هوای آلوده به آلاینده ولایت فقیه

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: آلودگی هوای تهران در روزهای آینده باز هم افزایش می یابد و مدارس تعطیل می شوند.

با ادامه وضعیت اضطراری در پایتخت ایران به علت آلودگی هوا، همه مقاطع تحصیلی استان تهران و اصفهان تعطیل شدند. این خبرگزاری به نقل از سازمان هواشناسی ایران گفت: وضعیت غلظت آلاینده ها در سطح پایتخت طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ارتجاع هم اعتراف کرده است که سالانه دست کم سه هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. یعنی در تهران هر دو ساعت یک نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهد.

اورژانس هم به حال آماده باش در آمده و کمیته اضطراری آلودگی هوای فروش آرم طرح ترافیک روزانه راتا پایان هفته ممنوع کرده است. این اخبار و گزارشها نمونه های بسیار کوچکی از وخامت اوضاع محیط زیست و فضای نفس کشیدن مردم ایران است و این در حالی است که امسال، سال نسبتا پر بارش است و در روزهای گذشته، هم برف و باران اکثر شهرها و مناطق کشور را فرا گرفته بود اما در همین روزهای اخیر هوای تهران، وارد وضعیت قرمز شده است که معنی آن هوای خطرناک برای همه شهروندان و نه فقط کودکان و سالمندان و مبتلایان به بیماریهای تنفسی و قلبی است. تلویزیون رژیم آخوندی هم، اوضاع راچنین نمایش می دهد که آلودگی هوا هم که سالها میهمان پایتخت شده بود حالا با کمک از فصل سرما و همراهی وارونگی هوا قصد هلاکت صاحبخانه را هم دارد و این روزها رقبایی هم در سراسر کشور مثل اصفهان، شیراز، مشهد تبریز، اهواز و اراک و حتی کرج هم پیداکرده است.

جدول مقایسه یی از سال 90 تا 93  می گوید که مداوماً از تعداد روزهایی که تهران هوای پاک یا سالم داشته کاشته شده و به تعداد روزهایی که آلودگی هوا در سطح بالا بوده، افزوده شده است. آنچنان که در سال 93، تهران فقط سه روز هوای پاک داشته و در 202هوای نسبتا سالم و 148 روز هوای برای گروههای حساس ناسالم بوده و 12 روز از سال هوا خطرناک و برای همه افراد ناسالم بوده است.

رژیم ضدبشری ولایت فقیه این چنین مرگ را به زندگی مردم تهران و میهنمان در دیگر شهرهای ایران تحمیل کرده است و یک قلم میزان آلودگی هفت برابر استاندارد سازمان بهداشت جهانی برای حد مجاز آلودگی هوا را بر جان و نفس خراب کرده شده یی به نام فلات ایران مستولی ساخته است.