هزینه کلان خامنه ای برای حفظ رژیم اسد، به قیمت سیه روزی مردم ایران

همیشه از رژیم آخوندی بعنوان حامی تروریسم در جهان و بخصوص در منطقه یادمیشود که البته این حرف بسیار درست است ولی وقتی به آمار و ارقام منتشره از سوی رسانه های مختلف و حتی ارگانهای رژیم آخوندی نگاهی میاندازیم تازه به عمق فاجعه ای که هم بصورت فقر و فساد و... درداخل کشور گریبان مردم را گرفته و هم به کشتار و فجایعی که در کشورهای دیگر بخصوص در منطقه خاور میانه رخ داده پی میبریم:

-    در هفتم خرداد ۱۳۹۲ ادیب میاله رئیس بانک مرکزی سوریه از دو خط اعتباری به‌مبلغ ۴ میلیارد دلار که از جانب رژیم ایران برای سوریه گشوده شده و نیز وامی به میزان ۳ میلیارد دلار سخن گفت، روزنامه دولتی تشرین
-    در ۲۷ اوت ۲۰۱۳ روزنامه لیبراسیون برآورد کرد که «ایران تا کنون ۱۷ میلیارد دلار درجنگ سوریه هزینه کرده است».
-    در ۴ سپتامبر ۲۰۱۴ روزنامه فرانسوی فیگارو از گشوده شدن یک اعتبار چهار میلیارد دلاری برای رژیم اسد از سوی تهران خبر داد.
-    در ۱۷ تیر ۹۴ خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، خبر داد که «بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه قانون جدید تأیید اعتباری یک میلیارد دلاری از متحد منطقه‌یی ارشد خود ایران را تأیید می‌کند».
-    در ماه دسامبر ۲۰۱۴ رویتر به‌نقل از یک مقام تجاری سوریه که نخواسته نامش فاش شود می‌نویسد که اگر حمایتهای ایران نبود حکومت بشار اسد امکان جان به دربردن از این بحران را نداشت. این گزارش اضافه می‌کند که ایران در ماه ژوئیه سال گذشته بیش از چهار و نیم میلیارد دلار اعتبار به حکومت سوریه داده تا بخش بیشتر آن صرف خرید فرآورده‌های نفتی شود، دویچه وله ۶ ژانویه ۲۰۱۵
-    در ۱۷ اردیبهشت ۹۴ روزنامه شرق برآورد کرد که «ایران و چین و روسیه ماهانه حدود ٥٠٠ میلیون دلار از طریق فروش نفت و سایر خطوط اعتباری به سوریه کمک می‌کنند».
-    در ۲۷ آوریل ۲۰۱۵ روزنامه کریستین ساینس مانیتور به‌نقل از «منابع دیپلوماتیک در بیروت» گزارش داد که «برآورد می‌شود که ایران هرماه بین یک الی دو میلیارد دلار در سوریه هزینه می‌کند».
-    آنچه در خصوص هزینه‌های جنگ سوریه به‌دست‌آمده، برآوردها یا خبرهای جسته گریخته‌یی در گزارش‌های مطبوعاتی است که نمی‌تواند گزارش جامعی از عملکرد مالی سیاست ولایت‌فقیه یا یک برآورد نزدیک به واقعیت ارائه کند؛ اما با کنار هم قرار دادن همین گزارش‌ها و نیز با در نظر گرفتن این که پرداخت حقوق ماهانه اعضای نیروی شبه‌نظامی شبیحه برعهده «کمیته امداد» خمینی، پرداخت حقوق ماهیانه پنج هزار نفر اعضای جیش‌الشعبی برعهده بیت خامنه‌ای و پرداخت حقوق بخش مهمی از ارتشیان سوریه برعهده سپاه پاسداران است و با در نظر گرفتن هزینه کمکهای نظامی و لجستیکی و تخفیف بهای نفت صادراتی، بر طبق یک فرضیه محتاطانه، برآورد می‌شود که هزینه جنگ سوریه برای اقتصاد ایران هرسال دست‌کم 24 میلیارد دلار باشد.
-    مهم‌تر از همه تخمین استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل در سوریه است. او در یک جلسه خصوصی در واشینگتن گفت: ایران هرسال 35 میلیارد دلار در سوریه هزینه می‌کند، روزنامه کریستین ساینس مانیتور، ۲۷ آوریل ۲۰۱۵
-    در جلسه‌یی در مجلس سنای فرانسه، در ۵ می ۲۰۱۵، نذیر حکیم دبیر هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه، گفت: «از نظر من، اسد در صورتی در قدرت می‌ماند که رژیم ایران به حمایت از او ادامه بدهد. ۸۷ میلیارد دلار پرداخت‌شده در عرض سه سال، صحبتم مستند است؛ و اسد قدرت را ترک نخواهد کرد تا زمانی که رژیم ایران سوریه را ترک نکند.
-    برآورد می‌شود که رژیم به گروه حماس ۱٫۳ میلیارد دلار کمک کرده است، خبرگزاری فرانسه ۱۲ نوامبر ۲۰۱۳
در راستای سیاست صدور ارتجاع، بنیاد «آستان قدس رضوی» نیز در سوریه فعالیتهایی از جمله در زمینه ساختن پل داشته است.
 ـ روزنامه فرانسوی فیگارو ۸ اکتبر ۲۰۱۳: «ایران در سی سال گذشته سی میلیارد دلار به گروه حزب‌الله لبنان پول داده‌ است.
حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان: بله ما حمایت معنوی و سیاسی و مادی به شکل‌های مختلف از جمهوری اسلامی در ایران از سال ۱۹۸۲ دریافت می‌کنیم. قبلاً می‌گفتیم که نیمی از حمایت را دریافت می‌کنیم و نصف بعدی را بیان نمی‌کردیم، می‌گفتیم که حمایت معنوی و سیاسی وجود دارد ولی وقتی درباره حمایت مادی و مالی و نظامی از ما سؤال می‌شد سکوت می‌کردیم و پاسخ نمی‌دادیم و نمی‌خواستم برادران در ایران را در محذوریت قرار بدهیم. حال که بالاترین مقام می‌گوید که ما حمایت می‌کنیم دیگر بایستی حرف ما نیز روشن باشد. … این حمایتی که از ابتدا شد افتخاری برای جمهوری اسلامی در ایران است زیرا که مقاومت در لبنان که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیروزی عربی علیه اسرائیل را در ۲۵ مه ۲۰۰۰ محقق کرد، اگر حمایت معنوی و مادی ایران از جنبش مقاومت در لبنان نبود محقق نمی‌شد. …»، تلویزیون عرب‌زبان العالم، ۷ فوریه ۲۰۱۲
به‌علاوه آخوندها یک زرادخانه موشکی پرهزینه برای گروه حزب‌الله تحت حمایت خود ایجاد کرده وگروه حماس را به موشکهای فاتح مجهز کرده‌اند.
-    هزینه گروه حزب‌الله لبنان را که از سال ۲۰۱۴ در جنگی تمام‌عیار در داخل سوریه فرو رفته است، هرسال دست‌کم یک میلیارد دلار است.
-    از هنگام سقوط مالکی نخست‌وزیر دست‌نشانده خامنه‌ای، تلاشهای جنگی و تروریستی گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه قدس برای حفظ موقعیت سیاسی و نظامی‌شان گسترش‌یافته است. سپاه قدس بخشی از هزینه این گروهها را از طریق یک اقتصاد سیاه که قاسم سلیمانی و دانایی‌فر (سفیر رژیم در عراق) گردانندگان آن هستند، اداره می‌کند. با این‌حال، مدرک قاطعی برای ارائه ارقام مشخص هزینه‌های این جنگ در دست نیست.
-    از مارس ۲۰۱۵ در یمن نیز جنگی بالا گرفته که برای ولایت‌فقیه اهمیت استراتژیک دارد. این جنگ هزینه گروه انصارالله وابسته به رژیم ایران را چند برابر کرده است. پیش از شروع این جنگ گزارش‌های متعددی درباره ارسال تسلیحات از جمله موشکهای بالستیک از ایران به مقصد مناطق تحت کنترل حوثیها منتشر می‌شد. با این‌حال میزان هزینه این جنگ برای اقتصاد ایران نامعلوم است.
-    از مارس ۲۰۱۵ در یمن نیز جنگی بالا گرفته که برای ولایت‌فقیه اهمیت استراتژیک دارد. این جنگ هزینه گروه انصارالله وابسته به رژیم ایران را چند برابر کرده است. پیش از شروع این جنگ گزارش‌های متعددی درباره ارسال تسلیحات از جمله موشکهای بالستیک از ایران به مقصد مناطق تحت کنترل حوثیها منتشر می‌شد. با این‌حال میزان هزینه این جنگ برای اقتصاد ایران نامعلوم است.
به این‌همه باید هزینه سایر فعالیتهای تروریستی و بنیادگرایانه رژیم در منطقه و بیش از همه هزینه گروه حزب‌الله لبنان را که از سال ۲۰۱۴ در جنگی تمام‌عیار در داخل سوریه فرو رفته است، اضافه کرد.
اینها فقط گوشه کوچکی از هیزمهای رژیم آخوندی است که در تنور جنگ و کشتار منطقه که قربانیان آن فقط مردم بیگناه و بید فاع هستند ریخته میشود؛ و اصلا هزینه های رژیم در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و سایرکشورهای عربی وحاتم بخشیهایی که در سایرکشورها کرده است نیامده ولی از همین چند نمونه میتوان فهمید که در آن کشورها چه کرده است و اگر خرج مردم ایران و کشورمان میشد چه میشد؟