فساد بزرگ در راه است

رژیم آخوندی با راه اندازی شعبده ای بنام «سهام عدالت» اکنون به بحرانی بنام فساد سازمانده شده در ایران دست زده است. سهام عدالت که برای نخستین بار دراواخر دولت آخوند شیاد خاتمی مطرح و سپس در دوران دولت پاسدار احمدی نژاد به اجرا گذاشته شد، در قدم نخست قراربود تا شکاف عمیق طبقاتی در حاکمیت چپاولگر آخوندی را به حداقل ممکن رسانده و در نهایت به اهدافی مانند: «توزیع عادلانه ثروت و درآمد، تسریع روند خصوصی سازی، افزایش ثروت برای خانوارها و یا گسترش اقتصاد» راه ببرد.

در این رابطه به نوشته دانشنامه ویکی پدیا: «سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده است.
بنا بر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود».
اکنون با گذشت بیش از 10 سال از اجرایی شدن طرح «سهام عدالت» نه تنها هیچکدام از اهداف این طرح چپاولگرایانه تحقق نیافته است، بلکه در سایه سیاست های تورم زا و نیز بازگذاشتن دستان مافیای وابسته به حاکمیت به بحرانی جدی برای بسیاری از سهامداران که عمدتا خانواده های کم درآمد هستند، تبدیل شده است.
بحران مافیای سهام عدالت بحدی است که نایب‌ رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس رژیم با اشاره به اینکه «مافیای سهام عدالت اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشانده» گفت: «طی چند‌سال آینده شاهد اتفاقات ناگواری درخصوص پرونده‌های مفاسد اقتصادی خواهیم بود».
به یقین زمانی که این کارگزار حکومتی از لفظ «مافیا» نام می برد، بخودی خود گویای عمق فاجعه ای است که در شرف تکمیل بوده و قرار است تا اقشار ضربه پذیر را آماج اهداف مخرب مالی و اقتصادی خود قرار دهد.
این عضو مجلس نظام آخوندی که به دلیل پست حکومتی به پرونده های بسیاری دست یافته است، در ادامه ابعاد بحران (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم 3 آبان 1394) را اینگونه به تصویر کشیده است: «عملیات اجرایی سهام عدالت به وضعیتی بسیار بغرنج در اقتصاد ایران تبدیل شده یعنی 40 درصد سهام بزرگ ترین شرکت های فعال در اقتصاد کشور که عمدتاً بورسی هستند سهام عدالتی شد. یعنی ماهیت این سهام به برگ کاغذ های بی خاصیت دست مردم تغییر یافت. این برگه ها نه سودی می گیرند، نه سهمی دارند و نه این که مجمع می روند و نه این که حق اعمال مالکیت به اسم سهام عدالت دارند. از طرفی سهام عدالت در دست 250 نفر است، شبکه ای که به صورت یک شبکه مافیایی در اقتصاد کشور عمل می کند و پدر اقتصاد کشور را درآورده است. حتی یک نفر از این 250 نفر عضو در شبکه به مرجعی پاسخ نمی دهد و به صورت زنجیره ای و شبکه ای همدیگر را تعیین و منصوب می کنند».
بعلاوه منظور وی از «برگ کاغذهای بی خاصیت» نیز ترجمان همان کلاهبرداری دولت و باند های چپاولگر آخوندی است که در شرایط فقر و محرومیت میلیون ایرانی بویژه در دوران قمار اتمی خامنه ای، برای بدست آوردن تکه نانی تمامی هستی و نیستی خود و خانواده اشان را به پای چنین طرح های ضد مردمی رژیم ریخته اند.