گزارش ویژه سیمای آزادی از حمص درباره حضور سرکردگان سپاه پاسداران در فرودگاه الشعیرات

به‌دنبال حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی رژیم اسد، رسانه‌های عربی و رسانه‌های اپوزیسیون سوریه جزییاتی از حضور عوامل اعزامی رژیم آخوندی در پایگاه‌های رژیم اسد را از جمله در فرودگاه الشعیرات که توسط آمریکا هدف قرار گرفت، منتشر کردند.

باسل عزالدین مدیر دفتر خبرگزاری قاسیون در حمص در مصاحبه با سیمای آزادی، به‌کارگیری این فرودگاه توسط عوامل سپاه پاسداران را تشریح کرد:

فرودگاه الشعیرات در حومة شرقی حمص (که آمریکا آن‌را با موشک مورد حمله قرار داد)، یک مقر استراتژیک و مهم برای رژیم (اسد) است. همچنین در این فرودگاه افسران (رژیم آخوندی) از سپاه پاسداران حضور دارند و از طریق کارشناسان و افسران (این رژیم) مدتی است که در فرودگاه الشعیرات اقداماتی انجام می‌دهند.
آنها از این فرودگاه هر فرمانی را که می‌خواستند به افسران وابسته به اسد می‌دادند. این فرودگاه در خدمت اجرای دستورات (رژیم) ایران قرار دارد. فرماندهان (رژیم) ایرانی اقداماتشان را در هتل این فرودگاه انجام می‌دهند. فرودگاه نظامی الشعیرات در زمرة مهم‌ترین مقرات آموزشی در منطقة میانی است که بیشتر عملیات‌ نظامی از آنجا صورت می‌گیرد. از این فرودگاه، بیشتر پروازها علیه شهر حمص و مناطق آزاد شده در سوریه صورت می‌گیرد. به‌خصوص بعد از این‌که هواپیمای سوخوی با خلبانی یکی از عناصر و خلبانان رژیم (اسد) برای حملة (شیمیای به) خان شیخون بلند شد که در اثر آن 100 تن شهید شدند... نزدیک به 20 روز قبل یک هیأت نظامی از نیروی هوایی وابسته به سپاه پاسداران از فرودگاه الشعیرات بازدید کرد. این هیأت شامل 15 افسر (رژیم) ایران از کارشناسان فنی و خلبانان بود که در بین آنها (افسرانی) با درجات بالا نیز حضور داشتند. این دیدار در راستای پشتیبانی آخوندها از نیروی هوایی اسد صورت گرفت. سپاه پاسداران، نیروی هوایی رژیم اسد را در این فرودگاه با انواع بمب‌هایی که در ایران ساخته می‌شود، تأمین می‌کند.... (در حملة آمریکا شماری از نیروهای اسد کشته شدند) از جمله سرتیپ خالد عیسی ابراهیم... علاوه بر این 6 نفر دیگر نیز کشته شدند و 22 نفر دیگر از عناصر رژیم (اسد) مجروح شدند... (البته) در اغلب فرودگاه‌های سوریه عناصر سپاه پاسداران حضور دارند و توسط قاسم سلیمانی توجیه می‌شوند که تروریسم و دیکتاتوری را هدایت می‌کند، (یعنی) دیکتاتوری بشار اسد که غیرنظامیان و بی‌گناهان را به قتل می‌رساند.