با برجام ، بی برجام اقتصاد همچنان ورشکسته است

درحالیکه دولت آخوند روحانی با فضا سازی تصنعی در تلاش است تا بحران روبه رشد اقتصادی در حاکمیت ولایت فقیه را موقتی جلوه دهد و به تبع آن چشم انداز فضای خروج از بحران را در دوران پسا زهرخوران تنها به  چند ماه آینده منوط نماید، یک کارگزار باند رفسنجانی – روحانی طی سخنانی ضمن ریختن آب پاکی بر دستان متولیان حکومت، هرگونه بهبود در زمینه اقتصادی و یا خروج بحران های لاعلاج مالی را حتی پس از اجرای « برجام»  منتفی اعلام کرد.

بنابراین گزارش صادق زیبا کلام از جمله گفت: « با برجام، بی برجام، هیچ نور امیدی بر اقتصاد ما نخواهد تابید».
وی در ادامه به نقش افشاگری های مهم  و ارزشمند مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق در به بن کشاندن دجالت ولی فقیه برسر ساخت بمب اتمی اعتراف نمود و افزود : «مشکلات ما در زمینه هسته ای از زمانی شروع شد که مجاهدین خلق فعالیت هسته ای ایران را در سال ۸۲ به غرب اطلاع دادند».
همچنین این کارگزار حکومتی در ادامه  آشکارا به «دروغگویی های» رژیم در زمینه بهبود شرایط  اشاره کرد و ادامه داد: «  ما نفهمیدیم کمیسیون برجام که این قدر برجام را برررسی و زیر و رو کرد چه شد ۲۰ دقیقه ای آن را به تصویب رساند؛ اصلا مسائل اقتصادی، ارتباطی با برجام و مذاکرات ندارد، بلکه مشکل اقتصاد ما دولتی بودن آن است. هر که گفت با انرژی هسته ای ایران گلستان می‌شود دروغ گفت ما هم که گفتیم با توافق، ایران گلستان می‌شود دروغ گفتیم!». ( خبرگزاری حکومتی دانشجو 26 مهر 1394)
 به یقین، این بحران اقتصادی، تارو پود و شیرازه های واحد های تولیدی و کارخانه ها را از بین برده و خسارات جبران ناپذیری را برای نسل های آینده برجا گذاشته است، بطوریکه نایب رئیس مجلس رژیم ( سایت حکومتی خانه ملت 25 مهر 1394) با  بحرانی خواندن وضعیت اقتصاد کشور از حیث وجود رکود گفته است: « طبق نتایج حاصل از این مبانی، رشد اقتصادی ما در سال 94  صفر خواهد بود».
بهرحال تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس ارتجاع و بلافاصله تائید آن از سوی شورای نگهبان که به یقین از سوی خامنه ای به تمامی متولیان رژیم دیکته شده است، اکنون به شقه و شکاف و  نارضایتی عمیق  در باند حاکم و دلواپسان راه برده است.
این تحلیل گر باند رفسنجانی – روحانی  با اعتراف به  این شقه و شکاف میان باندخامنه ای بر سر برجام اضافه می کند: «برجام تصویب شد اما جنتی (از آوردن پیشوند آیت الله خودداری کرد) حاضر نیست بگوید تصویب شده و می‌گوید تائید شده است، سردار زارعی می‌گوید فلان جای برجام قابل اجرا نیست، امام جمعه شما می‌گوید آنجای برجام نباید اجرا شود امام جمعه دیگری می‌گوید یک قسمت دیگر باید حذف شود».