اذعان آشکار مقامات رژیم بر ضدیت با برابری جنسیتی

به دنبال طرح سند ۲۰۳۰ سازمان بین المللی یونسکو مبنی بر اعمال برابری جنسیتی در آموزش و تأمین فرصتهای برابر برای زنان و مردان، همه سران رژیم آخوندی از خود ولی فقیه تا مهره های ریز و درشت آن به صحنه آمدند و باردیگر ماهیت زن ستیز و قرون وسطایی این رژیم را برملا کردند.

خامنه ای، ولی فقیه رژیم، به شدت با امضای این سند مخالفت کرد و گفت: «اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود» (سایتهای حکومتی- ۱۷ اردیبهشت).
کبری خزعلی وابسته به جناح خامنه ای می گوید: «یکی از بزرگترین خطاهای تفکر غربی در مورد مسأله زن همین عنوان برابری جنسیتی است» (خبرگزاری سپاه پاسداران-فارس-12بهمن ۹۵).
محمد اسحاقی، معاون ارگان موسوم به «شورای عالی انقلاب فرهنگی» رژیم، نیز با ذکر این که «این سند برابری جنسیتی را تشویق می کند» تأکید کرد که “ما برابری جنسیتی را قبول نداریم».
بنا بر این سند که در اجلاس عالی‌ سران کشورها در ملل متحد در سپتامبر ۲۰۱۵ در نیویورک به تصویب رسید، رهبران کشورها متعهد شدند از اول ژانویه ۲۰۱۶، جهت «تضمین آموزش با کیفیت، برابر و فراگیر و ترویج فرصتهای یادگیری مادام‌العمر برای همه و به کارگیری تمامی ابزارها برای تحقق این هدف» برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.
علت هراس و وحشت سران رژیم از این سند این است که این رژیم در اساس با سیاستهای زن ستیزانه و سرکوب زنان، ارعاب کل جامعه و مهار اعتراضات اجتماعی را پیش می برد و به همین دلیل هرگز به خواست خود به چنین ضوابط بین المللی حتی در صورتی که الزام اجرایی نیز نداشته باشد، تن نخواهد داد.
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران بر برنامه ۱۰ ماده یی خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، از جمله در مورد «برابری کامل زنان و مردان در کلیه حقوق‌ سیاسی، اجتماعی و رهبری سیاسی و لغو کامل هر گونه اَشکال تبعیض علیه زنان و برخورداری آنان از حق انتخاب آزادانه پوشش، ازدواج، طلاق، تحصیل و اشتغال، و تضمین پایبندی به کلیه میثاقها و کنوانسیونهای بین‌المللی تأکید می کند و برای تحقق آرمان برابری در ایران آزاد فردا عموم زنان آزاده ایرانی را به همبستگی و اتحاد با اقشار به پا خاسته برای سرنگونی استبداد دینی حاکم بر ایران فرا می خواند.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۱مه ۲۰۱۷ )