محیط زیست ایران در حال مرگ است

بحران روبه رشد محیط زیست در حاکمیت چپاولگر آخوندی اکنون تمامی مرزهای ممکن در تخیل هر انسانی را درنوردیده است.

پس از خشک شدن زنجیره ای دریاچه ها، تالاب ها، رودخانه ها و همچنین از بین رفتن بخش اعظمی از منابع آب های زیر زمینی کشور، رسانه های حکومتی از تخریب نیمی از جنگل های استان گلستان و زاگرس خبرداده اند.
برای نمونه تخریب کامل جنگل های هیرکانی یکی دیگر از نمونه های ابعاد فاجعه زیست محیطی در رژیم آخوندی است. کارشناسان مسائل محیط زیست در یونسکو اعلام کرده اند که «جنگلهای هیرکانی با مساحت ۵۵ هزار کیلومتر مربع از جمهوری آذربایجان تا ایران را در بر می‌گیرد و بخش عمده آن در ایران قرار دارد که با میلیون‌ها سال قدمت، از مهم‌ترین و کهن‌ترین جنگل‌های کره زمین است».  
همچنین بنابراین گزارش یک کارگزار حکومتی در بخش مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست در این رابطه می گوید: «فراخی جنگل‌های استان گلستان، گیلان و مازندران در ایران، طی نیم‌سده گذشته از ۳،۶ میلیون هکتار به ۱،۹ میلیون هکتار رسیده که ۸۰۰ هکتار از آن نیز مخروبه است و در حالی که بسیاری از اکولوژیستها و گیاه‌شناسان، آرزوی داشتن جنگل‌های هیرکانی ایران را دارند، در کشور این جنگل‌ها به زباله‌دان تبدیل شده است».
وی در ادامه  با اشاره به گوشه‌ هایی از فجایع زیست محیطی در ایران تحت حاکمیت آخوندی «از قبیل وضعیت استفاده از منابع آبی، نشست زمین در پایتخت، کم شدن شمار جانواران، خشک شدن انبوهی از بلوط‌های زاگرس» اضافه می کند: «در حال حاضر خلیج فارس به آلوده‌ترین آب‌گیر کره زمین تبدیل شده است و چنین وضعیتی در تاریخ ایران سابقه ندارد».
در راستای بحران محیط زیست معصومه ابتکار، معاون آخوند روحانی با اعتراف به بحران آب در کشور (سایت حکومتی تابناک 24 مهر 1394) گفته است: «کشور ایران دو برابر دیگر کشورهای جهان از ظرفیت های زیست محیطی بهره بردرای می کند به طوری که در حوزه آب دچار بحران هستیم و 85 درصد از منابع آبی کشور نیز استفاده شده است».
یک نماینده مجلس حکومتی نیزبا اشاره به چپاول اموال ملی از سوی متولیان و باند های حکومتی و همچنین و بی برنامگی دولت آخوند روحانی در این زمینه  اضافه کرده است: «برای حل مشکلات تالاب انزلی 30سال است فقط شعار شنیده‌ایم. یک هفته قبل تالاب دچار آتش‌سوزی شد مسئولان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفته بودند که این آتش‌سوزی عمدی و با هدف تصرف اراضی تالاب بوده است».