ایران- درآمدهای نفتی رژیم یک‌چهارم شده است

آخوند روحانی بی دنده و ترمز سقف تولید و صادرات منابع ملی نفت و گاز را طی شش ماه گذشته به بالاترین حد و ظرفیت ممکن رسانده است، سازمان کشورهای تولیدکننده نفت اوپک در بیانیه‌ای اعلام کرد که درآمدهای نفتی رژیم آخوندی طی ده سال گذشته نصف شده است.

بنابراین گزارش که گوشه‌هایی از آن را خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم (4 تیر 1395) به بیرون درز داده، ازجمله آمده است: «بر اساس اعلام دبیرخانه اوپک، سازمان کشورهای صادرکننده نفت در سال 2015 از محل فروش نفت خام و فرآورده‌های پالایشی 518.2 میلیارد دلار درآمد کسب کرده که پایین‌ترین رقم از سال 2005 تاکنون است».

از زمان آغاز دوران پسا زهر خوران هدف دولت آخوند روحانی بر این قرارگرفته است تا با استخراج و صدور بی‌رویه نفت و گاز به بحران مالی رژیم به‌شدت ضربه خورده ولی‌فقیه دوام و قوام ببخشد. بر این سیاق نه‌تنها روند روبه رشد افزایش نفت، بلکه به‌موازات آن «ارزان‌فروشی » و یا همان سیاست “تاراج منابع ملی» اکنون بخش جداناپذیری از سیاست‌های نفتی رژیم آخوندی را تشکیل می‌دهد.
افت شدید بهای نفت در بازارهای جهانی به دلیل ورود نفت ایالات‌متحده به این شبکه و نیز افت رشد اقتصادی در کشورهایی مانند چین و یا افزایش صادرات نفت دیگر کشورهای عضو اوپک، اکنون به حدی است که بسیاری از کارشناسان مسائل نفت و گاز متفقاً براین باور هستند که رژیم آخوندی در تمامی محاسبات خود از درآمدهای احتمالی نفت و گاز دچار اشتباه شده است.

در این رابطه لازم به یادآوری است، درحالی‌که در دوران دولت پاسدار احمدی‌نژاد بهای هر بشکه نفت برنت بالغ‌بر 148 دلار در بازارهای جهانی به ثبت رسیده و به‌تبع آن درآمدی بالغ‌بر 800 میلیارد دلار را برای رژیم آخوندی رقم‌زده بود، اکنون بحران فراگیر افت بهای نفت در بازارهای جهانی به حدی است که این گزارش ضمن اعتراف به آن می‌افزاید: «درآمد نفتی ایران در سال 2015 بالغ‌بر 27.3 میلیارد دلار بوده که با کاهش 26.35 میلیارد دلاری نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. ایران در سال 2014 بالغ‌بر 53.65 میلیارد دلار درآمد نفتی کسب کرده بود».

همچنین در یک مقایسه ساده از حجم درآمدهای نفتی رژیم میان‌سال‌های 2011 الی 2016 می‌توان به‌خوبی به این نتیجه منطقی رسید که درآمدهای نفتی رژیم تنها طی پنج سال گذشته به یک‌چهارم خود رسیده است. بنا بر گزارش اوپک: «ایران به‌طور متوسط طی سال گذشته یک‌میلیون و 81 هزار بشکه صادرات نفتی داشته است درحالی‌که این رقم در سال 2011 به میزان 2,2 میلیون بشکه بوده است». بعلاوه: «درآمدهای نفتی ایران نسبت به دوران قبل از تحریم‌ها نیز بیش از چهار برابر کاهش‌یافته است. ایران در سال 2011 قریب 114 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است».