برای گفتن داریم. پیشتر از این هم وزیر خارجه آمریکا گفته بود در حال بازنگری سیاست کلی خود در قبال ایران هستیم. رکس تیلرسون افزوده بود برجام وسیله مناسبی برای مقابله با بلند پروازی های هسته یی ایران نیست.
گزارشگر: نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اینبار هم با اتهامات کهنه ایران را عامل بی‌ثباتی منطقه خواند و گفت ایران در عراق یمن و بحرین آموزش نظامی میدهد.
نیکی: ایران تروریست است. ما با بی قانونی آنها مقابله میکنیم. ما علیه ایران تحریمهای جدیدی اعمال کردیم.

تلویزیون رژیم موارد دیگری از تشدید فشارهای منطقه یی و جهانی را نیز گزارش داد: «مسدود شدن حسابهای بانکی ایرانیان به رغم لغو تحریمها. یک شرکت حقوقی در انگلیس اعلام کرد به رغم لغو تحریمها حسابهای بانکی شماری از ایرانیان مقیم انگلیس بسته شده اینطور که روزنامه انگلیسی گاردین نوشته بیش از ۶۰ فقره شکایت از شهروندان ایرانی به این شرکت رسیده که حسابهای بانکی آنها ظاهرا به خاطر ملیتشون بسته شده. آنطور که این شرکت حقوق گفته بسته شده حسابها از زمان روی کارآمدن ترامپ بیشتر شده است.

وزیر دفاع انگلیس بار دیگر از فروش سلاح به عربستان حمایت کرد. مایک فالون که پیشتر در گزارشی به مجلس عوام تایید کرده بود که ارتش سعودی در یمن از بمبهای خوشه یی استفاده کرده است در پاسخ به سوالی در خصوص فروش سلاح به عربستان گفت عربستان حق دارد از خود دفاع کند».

باندهای حکومتی نیز واکنش های متفاوت نسبت به تشدید فشارها داشته اند. از جمله روزنامه حکومتی جهان صنعت با مواضع نزدیک به باند روحانی در خصوص عکس العمل باند خامنه ای به طرف حسابهای خارجی هشدار داد: «واقعیت آن است که فاز جدید تنش ایران و آمریکا می‌تواند پیامدهایی را به همراه داشته باشد؛ اول اینکه باعث خواهد شد روابط دو کشور همچون گذشته در شرایط تنازعی قرار گیرد و حتی دستمایه‌ای شود که برجام به نقطه صفر خود بازگشت کند. بروز این شرایط مسلما آمریکا را در مواضع تدافعی دائم علیه نظام قرار خواهد داد، با این هدف که دایره مهار نظام تنگ‌تر شود. محققا تنش ایران و آمریکا ممکن است از کنترل خارج شود. و آخر اینکه بدون تردید مواضع ایذایی آمریکا علیه نظام، سیاست خارجی و منطقه‌ای تهران را رادیکال‌تر کرده و انگیزه حمله به منافع آمریکا در محیط‌های منطقه‌ای را افزایش خواهد داد. ضمن آنکه بروز تعمدانه این شرایط از طرف آمریکا سبب خواهد شد امکان همکاری و مشارکت ایران با نهاد‌های بین‌المللی همانند آژانس انرژی اتمی کاهش یابد. این وضعیت کمک می‌کند که امکان ازسرگیری برنامه‌های هسته‌ای و فعالیت در پروژه‌های محرمانه از سوی ایران بیشتر شود».