سرقت اموال اشرف

سرقت شمار زیادی جرثقیل، تریلی، کامیون و انواع خودروها از اشرف و انتقال به امنیت ملی بغداد
سرقت بنگالهای اشرف برای استقرار تروریستهای  بدر در جاده در حال احداث بین عظیم و سامراء

سرقت و چپاول اموال مجاهدین در اشرف توسط امنیت ملی عراق به ریاست فالح فیاض و تروریستهای بدر وابسته به نیروی تروریستی قدس همچنان ادامه دارد. شمار زیادی از خودروهای به سرقت رفته از اشرف شامل جرثقیلها، تریلیها و یدک کش ها، کامیونها و ... به مقر اصلی امنیت ملی در بغداد منتقل شده است.
در روز 24 آذر، عوامل گروه تروریستی بدر دست کم 6 دستگاه بنگال و 6 دستگاه یدک کش را  از اشرف به سرقت بردند تا برای استقرار مزدوران در جاده جدیدی که رژیم ایران از شیخ شنیف در مجاورت اشرف در دیالی به سمت سامراء در صلاح الدین احداث می کند، مورد استفاده قرار دهند.
متعاقباً قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی قدس و هادی عامری سرکرده تروریستهای بدر به اشرف رفتند تا از نزدیک بر پیشرفت این جاده نظارت کنند. هدف احداث این جاده که دجالانه آن را «الامامین العسکریین» نام گذاشته اند، تسهیل اشغال بخشهای وسیعی از عراق توسط پاسداران و نیروی قدس است.
پیش از این دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه 24 آبان 1393  اعلام کرده بود : در روز 9 آبان یک گروه از افراد امنیت ملی با حدود 50 کمرشکن به اشرف رفته و خودروهای مختلف و ماشین آلات مهندسی را بار زدند.
این سرقت سیستماتیک در حالی است که طرح مشترک یونامی و سفارت آمریکا برای تخلیه اشرف در روز 5 سپتامبر 2013 تصریح می کند: «دولت عراق به ساکنان اجازه فروش اموالشان در هر زمانی را خواهد داد».   و «صورت برداری از اموال ساکنان در حضور سازمان ملل را باز نگری خواهد کرد» و «کلیه اموال اشرف را حفاظت و ضمانت خواهد کرد».
خانم الیزابت جونز، معاون وقت وزیر خارجه آمریکا برای امور خاورمیانه در نامه به خانم رجوی در روز  6 سپتامبر 2013 ضمن حمایت از طرح فوق نوشت: «سازمان ملل به فراهم کردن حفاظت از اموال در اشرف از طریق بکارگیری یک شرکت حفاظتی محلی مورد اعتماد کمک خواهد نمود و سفارت آمریکا تمامی توان خود را برای حمایت از این تلاشها بکار خواهد بست».
بر اساس این دو تضمین آخرین گروه از ساکنان اشرف را ترک کرد. اما در عمل هیچ یک از این تعهدات به اجرا در نیامد و ساکنان نتوانسته اند حتی یک دلار از اموال خود را به فروش برسانند.
مقاومت ایران بار دیگر توجه دولت آمریکا و ملل متحد را به سرقت سیستماتیک و کلان اموال ساکنان در اشرف که نقض کلیه توافقات است جلب نموده و خواهان اقدام فوری برای جلوگیری از ادامه سرقت و برگرداندن اموال سرقت شده و فراهم کردن ترتیباتی است که ساکنان بتوانند اموال خود را از طریق سناتور توریسلی، نماینده قانونی خود، به فروش برسانند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
4 دی ماه 1393 (25 دسامبر 2014)