اخاذی مالیاتی دلیل بیکاری ۱۴ هزار نفر

در حالیکه دولت آخوند روحانی تلاش می کند تا در پی زهر خوران اتمی ولی فقیه، چشم انداز وضعیت اقتصادی را روبه بهبود نشان دهد، اما آمار و ارقام های حکومتی واقعیت های تلخ دیگری را به تصویر می کشند.

برای نمونه یک کارگزار حکومتی در خانه صنعت و معادن اصفهان به گوشه ای از ابعاد وخیم اقتصادی و تعطیلی زنجیره ای واحد های صنعتی اینگونه اعتراف کرده است: «محمدرضا برکتین در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با اعلام این خبر که در حدود 1300 تا 1400 واحد سنگ‌بری در شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان تعطیل شده‌اند، اظهار کرد: این واحد‌های صنعتی اعلام کرده‌اند که به دلیل مسائل و مشکلات و شرایطی که برایشان به وجود آمده‌است امکان فعالیت ندارند... با احتساب تعطیلی 1400 واحد در حدود 14 هزار نفر بیکار شده‌اند. نیروهای کار در این سنگ‌بری‌ها همگی ایرانی‌ها و خارجی‌های دارای پروانه کار هستند».

همچنین یکی از مشکلاتی که اکنون واحد های صنعتی با آن دست و پنجه نرم می کنند، همان شیوه های جدید اخاذی مالیات از سوی دولت آخوند روحانی می باشد. این کارگزار حکومتی در ادامه با اشاره به بحران مالی واحد های صنعتی در دیکتاتوری آخوندی در ادامه می افزاید: «این واحد‌ها صنعتی بنا بر مسائل و مشکلاتی به خصوص مالیات بر ارزش افزوده مدتی با اعتصاب کارگران خود مواجه بودند و در نهایت تعطیل شده‌اند».
وی در ادامه به مشکلات ساختاری در حکومت آخوندی برای اخذ مالیات اعتراف کرده و می افزاید: «در تمام کشور‌های دنیا قانون مالیات بر ارزش افزوده به معنی گرفتن مالیات از مصرف‌کننده نهایی است اما در ایران به دلیل نبود مکانیزم و زیرساخت‌های اجرای لازم مالیات بر ارزش افزوده به جای مصرف‌کننده نهایی از تولیدکننده دریافت می‌شود».