بحران نمایش انتخابات و سریال‌های جنون‌آمیز تلویزیون حکومتی: هراس رژیم از خیزش‌ها و گرایش جوانان به مجاهدین

خامنه ای:‌ «بعضی خیال میکنند اگر ما بخواهیم خودمان را از تهمت سلطه‌طلبی و اقتدارطلبی بین‌المللی و منطقه‌ای برکنار کنیم, باید برویم در لاک دفاعی؛ این‌جوری نیست. در لاک دفاعی نمیرویم, در موضع انفعال قرار نمیگیریم.
من مدّتها قبل گفتم دوران «بزن و دررو» برای جمهوری اسلامی دیگر گذشته است؛ اینکه بیا بزن و دررو, این‌جوری نیست؛ اگر زدند پایشان گیر می‌افتد؛ شروع ممکن است با آنها باشد امّا تمام کردن دیگر با آنها نیست و در اختیار آنها نیست.

دشمن دنبال چیست؟ هدف دشمن در جمهوری اسلامی چیست؟ چی را هدف گرفته است دشمن؟ من عرض میکنم دشمن یک هدف کوتاه‌مدّت دارد, یک هدف میان‌مدّت دارد, یک هدف بلند‌مدّت دارد. هدف کوتاه‌مدّت دشمن به هم زدن امنیّت کشور است , ایجاد آشوب و فتنه در کشور است, ما در یک منطقه‌ی پر از تشنّج, پر از ناآرامی, بلکه در یک دنیای پر از تشنّج و ناآرامی, توانسته­ ‌ایم محیط امنی را برای کشور خودمان به وجود بیاوریم. یکی از مهم‌ترین اهداف یا شاید مهم‌ترین هدف کوتاه‌مدّت دشمن, این است که بتوانند امنیّت را از کشور سلب کنند.

 هدف بلند‌مدّت هم, اصل نظام اسلامی است اصل نظام اسلامی. یک روزی صریحاً میگفتند که نظام اسلامی باید از بین برود؛ بعد آمدند این را تعدیل کردند و گفتند: تغییر رفتار جمهوری اسلامی. بنده همان‌وقت به مسئولین عزیز کشور گفتم: آقایان! توجّه داشته باشید که تغییر رفتار, با تغییر نظام هیچ فرقی ندارد. تغییر رفتار معنایش این نیست که اگر صبح ساعت هفت می‌آمدیم, حالا هفت و نیم یا شش و نیم بیاییم. تغییر رفتار یعنی اینکه راه اسلام را میرفتیم, راه انقلاب را میرفتیم, خطّ امام را میرفتیم, حالا زاویه بگیریم؛ اوّل 20 درجه, بعد 45 درجه, بعد 90 درجه, بعد 180 درجه در طرف مقابل حرکت بکنیم؛ تغییر رفتار یعنی این؛ یعنی همان از بین بردن نظام اسلامی؛

انتخابات, یکی از آن زمینه‌هایی است در کشور که [هم] میتواند مایه‌ی اعتلاء و آبرو بشود, میتواند هم مایه‌ی ضعف و سستی و ایجاد مشکلات بشود؛ما برای انتخابات تازه‌کار نیستیم. ما ۳۷ سال, ۳۸ سال است که با انتخابات سروکار داریم -قبلها, هر سالی یک بار یک انتخابات بود؛ حالا هم چند سالی است که هر دو سال یک بار, یک انتخابات بزرگ در این کشور به راه می‌افتد- ما مجرّبیم در کار انتخابات, میدانیم انتخابات چیه, میدانیم آن کسانی که در انتخابات, طرف قضیّه هستند و دخالت دارند, اینها در چه محیط‌های فکری ممکن است قرار بگیرند, چه دشمنی‌هایی با اینها میشود, چه وسوسه‌هایی به اینها رو می‌آورد؛ اینها چیزهایی است که برای ما تجربه‌شده است.
 من توصیه میکنم به همه‌ی این آقایان محترمی که نامزدهای انتخاباتی هستند و به آنها من میگویم توجّه کنند که دو سه چیز را حتماً رعایت بکنند: یکی مسائل اقتصادی است بگویند که, معیشت مردم برایشان دارای اهمّیّت است. در درجه‌ی اوّل
 نکته‌ی دوّمی که در برنامه‌ریزی‌هایشان, در اظهاراتشان, در وعده‌هایی که به مردم میدهند, باید خودنمایی کند, مسئله‌ی عزّت ملّی و استقلال ملّت ایران است.
 نکته‌ی سوّمی که خیلی باید در برنامه‌ها و اظهارات و وعده‌های نامزدهای محترم مورد توجّه قرار بگیرد, همین امنیّت ملّی است, همین آرامش ملّی است. سعی کنند گسلهای اعتقادی یا جغرافیایی یا زبانی یا قومی، این گسلها را تحریک نکنند؛ مراقب باشند! سالهای متمادی است دشمنان ما دارند کار میکنند روی این گسلها. مراقب باشند نامزدهای ریاست جمهوری به‌خاطر خطای در تشخیص, کاری را که دشمن نیمه‌کاره انجام داده و نتوانسته پیش ببرد, به نفع دشمن این را تعقیب نکنند و این گسلها را تحریک نکنند.
 مسئله‌ی امنیّت و آرامش برای این کشور بسیار مهم است. باید در انتخابات, مسئولان امنیّت, مسئولان آرامش, از قوّه‌ی قضائیّه, از نیروی انتظامی, از وزارت کشور, و بقیّه و بقیّه باید همه مراقبت بکنند که امنیّت را حفظ بکنند. اگر کسی برعلیه امنیّت این کشور بخواهد قیام بکند, قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد؛ این را بدانند. این را بدانند که امنیّت برای این کشور خیلی مهم است, مردم به امنیّت اهمّیّت میدهند, این حقیر هم به‌تَبَع مردم, به امنیّت این کشور اهمّیّت میدهم؛ در انتخابات باید امنیّت به‌صورت کامل محفوظ بماند؛ و هرکسی که از این راه تخطّی بکند, قطعاً بداند سیلی خواهد خورد».

تلویزیون رژیم:
انتخابات بعد انتخابات ریاست جمهوری در بهمن ۵۸ بود سازمان در این انتخابات بازی بسیار پیچیده ای کرد.
در نهایت سازمان مسعود رجوی را بعنوان گزینه اصلی خود معرفی کرد امام در پاسخ به اعتراض عده زیادی ازمردم به اینکار گفت کسی که به قانون اساسی رای مثبت نداده صلاحیت ریاست جمهوری ایران را ندارد.
مسعود رجوی در اولین اقدام سیاسی خود تنها یک روز پس از پیروزی انقلاب جنبش ملی مجاهدین را تاسیس کرد ارگان سیاسی سازمان که عضو شدن در آن برای همه آزاد بود.
بحران نمایش انتخابات خلیفه ارتجاعهراس از خیزشها و گرایش جوانان به مجاهدین درسریالهای جنون آمیز تلویزیون حکومتی ۱۲ اردیبهشت ۹۶

تلویزیون رژیم -۱۲ اردیبهشت ۹۶
گوینده: مسعود رجوی کسی است که نام او از همان سالهای اولیه تشکیل سازمان با آن گره خورده است۰۰

گوینده: همه چیز از دهه ۴۰ شروع شد از سالهای مبارزه علیه شاه هر چند نفر که جایی دور هم جمع میشدند میتوانستند جرقه ای یک گروه مبارز باشند جرقه ای که اگر زود خاموش نمیشد جایی را به آتش میکشید جرقه ای که مجاهدین خلق را ساخت بین سه جوان زده شد سه دانشجوی دانشگاه تهران که ابتدا در گروه نهضت آزادی فعالیت میکردند.

گوینده: آنها با دیدن پیروزی جنبش های مسلحانه در الجزایر کوبا و ویتنام به این روش امیدوار شده بودند و اعتقاد داشتند اولین قدم برای تغییر اوضاع سیاسی کشور راه اندازی سازمانی است که بتواند بصورت حرفه ای و مسلحانه و با حمایت توده ها حکومت را براندازد در سال ۵۰ چریک های فدایی خلق قائله سیاهکل را به پا کردند و این ماجرا اعضای گروه را به تکاپو انداخت تا از جریان رقیب عقب نمانند آنها دست روی نقطه ای حساس از تاریخ گذاشتند جشن های ۲۵۰۰ ساله بزرگترین رویداد فرهنگی تاریخ سلطنت پهلوی، نقشه این بود که در روز برگذاری جشن با هدف قرار دادن شبکه برق تهران برق تعداد زیادی از مناطق تهران را قطع کنند در این شش سال آنها به چنان قدرتی رسیده بودند که بردن آبروی شاه برایشان نا ممکن جلوه نمیکرد هوش آنها در کنار مطالعه ای که داشتند موثرترین دلیل برای افزایش قدرت و طرفدارانشان بود. بنیانگذاران سازمان چند جزوه و کتاب درباره عقاید خود نوشته و منتشر کرده بودند در این جزوات آنها در عین حال که خود را کاملا مسلمان میدانستند از مارکسیسم و لنینیسم بعنوان علم مبارزه نام میبردند.

گوینده: هزینه های جاری سازمان را خود اعضا از درآمد هایشان و بعضا از کمک های مذهبیون بازاری تامین میکردند سازمان از این هزینه ها برای تهیه سلاح و خانه های تیمی استفاده میکرد و در عین حال آموزش نظامی افراد جز اولویت هایش بود.سازمان اعضا را به تدریج به کشورهای عربی فرستاد تا از سازمان فتح که با اسرائیل مبارزه میکرد روش های مسلحانه را بیاموزند آنها با این آینده نگری در سال ۵۰ تعداد زیادی عضو داشتند که علاوه بر سواد سیاسی آمادگی عملی مبارزه را هم داشتند.

گوینده: ساواک در گزارش هایش آنها را سازمان آزادیبخش ایران وابسته به نهضت آزادی می نامید در یکی از دادگاه هایی که برای متهمان تشکیل شد ناصر صادق, علی میهندوست, بهمن بازرگانی و مسعود رجوی بعنوان سران سازمان محاکمه و هر چهار نفر به اعدام محکوم شدند. رژیم از اعدام بهمن بازرگانی بخاطر برادرش که جز اعدام شده ها بود صرفنظر کرد اما مسعود رجوی به طریق دیگری زنده ماند تا برای اولین بار نام مجاهدین خلق با نام او گره بخورد.

گوینده: بالاخره در خرداد ۵۱ و در پی سفر نیکسون رئیس جمهور آمریکا به ایران شاه برای نشان دادن اقتدارش دستور اعدام سران سازمان را صادر کرد, محمد حنیف نژاد, سعید محسن، اصغر بدیع زادگان و چند نفر دیگر از سران سازمان اعدام شدند با دستگیری اعضای مرکزی سازمان فقط یک قدم تا فروپاشی کامل فاصله داشت اما احمد رضایی یکی از کادرهای سابق سازمان اعضای باقیمانده را که دیگر نام سازمان مجاهدین خلق ایران رویشان بود ساماندهی کرد

گوینده: یکی از مهمترین واکنش هایی که تشکل اعضای زندانی و در راس آنها رجوی درباره اتفاقات بیرون نشان دادند موضعگیری درباره تغییر ایدئولوژی شهرام بود اما عناصر اصلی به رهبری رجوی اعلام کردند تغییر ایدئولوژی سازمان در تنها یک کودتا توسط اپورتونیستهای چپ نما است [با اوجگیری انقلاب در پائیز ۵۷ رژیم برای باز کردن فضا تعداد زیادی از زندانیان سیاسی از گروه های مختلف را آزاد کرد مسعود رجوی و موسی خیابانی  که تا سالها بعد نفر دوم سازمان بود هم جز آزادشدگان بودند؛ رجوی که هیچ رقیبی نداشت رهبر سازمان شد و از همان زمان کارش را با جذب نیرو و بازسازی هر چه از سازمان باقی مانده بود آغاز کرد کاری که با توجه به جو آن زمان و محبوبیت زندانی های سیاسی و عقاید مذهبی و چپگرای گروه آنچنان سخت بنظر نمیرسید سازمان که چهره موفق خود را بازیافته بود در پیروزی انقلاب با جریان اصلی همراه شد آنها حتی در مراسم استقبال امام هم حضور داشتند مسعود رجوی در اولین اقدام سیاسی خود تنها یک روز پس از پیروزی انقلاب جنبش ملی مجاهدین را تاسیس کرد ارگان سیاسی سازمان که عضو شدن در آن برای همه آزاد بود.
گوینده: در ماجرای تسخیر مراکز نظامی اعضای سازمان مثل بسیاری دیگر موفق به جمع آوری تعداد زیادی سلاح شده بودند سلاح هایی که در پیشبرد برنامه های آینده سازمان نقشی ویژه داشت تنها چند روز از پیروزی انقلاب گذشته بود که رجوی نقشش را بعنوان یک منتقد نشان داد او در سخنرانی تندی در پنجم اسفند ۵۷ دو خواسته مهم را مطرح کرد اول انحلال ارتش و دوم تقاضای رهبری جامعه؛ سازمان با اینکه انقلاب را ارتجاعی استبدادی و امپریالیستی میخواند اما بطور رسمی از آن حمایت میکرد. انتخابات مهم بعدی همه پرسی قانون اساسی در آبان ۵۸ بود سازمان در بیانیه های اعلام کرد بخاطر وجود اصل ولایت فقیه در این قانون به آن رای نخواهد داد.انتخابات بعد انتخابات ریاست جمهوری در بهمن ۵۸بود سازمان در این انتخابات بازی بسیار پیچیده ای کرد آنها از مدتها پیش آیت الله طالقانی را بعنوان نامزد خود انتخاب کرده بودند اما آیت الله طالقانی نپذیرفته بود و با فوت وی قضیه بطور کلی منتفی شد.
در نهایت سازمان مسعود رجوی را بعنوان گزینه اصلی خود معرفی کرد امام در پاسخ به اعتراض عده زیادی ازمردم به اینکار گفت کسی که به قانون اساسی رای مثبت نداده صلاحیت ریاست جمهوری ایران را ندارد رجوی نامزدی خود را منتفی کرد و نامزد دیگری معرفی نکرد.
رجوی در سال ۶۵ ارتشی بنام ارتش آزدیبخش ملی تشکیل داد. سازمان در سال ۶۷ برای اولین بار این ارتش را به عملیات آفتاب فرستاد, اعضای سازمان خطوط تهاجمی ایران را اشغال کردند, تمامی سنگرها را آتش زدند و پرچم خودشان را روی خاکریزها نصب کردند. عملیات مشترک بعدی بین سازمان و عراق در خرداد ۶۷ در مهران اجرا شد.
رجوی با موفقیت در این عملیات رویای ریاست بر ایران را دست یافتنی دید و گفت وقتی می توانیم در یک عملیات شهری را آزاد کنیم پس دسترسی به تهران چندان مشکل نخواهد بود, اعضا هم با او موافق بودن.
رجوی در فکر فتح تهران بود و برای عملیاتی بزرگ در مهر ماه برنامه ریزی می کرد.
رجوی برای طراحی عملیاتی که سالها انتظارش را می کشید زمان بسیار کمی داشت, فراخوانی گسترده داد و حداکثر نیرویی را که می توانست از سراسر دنیا به عراق آورد.
مسعود رجوی: تا آنجاییکه به ارتش آزدیبخش ملی ایران و به مجاهدین خلق ایران ارتباط داره پیشا پیش نتیجه رو که هرچه باشه به تک تک شما و به خلق قهرمان ایران تبریک میگم. حتی اگر چون لحظه سرنوشته مثل شب سی خرداد, مثل روز پرواز, مثل عزیمت به اینجا فراتر از همه شان, حتی اگر هیچ نمی داشتیم الی کلاش باز هم فرماندهی کل میگفت بروید.