درگذشت آقای منصور قدرخواه عضو شورای ملی مقاومت ایران - پیام تسلیت ها

با کمال تأسف و تأثر مطلع شدیم که آقای منصور قدرخواه هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران و از یاران و مدافعان مجاهدان اشرفی، شب گذشته به طور ناگهانی دراثر سکته در ایالت نوادا در آمریکا درگذشت.

منصور قدرخواه کارگردان، سناریست و تهیه‌کنندة فیلم، از چند دهه پیش به مبارزه و مقاومت علیه فاشیسم دینی پرداخت و هنر خود را در راستای افشای جنایات حکومت آخوندی به‌کار گرفت.
منصور قدر خواه درآبانماه سال 1375 به عضویت شورای ملی مقاومت ایران درآمد و همواره در همه اجلاسیه‌ها و فعالیت‌های شورای ملی مقاومت فعالانه و پرشور شرکت داشت و آثار هنری و مقالات ارزشمندی را از خود برجای گذاشت که خشم وکین رژیم آخوندی ومزدورانش را علیه او بر می‌انگیخت.
منصور قدر خواه که از حامیان دیرینة پیشتازان مردم ایران در اشرف و لیبرتی بود، همواره در آکسیون‌ها و تظاهرات یاران مقاومت در دفاع از اشرفی‌ها شرکت و بر لزوم تأمین حقوق آنها تأکید می‌کرد.
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی با ابراز تأسف شدید و با تسلیت برای درگذشت آقای منصورقدرخواه گفت:
درگذشت نابهنگام آقای منصور قدرخواه عضو گرانمایه شورای ملی مقاومت ایران برای من و تمام خانواده مقاومت ایران یک ضایعه اندوهبار است.
امروز شورای ملی مقاومت ایران یک عضو ارزنده، جامعه هنرمندان ایران یک فیلمساز متعهد و مردم ایران یک مبارز آزاده و صمیمی را از دست دادند.
فقدان او را به خانواده محترم قدرخواه و مادر گرامی‌شان، به مردم اصفهان، به جامعه هنرمندان ایران، به اعضای شورای ملی مقاومت و به مسئول شورا تسلیت می‌گویم.
وفاداری او به آرمان آزادی، استواری بر مواضع شورا و مرزبندی قاطع با رژیم ولایت فقیه و به‌ویژه حمایت و دفاع بی‌وقفه و پرشورش از مجاهدان آزادی در اشرف و لیبرتی از یاد نرفتنی است.
او دیگر در میان ما نیست؛ اما ارزش‌ها و فضیلت‌هایی که زندگی‌اش در این مقاومت را بر آن بنا کرده بود، زنده و رویان باقی خواهد ماند.
آرزوی منصور قدرخواه برای آزادی مردم ایران و شکوفایی هنر و فیلم و سینمای ایران بی‌شک برآورده خواهد شد و یارانش در شورای ملی مقاومت و نسل جوان و هنرمند ایران جای او را پر خواهند کرد.

----------------
پیام تسلیت آقای پرویزخزایی

 سرکار خانم مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران
ضمن اظهار تاثرشدید از در گذشت همرزم شورایی مان، آقای منصور قدرخواه،
فقدان این یار کوشا و دلسوز مقاومت سازمان یافته مردم ایران، علیه رژیم دیو خمینی و دد خامنه ای را، به شما و به برادر گرامی مسعود رجوی، و به تک تک اعضای این مقاومت فداکار، منسجم، مصمم و پایدار، تسلیت میگویم.
با احترام
پرویز خزایی دوم دسامبر 2015- اسکاندیناوی

----------------


پیام تسلیت آقای نصرالله اسماعیل زاده

با تاسف شدید، منصور عزیز، همسنگر شورایی ام بر اثر سکته قلبی از میان ما پر کشید و رفت. درگذشت آقای منصور قدر خواه هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران را به خانواده اش، به رییس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، به مسول شورای ملی مقاومت آقای مسعود رجوی و اعضای مقاومت تسلیت می گویم.
 یادش گرامی باد.

نصرالله اسماعیل زاده
۲ نوامبر ۲۰۱۵، ۱۱ آذر ۱۳۹۴
---------------

پیام تسلیت خانم گیسو شاکری

تو از میان رفتنی نیستی که با مبارزه و مقاومت و پیگیری ات برای آزادی مردم ایران از هنرت ابزاری ساختی بس مهلک و کارساز بر علیه رژیم جمهوری اسلامی و افشای جنایتهایش.
اگر چه عوامل و بلندگوهای وابسته به ارتجاع کوشیدند تا با سکوت خود در مورد آثار بسیار هنرمندانه و پر محتوایی که ساختی ترا بدلیل حضور پر رنگت در شورای ملی مقاومت از محیط فرهنگی و هنری حذف کنند اما علیرغم این فضا سازی مسموم، جایگاهی ماندنی در تاریخ هنر مقاومت ایران داری. هنرمندی مبارز و پا برجا و استوار با عزمی راسخ در راه آزادی مردم که آثار و زندگیش الگویی است برای هنرمندان و آیندگان تا بدانند که جایگاه یک هنرمند متعهد به آرمانهای انسانی کجاست.
همیشه با ما هستی
گیسو شاکری
2 دسامبر 2015
---------------


پیام تسلیت آقای خسرو شهریاری

برای منصور قدر خواه عزیزم، کارگردان و طراح و نویسنده و تهیه کننده ی مبارز
چنان با اعتماد و اطمینان و شور شوق سخن می گفت انگار که در راه بازگشت به ایرانی آزاد و دمکراتیک است رها شده از پنجه ی ملایان فاشیست خونریز. منصور صادق بود. دوست داشتنی بود. تصویری از یک هنرمند پرکار وخلاق و مسئول و مبارز بود که توطئه ی سکوت را بر خود و هنرش به اتهام بودن در کنار یک نیروی مبارز مصمم به سر نگونی پذیرفته بود و این سکوت را نادیده می گرفت. باور نکردم که رفته است. گشتم تا خبرها را از جاهای گوناگون بگیرم تا باورم شود. می خواستم خودم بخوانم تا مطمئن شوم. هنوز باور نکرده ام. اگر رفته باشد، هست و جایش برای همیشه در کنار هنرمندان مبارز و متعهد خالی ست.
خسرو شهریاری
2 دسامبر 2015

-----------


تسلیت آقای محمد حسین تسوجی

فقدان نابهنگام همرزم شورایی، آقای منصور قدرخواه را به حضور خانواده محترم قدرخواه، مسئول شورای ملی مقاومت ایران، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، اعضای شورای ملی مقاومت و کلیه دوستان و هواداران مقاومت مردمی تسلیت می‌گویم.
قدرخواه یک هنرمند ارزشمند و یک مبارز خستگی‌ناپذیر بود. او یک کارگردان سینما، یک سناریونویس بسیار توانمند و عکاسی به‌غایت مجرب بود. بسا جای تأسف است که سناریوهایی را که او در افشای جنایت رژیم منحوس نوشته بود نتوانست به پایان برساند.
منصور با تلفیق هنر عکاسی و کامپیوتر، نوآوریهای جدیدی را ارائه داده بود که در نوع خود بی‌سابقه بود. او آثار هنری بسیار با ارزشی از خود به‌جای گذاشت که مطمئن هستم در موزه‌های هنری ایران آزاد فردا برای استفاده هموطنان به نمایش گذاشته خواهد شد.
قدرخواه در امر مبارزه بسیار پیگیر بود و فعالانه پیگیر نوآوریهای مختلف در امر تبلیغات به‌خصوص در زمینه سوشیال مدیا (Social Media) بود و با شبکه گسترده‌یی از فعالان داخل کشور در ارتباط روزمره بود.
او به جد سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت را تنها ارگان توانمند به سرنگونی رژیم ددمنش حاکم بر ایران می‌دانست و در این زمینه بسیار فعالانه و پیگیرانه برخورد می‌کرد.
باشد که روح او چون دیگر هنرمندان راه آزادی ایران بر چهره‌های خندان فرزندان ایران آزاد فردا نقش بندد.
یادش همیشه زنده، روانش تا ابد شاد و راهش همواره پاینده باد.
محمد حسین تسوجی

-------------

پیام تسلیت خانم فیروزه اجاق و اقای بهرام مودت


سرکار خانم رجوی، رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران
فقدان و ضایعه درگذشت دوست و برادرمان منصور قدرخواه عضو ارزنده شورای ملی مقاومت، مبارز خستگی‌ناپذیر و هنرمند فیلمساز با ارزش و متعهد را به شما، مسئول شورا، دوستان شورایی، خانواده محترم قدرخواه، حامیان و ملت ایران تسلیت می‌گوییم
زنده یاد منصور قدرخواه از با وفاترین و پایدارترین عضو خانواده بزرگ مقاومت بود
بویژه خالصانه سرشار از عشق و تعهد نسبت به مجاهدین و اشرفیان بود. از آنجا که نسبت به خمینی دجال و خامنه‌ای جانی کینه ای عمیق داشت یک لحظه در راستای سرنگونی رژیم فاشیستی آخوندها از مبارزه و فعالیت کوتاه نمی آمد و حتی در هنگام بیماری و بستری در بیمارستان چند پروژه را با جدیت دنبال میکرد
وداع با منصور قدرخواه بسیار سخت و دشوار است . یادش گرامی

فیروزه اجاق
بهرام مودت

 

پیام آقای دکتر حسین سعیدیان، عضو شورای ملی مقاومت

رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی، برادر گرامی آقای مسعود رجوی،
فقدان نابهنگام همرزم شورایی، آقای منصور قدرخواه، هنرمند متعهد و حامی مجاهدین را بشما، به خانواده ایشان، و به دوستان شورایی و به مردم ایران تسلیت میگویم.
چه دو ماه دردناکی. حمله موشکی به کمپ لیبرتی و شهادت ۲۴ سردار آزادی ازجمله فرمانده والامقام حسین ابریشمچی، درگذشت مادر مجاهد هما دشتی، درگذشت نابهنگام آقای قدرخواه و فوت مادر مجاهد مهری جنت پور (داعی الاسلام). روح همشان شاد و قرین رحمت الهی باد.
پس از بازگشت از پاریس در سفر آخر، با منصور چندین ساعت در فرودگاه تنها بودیم و منصور در باره چند پروژه هنری-مالی با من مشورت میکرد. تمام هدف او پیدا کردن یک منبع مالی بزرگ و مستمر برای مقاومت از طریق پروژه هایش بود. یادش بخیر.
خداوند بشما و خانواده هایشان و به بقیه دوستان مقاومت صبر و سلامتی دهد.
دکتر حسین سعیدیان
-----------

پیام تسلیت خانم فرشته و آقای رحمان کریمی

 بیا تا قدر یکدیگر بدانیم   که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم ( مولوی )
بی هیچ مبالغه، که مرگ در دوران شوم و نحس و نکبت بار ملا – پاسدار مزلف فاشیست و ضد بشر وطن فروش؛ با چه شتابی میان ایرانیان جولان داد و همچنان می دهد. لعنت بر این ناکس ترین ناکسان مکار که دل و جان ها را بار انبار رنج ها و دردهای باور ناکردنی، کردند و لعنت ابدی برآنانکه مستقیم یا غیرمستقیم، وجدان و شرف و غیرت خود را با این پلشتان ملعون معامله کردند. دوست هنرمندمان منصور قدرخواه همواره در تب و تاب این فاجعه عظیم در کنار مقاومت سرفراز ایران زمین، بی تاب بود . دل حساس او طاقت نیاورد و باز ایستاد ما که به شور و شوق پایداری درخشان و دشمن سوز مجاهدین خلق تا به امروز مانده ایم، یاد و خاطره مبارزاتی آن نازنین هنرمند مقاومت را گرامی می داریم. به روان پاکش درود می فرستیم و تأثر و تسلیت خود را تقدیم رهبران قهرمانمان مریم و مسعود، شورای ملی مقاومت ایران و تمامی یاران رهرو او و نیز جامعه هنرمندان متعهد ایران؛ می کنیم .
 فرشته و رحمان کریمی

------------


پیام تسلیت خانم نسرین سیفی، عضو شورای ملی مقاومت

خدمت خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران

با کمال تاسف و اندوه بسیار، فقدان و درگذشت نا بهنگام دوست و همرزم شورایی مان را به شما، مسئول شورا، اقای مسعود رجوی، خانواده محترم قدرخواه و اعضای شورای ملی مقاومت ایران تسلیت می گویم. براستی منصور قدرخواه بی وقفه در جنگ با رژیم ددمنش اخوندی بود و سرنگونی این رژیم را تنها راه نجات مردم ایران می دانست. روانش شاد و گرامی باد.

---------

پیام تسلیت سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

در سوگ هنرمند متعهد و آزادیخواه، منصور قدرخواه
با تاثر بسیار هنرمند متعهد و آزادیخواه، آقای منصور قدرخواه در روز دوشنبه ۹ آذر در اثر ایست قلبی درگذشت. منصور قدرخواه یک کارگردان سینما بود که با تمام توان علیه استبداد مذهبی حاکم بر ایران مبارزه می کرد. او یک آزادیخواه چپ و عدالت خواه بود که همواره از جنبش مقاومت ایران پشتیبانی می کرد و در دو دهه قبل سرشار از شور مبارزاتی به شورای ملی مقاومت ایران پیوست.
از جانب خود و رفقایم در سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، درگذشت این هنرمند مبارز و آزادیخواه را به خانواده زنده یاد منصور قدرخواه، به اعضای شورای ملی مقاومت ایران و به جامعه هنرمندان متعهد و ترقیخواه تسلیت می گویم.
مهدی سامع

-------------

پیام تسلیت آقای محمد شمس، هنرمند عضو شورای ملی مقاومت

در کمال تاثر و تاسف هنرمندی دیگر از جامعه هنری مقاومت مردم ایران جان به جانان سپرد. منصور قدرخواه فیلمساز و نویسنده آگاه و مردمی و از همرزمان مان در شورای ملی مقاومت ایران با رفتن خود، دوستان و همرزمانش را در غمی بزرگ فرو برد.
منصور از دوران جوانی تا آخرین دم حیات پر ثمرش را در عرصه مبارزه و عشق به مردم و وطنش طی نمود. عرصه وفا و از خود گذشتگی ای که توصیف و توضیح ابعاد آن در این نوشته کوتاه میسر نیست.
بهار عمر منصور به پاییز و زمستان نرسید. بلکه عقربه های روزشمار عمرش در همان بهار سرسبز از حرکت باز ماند. چرا که آثار ارزشمند مردمیش در دفتر زرین مقاومت مردم ایران به ثبت رسیده و تقدیم نسلهای آینده کشور عزیزمان خواهد شد.
من این فقدان بزرگ را به مادر گرامی و دیگر اعضای محترم خانواده این عزیز از دست رفته و همچنین همرزمان و هنرمندان پیشرو و آگاه کشورمان تسلیت گفته و برای همه صبر و موفقیت آرزو می کنم.
محمد شمس