ایجاد ایستگاه اطلاعاتی در سفارت رژیم در آلبانی علیه مجاهدان اشرفی و ساکنان لیبرتی

سرکردگان و مهره های رژیم آخوندها بارها با تهدید کشورهای مختلف برای جلوگیری از پذیرش مجاهدان اشرفی و ساکنان لیبرتی اعلام کرده اندکه هدف آنها نه انتقال مجاهدین بلکه نابودی یا تسلیم است و «مجاهدین باید از روی کرة زمین پاکسازی شوند».

در چارچوب همین سیاست، گشتاپوی ملایان، بعداز پذیرش شماری از مجاهدین توسط آلبانی، ابتدا به تهدید دولت آلبانی پرداخت تا از پذیرش مجاهدین منصرف شود:
- سید باقر حسینی، نماینده مجلس رژیم، خطاب به دولت آلبانی گفت مجاهدین «نه تنها برای منافع ملی آنها خطرناک است بلکه می‌تواند برای کل منطقه مخاطره ایجاد کند» (29 اردیبهشت 91).
- محمدرضا ثانی، رئیس کمسیون امنیت مجلس رژیم، گفت: پذیرش مجاهدین.... نه‌تنها وجهه‌یی برای آلبانی ندارد بلکه در دراز مدت برای این کشور تبعات امنیتی به همراه خواهد داشت (3 تیر91).
- شبکه خبر رژیم در 27 اردیبهشت 92 گفت: «کشورهای بالکان در آینده شاهد بمب‌گذاریها و خرابکاریهای سودمند برای آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند بود» .
متعاقباً اطلاعات آخوندها در صدد بر آمد تا یک «ایستگاه اطلاعاتی» علیه مجاهدین در سفارت رژیم در آلبانی دایر کند و به همین منظور در زمستان 1392 یکی از عواملش به نام «فریدون زندی علی آبادی» را در پوش دیپلومات برای اداره این ایستگاه اطلاعاتی به آلبانی اعزام کرد.
وزارت بدنام برای سرپوش گذاشتن بر فعالیتهای جاسوسی و اطلاعاتی زندی و عادی نشان دادن وضعیت او، ابتدا او را مأمور به خدمت در وزارتخارجه نمود و سپس او را به عنوان دبیر اول سفارت به آلبانی اعزام کرد.
زندی در ارتباط تنگاتنگ با رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات در عراق با نام مستعار «سجاد»و «حاج علی نویدی» مامور وزارت اطلاعات در ترکیه است و مأموریتهایش را علیه مجاهدین در آلبانی، در هماهنگی با شعبه عراق انجام می دهد.
مأمور اطلاعات آخوندها (فریدون زندی) از جمله تلاش می کند تا با برخی از پناهندگان ایرانی در پوشهای مختلف ارتباط برقرار کند و با تهدید و تطمیع و پرداخت پول، آنها را به همکاری با وزارت اطلاعات بکشاند.
این مأمور جنایتکار که در مکالمات تلفنی و حضوری خود را «حاجی» معرفی می کند، در صدد جمع آوری اطلاعات علیه مجاهدین و خانواده های آنهاست. وی برای برقراری ارتباط و دیدار با افراد در تیرانا از شیوه های گوناگون از جمله از تاکسی استفاده می کند.
یک عامل افشا شده دیگر وزارت اطلاعات در آلبانی، مزدوری به نام «احسان بیدی» مشوق و تسهیل کننده برقرار کردن ارتباطات زندی است.
شورای اتحادیه اروپا در آوریل1997به دنبال حکم دادگاه میکونوس که ولی فقیه، رئیس جمهور و وزیران خارجه و اطلاعات وقت رژیم ملایان را مسئول ترور مخالفان درخارج کشور شناخت، طی مصوبه یی خواستار اخراج عوامل اطلاعات رژیم ایران از کشورهای عضو شد، مصوبه یی که ضرورت جلوگیری از فعالیت مأموران وزارت اطلاعات علیه پناهندگان ایرانی و اخراج آنها از آلبانی را مضاعف می کند.


شورای ملی مقاومت

کمیسیون امنیت و ضد تروریسم
10 آذر93 (1دسامبر 2014)