اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران - اطلاعیه دبیرخانه شورا

 


اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران

اطلاعیه دبیرخانه شورا


اجلاس شورای ملی مقاومت ایران در روزهای 28 و 29 آذر 1394 با حضور رئیس جمهور برگزیدة شورا برگزارشد.

خانم رجوی اجلاس میاندوره یی را با گرامیداشت خاطرة زنده یاد منصور قدرخواه، هنرمند ارجمند عضو شورای ملی مقاومت، و حسین ابریشمچی، عضو دیگر شورا و از فرماندهان شهید ارتش آزادیبخش ملی ایران در حمله موشکی به لیبرتی، افتتاح کرد و گفت: این اجلاس را در شرایطی برگزار می کنیم که تنشها و وقایع بزرگ کنونی در ایران و در منطقه و جهان، از آغاز دوران و مرحله نوینی در مقابله بین المللی با تروریسم و بنیادگرایی  تحت نام اسلام – و کانون آن که رژیم ولایت فقیه است - خبر می دهد.

خانم رجوی با اشاره به بحرانهای گریبانگیر رژیم پس از تن دادن خامنه ای به جام زهر اتمی و تحمل شکستهای سنگین در استراتژی صدور بنیادگرایی وتروریسم و مداخلات منطقه‌یی و رشد فزایندة انزجار مردم به جان آمده از ستم و سرکوب و چپاول و فساد حاکمیت، نتیجه گیری کرد که اکنون رژیم ولایت فقیه از نظر سیاسی، اخلاقی، ایدئولوژیکی و استراتژیکی به قطع و یقین یک رژیم شکست خورده است. جبران این شکست، نه با افزایش و تشدید سرکوب عمومی، به ویژه اعدام و شکنجه جوانان ایران میسر است، و نه با شیادی‌ جناحهای درونی آن، که همة دستشان به خون ملت ایران آلوده است. پاسخ جامعه به این نوع تشبثات، مقاومت ملت ایران است که با پرداخت بهایی سنگین، پرچم سرنگونی این رژیم ضدبشری را در اهتزاز نگه داشته و آینده‌یی بر اساس آزادی و دمکراسی و برابری را نوید می دهد.

در بحثهای پیش از دستوراجلاس میاندوره یی، اعضای شورا ضمن تجدید تسلیتها و گرامیداشت خاطره دو عضو فقید شورا و نیز مجاهد خلق نیره ربیعی و 22 یار پاکباز و فداکار آنها، به بحث و بررسی دربارة استیصال و درماندگی رژیم ناشی از شکستهایش به مثابه نقطه آغاز حملة موشکی7 آبان به لیبرتی و پیامدهای آن و هم چنین فعالیتهای فشرده مقاومت در فاصله دو اجلاس پرداختند که کنفرانس «متحد علیه بنیادگرایی اسلامی- نقش مقاومت ایران»، در 17 آذر94 با شرکت رئیس جمهور برگزیده شورا تازه ترین نمونه آن بود.

این کنفرانس، از یک سو با توجه به حضور سناتور جوزف لیبرمن از شناخته شده ترین چهره های سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا و دکتر آلخو ویدال کوادراس سیاستمدار برجسته اروپایی، و ازسوی دیگر با توجه به حضور نمایندگان 100 انجمن از جوامع ایرانی و طیف متنوعی از متخصصان، اصناف، معلمان، پرستاران، دانشجویان، نمادی بود ازموقعیت مقاومت ایران، نه فقط به عنوان هماورد استبداد دینی حاکم بر ایران ، بلکه به عنوان «راه حل کارساز» دربرابر تهدید جهانی بنیادگرایی و تروریسم که چالش اصلی جهان دراین دوران است.

سناتور لیبرمن درسخنانش دربارة مقاومت گفت: «شما علیه سیاستها و ارزشهای افراطی رژیم در تهران جنگیدهاید. آمریکا و متحدین ما در اروپا باید از شورای ملی مقاومت ایران حمایت و آن را تقویت کنند، بسیار بیشتر از آنچه که برخی دولتها کرده اند. نه تنها بدلیل اینکه شما دشمن دشمن ما هستید، خیر، بسیار بیشتر از آن. بدلیل اینکه شما در مبارزه برای آزادی دوستان ما هستید. متحد ما در جنگ علیه بنیادگرایی، افراط گرایی و تروریسم، و خواهران و برادران ما در تلاش برای صلح».

دربارة رخدادهای داخل میهن، بحثهای پیش از دستور شورا عمدتا برتأثیرات و پیامدهای اجتماعی و سیاسی ناشی از حمله موشکی به لیبرتی متمرکز بود که محکومیت گسترده این جنایت ضد بشری و موجی از همبستگی با مجاهدان اشرفی به ویژه از سوی زندانیان سیاسی مقاوم میهنمان و مادران قهرمان و خانواده های شهیدان  را در پی داشت. اعضای شورا به ویژه خطابه  شجاعانه دکتر محمد ملکی نخستین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب ضد سلطنتی در مراسم خاکسپاری مادر مجاهد مهری جنت پور (مادر داعی) در بهشت زهرای تهران  را به مثابه ادای یک شهادت تاریخی در باره مقاومت و مظلومیت رشیدترین فرزندان مردم ایران درلیبرتی ستودند.

دکتر محمد علی شیخی مسئول کمیسیون دانشگاهها و نمایندة  استادان متعهد، به سابقة مبارزات دکتر ملکی در برابر دو دیکتاتوری شاه و شیخ اشاره داشت و گفت: «در کوران انقلاب، وقتی که در پایان هفتة همبستگی اعلام شده از سوی دانشگاهیان، یورش وحشیانه مزدوران مسلح رژیم در 13 آبان 57 اتفاق افتاد و در پی اذعان ناگزیر شاه به شنیدن پیام انقلاب، دانشگاه تعطیل شد، دکتر ملکی برای اعتراض نزد شیبانی رئیس انتصابی دانشگاه می رود و وقتی مجادله بالا می‌گیرد شیبانی یک سیلی به دکتر ملکی میزند.  همین اهانت تحصن دانشگاهیان در دانشگاه تهران و تحصن در وزارت علوم را در پی داشت که به شهادت استاد کامران نجات اللهی و بالا گرفتن قیام در دانشگاهها راه برد تا این که در فردای انقلاب، یعنی در23 بهمن مهندس بازرگان، هیأت رئیسة دانشگاه  را تحت مسئولیت دکتر ملکی تعیین کرد. دوران ریاست دکتر ملکی در دانشگاه تهران آزادترین دوران فعالیتهای دانشجویی و دانشگاهی در عمر 81 ساله دانشگاه تهران است. دکتر ملکی که به مشکلات دانشجویی اشراف داشت. خودش مسئولیت امور دانشجویی را به عهده گرفت. او معتقد به شورایی حرکت کردن دانشگاه بود و در تمام دانشکده ها شورای دانشکده را تشکیل داد. سخنرانی سردار موسی خیابانی تحت عنوان عاشورا فلسفه آزادی در مسجد دانشگاه تهران و دادن امکان  فعالیت به کاندیداهای نیروهای انقلابی و ترقیخواه از جمله مجاهدین از کارهای دکتر ملکی بود. هم چنین برگزاری جلسه یی در دانشگاه تهران با حضور 400 استاد دانشگاه برای حمایت از کاندیداتوری مسعود رجوی. تشکیل شوراها در دانشگاهها باعث شد که خمینی بگوید هر چه می‌خوریم از دانشگاهها می‌خوریم. بعد از سی خرداد سال 60 رژیم خمینی دکتر ملکی را چند سال زندانی کرد و بعد از آن هم وی چند بار دیگر دستگیر شد، ولی تا امروز با 82 سال سن و درحالی که از انواع بیماریها رنج می برد از فعالیتهایش بازنمانده است. او در مطلبی در دی ماه 91 نوشت، من هم مانند دکتر مصدق که همواره الگوی آزادیخواهی بوده، یقین دارم که این آتش خاموش نخواهد شد و زنان و مردان مبارزة ملی آن قدر آن را دنبال می کنند تا به نتیجه برسد. دکتر ملکی در مراسم خاکسپاری «مادر داعی» هم با اشاره به مجاهدان مستقر در لیبرتی گفت کسانی که آن طرف مرز هستند فرزندان این مادر هستند. او از زینب و حسین های زمان یاد کرد و سرود «تیر زدی، تبر زدی...»، را بازخوانی کرد. او با فریاد هیهات مناالذله و آنچه که درمورد زدن80 موشک به لیبرتی گفت، نشان داد که باعث افتخار دانشگاهیان و اساتید ایران است».

شورا  تحولات بین المللی را دوران جدیدی از رویارویی جهانی با تروریسم برخاسته از بنیادگرایی دانست که ضروری است با تضادها و زمینه های تاریخی و اجتماعی و جبهه بندیهای سیاسی خاص آن،  به ویژه در ارتباط با اوضاع ایران و منطقه خاورمیانه و مداخلات و ترفندهای سرکوبگرانه و تروریستی رژیم، مورد بررسی قرار گیرد؛ هرچند که تجربة دو دهة گذشته و نقش رژیم ولایت فقیه به مثابه کانون صدور تروریسم و بنیادگرایی و پدرخواندة داعش، در پرتو روشنگریهای مقاومت ایران، برای جهانیان تا حدود زیادی شناخته شده است و به نظر می رسد که برخلاف دوران پس از یازده سپتامبر، جهان بیش از پیش در می یابد که تهدید بنیادگرایی اسلامی و تروریسم برخاسته از آن بدون سمت گیری سیاسی  و قاطعیت علیه کانون آن یعنی رژیم ولایت فقیه ، نمی تواند ریشه کن شود. هم از این روست که این رژیم در قبال ائتلافهای بین المللی و منطقه یی ضد تروریستی رویکردی ترسان وخصمانه دارد و انها را علیه موجودیت خود ارزیابی می کند. مقاومت ایران چهار دهه است که در باره فاشیسم دینی و صدور ارتجاع و تروریسم به نام اسلام، هشدار داده و از سال 1990 به بعد آن را تهدید جدید جهانی اعلام کرده است.

اجلاس شورا همسویی و هم جبهگی رژیم آخوندی با جنایات تروریستی داعش در پاریس و همدستی خامنه ای با بشار اسد در کشتار بیش از300 هزارتن از مردم سوریه و آوارگی میلیونها سوری را از جانب مردم ایران به شدت محکوم کرد و آن را زمینه ساز اصلی پیدایش و گسترش داعش دانست.

شورا ضمن قدردانی از سلسله روشنگریهای مستندکمیسیون امنیت وضد تروریسم دراین خصوص، تاکید کرد که سیاست مداخله جویانه خامنه ای درسوریه که نمایندگانش با وقاحت آن را استانی از استانهای ولایت او توصیف می کنند، از سیاهترین اوراق خیانت این رژیم به مردم ایران و به خلقهای منطقه است و مردم ایران در قیامهای خود بارها انزجار خود را با مداخلات منطقه یی رژیم که با صرف صدها میلیارد دلار هزینه از منابع ثروت مردم ایران استمرار داشته ، ابراز کرده اند.

 شورا تاکید کرد: خلع ید از رژیم آخوندی و اخراج کامل تمامی پاسداران و شبه نظامیان خامنه ای از سوریه، یک شرط ضروی برای حل بحران سوریه به مثابه بحرانی است که اکنون درقلب تحولات منطقه یی و بین المللی و ائتلافهای ضد تروریستی قرار دارد.

اجلاس میاندوره یی شورای ملی مقاومت، در بررسی توافق اتمی کشورهای 1+5 با رژیم آخوندی نتیجه گیری کرد که  روند تحولات و مراحل اجرایی برجام، از یک سو نقش تعیین کننده مقاومت ایران را در افشای برنامه مخفی اتمی این رژیم و تحمیل جام زهر اتمی به خامنه ای ثابت می کند و از سوی دیگر نشاندهنده حقانیت هشدارهای این مقاومت درمورد غیر قابل  اعتماد بودن این رژیم است. گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و تصریحات آن  به این که رژیم حاکم برایران طی سالهای متوالی دست اندرکار طیفی از برنامه های هماهنگ برای دستیابی به سلاح اتمی بوده است، حرف آخر و شهادت و قضاوت مرجع رسمی ملل متحد درمورد پنهانکاری اتمی رژیم است، که مقاومت ایران افشاگر و پرچمدار مبارزه با آن به خاطر ملت ایران و بشریت معاصر بوده است.

اجلاس شورا تأکید کرد که حق مطلب این است که ایران و منطقه و جهان تنها با سرنگونی این رژیم می توانند از تهدیدات خطرناک برنامه اتمی آن خلاصی پیدا کنند.

حقیقت بارز دیگری که در بررسی  پروندة اتمی رژیم در اجلاس شورا مورد تاکید قرار گرفت، عمق و دامنه بحران لاعلاج اقتصادی رژیم است که حکومت آخوندی را ناگزیر کرد به توافق اتمی تن بدهد . اما واقعیات پس از توافق،  به اذعان کارشناسان حکومتی نشان می دهد که این رژیم چنان در تبهکاری وفساد فرو رفته که هیچ چشم انداز قابل محاسبه یی- حتی درصورت رفع تحریمها - برای خروج از گرداب تورم و رکود و بیکاری و بحرانهای ساختاری اقتصادی در پیش رو ندارد. وضعیتی که با سقوط قیمت نفت هرچه بیشتر تیره و تار می شود و اعتراض و خشم اجتماعی و بحران و شقه درونی رژیم را هم بیش از پیش تشدید می کند.

درچنین شرایطی است که نمایش انتخابات مجلس و خبرگان نظام آخوندی در اسفندماه -که مثل دیگر انتخابات این رژیم پس از 30 خرداد 1360 کشاکشی بین سرسپردگان و عمله ولایت فقیه بر ضد مردم ایران است- ازسوی مردم و همه نیروهای آزادیخواه ایران تحریم و طرد می شود. این نمایش از هم اکنون به صحنة جنگ و جدال باندهای متخاصم حاکمیت تبدیل شده است. چراکه اکنون، موضوع اصلی مخاصمات درونی رژیم چاره جویی برای نجات نظام از مهلکه بحرانها یی ست که موجودیت آن را تهدید می کند. کشاکشهای نمایش انتخابات و هشدارهای روزمرة سران جناحهای رقیب، ازیک سو موقعیت ضربه خوردة ولی فقیه و ازسوی دیگر هراس کل رژیم از قیام و خیزش مردم دراثر شقه و شکاف دربالای حاکمیت را بازتاب می کند. واقعیتی که سرکردگان رژیم آن را «فتنه خطرناک تر از فتنه سال 88» توصیف می کنند.

شورا هم چنین گسترش اعتراضات اجتماعی، صنفی و سندیکایی و به ویژه  مبارزات خانواده های زندانیان سیاسی علیه شکنجه و بدرفتاریهای دژخیمان و احکام اعدام و نیز مقاومتهای شجاعانه در دل زندانها به رغم فشارهای ضد انسانی را ستود و برنقش مقاومت سازمانیافته و جوشش خون شهیدانی تأکید کرد که پیام مقاومت به هرقیمت و تا به آخر را در تار و پود جامعه ما جاری کرده است. اعضای شورا این روحیه رزمنده را پاد زهر سرکوب و خفقان مطلق و تنها پاسخ به توحش رژیم توصیف کردند.

شورای ملی مقاومت حماسه پایداری اشرفیها درلیبرتی دربرابر محاصره ضد انسانی و جنایت علیه بشریت درحملات موشکی را به عنوان الگویی برای ایستادگی و بر افراشتن پرچم آزادیخواهی در سخت ترین شرایط ستود و هموطنان و جوانان قیام آفرین میهن را به برهم زدن بساط اعدامها و تعرضات نیروهای سرکوبگر و پاسداران و لباس شخصیهای جنایتکار خامنه ای و به اعتراض و قیام در هر فرصت و هر زمان وهرمکان، فراخواند.

دبیرخانة شورای ملی مقاومت ایران
30آذر1394