نیویورک تایمز: انتخابات به لحظات حساسی در ایران تبدیل شده، سال ۲۰۰۹ میلیون ها ایرانی به خیابانها ریختند

نیویورک تایمز۱۰ می ۲۰۱۷: خامنه ای روز چهارشنبه اعلام کرد «هر نوع اخلال در انتخابات که کمتر از دوهفته به آن مانده است ”باسیلی” مواجه خواهد شد. این اظهارات تاکید بر تنش های سیاسی است که در پشت انتخابات نهفته است... از زمانی که انتخابات مورد منازعه سال ۲۰۰۹ منجربه تظاهرات بی سابقه ضد حکومتی شد، انتخابات به لحظات حساسی در ایران تبدیل شده است.. مناظره های تلویزیونی امسال با محدودیت های جدیدی برگزار شده است، درقیاس با مناظره های زنده سال ۲۰۰۹ که به قطبی شدن کشور کمک کرد. رقابتهای انتخاباتی امسال کنترل شده است، و راهپیمایی های خیابانی ممنوع است». سال۲۰۰۹ میلیون ها ایرانی خشمگین به خیابان ها ریختند.

آسوشیتدپرس: خامنه ای می گوید اخلالگران در انتخابات سیلی خواهند خورد
آسوشیتدپرس ۱۰می ۲۰۱۷ گزارش کرد: خامنه ای می گوید اخلالگران در انتخابات ”سیلی خواهند خورد”.
روز چهارشنبه خامنه ای هشدار داد هرکسی که برای ایجاد ناآرامی در انتخابات آینده ریاست جمهوری تلاش کند ”قطعاً سیلی خواهد خورد”. این اظهارات نشان می دهد مقامهای دولت ایران خواستار پرهیز از منازعات سال ۲۰۰۹ هستند.
آسوشیتدپرس درباره مصاحبه تلویزیونی وزیر اطلاعات آخوند روحانی نوشت: محمود علوی وزیر اطلاعات بدون ارائه جزییات گفت این وزارت خانه اعضای مشکوکی از گروه تبعیدی اپوزیسیون را دستگیر کرده است.

توضیح: درحالی که قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی به حکم خمینی و به دست جلادانی چون رئیسی و پور محمدی، انزجار فراگیر اجتماعی را برانگیخته و به موضوع اصلی مخاصمات درونی رژیم در بحران انتخابات تبدیل شده است، خامنه ای صحبت در مورد قتل عام ۶۷ را در تبلیغات نمایش انتخابات ممنوع کرد.
دبیرخانه شورا طی اطلاعیه یی در این باره اعلام کرد: بنا به گزارشات موثق از درون رژیم آخوندی شورای عالی امنیت رژیم به دستور خامنه ای همه کاندیداهای نمایش انتخابات ریاست جمهوری را موظف کرده است از هر گونه اشاره به قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در مناظره ها و تبلیغات انتخاباتی خوداری کنند. شورای عالی امنیت رژیم تأکید کرده است این اعدامها با فتوای خمینی صورت گرفته و اشاره به آنها به نظام ولایت فقیه ضربه می زند و افکار عمومی جامعه را با مشکل مواجه می کند.
طبق این دستورالعمل که قبل از شروع مناظره های انتخاباتی صادر شده است هر گونه مطلبی که در تقابل با «خمینی، خامنه ای و انقلاب اسلامی و سیاستهای اصلی نظام باشد» نباید در مناظره ها و تبلیغات انتخاباتی مطرح شود. این اشاره واضحی به اقدامات سرکوبگرانه، اعدامهای جمعی، جنگ افروزی و تروریسم در منطقه است.

دبیرخانه شورا در این اطلاعیه می افزاید: دستورالعمل شورای عالی امنیت رژیم در ارتباط با قتل عام زندانیان سیاسی قبل از هر چیز نشانگر وحشت رژیم از فراگیر شدن جنبش دادخواهی است که در جریان انتخابات قلابی ریاست جمهوری به یک شعار عمومی و سؤال اساسی به ویژه برای جوانان تبدیل شده است. به خصوص که همه کاندیداها سابقه طولانی در سرکوب و کشتار و اعدامهای جمعی دارند.
ابراهیم رئیسی، یکی از چهار عضو کمیته مرگی است که خمینی برای قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ تعیین کرد. قبل و بعد از آن نیز این آخوند جنایتکار برای هزاران زندانی سیاسی احکام اعدام را صادر کرده است. شماری از اعضای کابینه و نزدیکان روحانی جزو مجریان قتل عام ۶۷ بوده اند. مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری او یک عضو کمیته مرگ بوده است. علاوه بر این روحانی به گفته خودش در ۳۸ سال گذشته در همه تصمیم گیریهای نظام آخوندی نقش داشته است. نقش او در اعدامها و سرکوب حرکتهای اجتماعی و سرکوب زنان تحت عنوان بدحجابی و ... جزیی از این کارنامه سیاه است.