کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان انگلستان - افشاگری مقاومت ایران درباره قاچاق تسلیحات سپاه به کشورهای منطقه

روز سه‌شنبه مقاومت ایران، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان انگلستان جزییاتی را از فعالیت‌های سپاه پاسداران رژیم آخوندی برای قاچاق تسلیحات و مهمات از طریق بنادر جنوبی ایران به کشورهای منطقة خلیج فارس را فاش کرد.

در این کنفرانس مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران رسانه‌های مهم بین‌المللی و عربی برگزار شد، دکتر متیو آفورد نمایندة پارلمان انگلستان، استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق و حسین عابدینی عضو کمیسیون خارجی شورای مقاومت سخنرانی و بر لزوم لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم آخوندی به‌عنوان یک گام عملی و ضروری در مبارزه با کانون بنیادگرایی و تروریسم در منطقه، تأکید کردند.

مجاهدین - افشاگری - سپاه- لندن-03

مقاومت ایران در این کنفرانس مطبوعاتی فاش کرد: ۹۰ اسکله، یعنی ۴۵ درصد از اسکله‌های رسمی در ایران، تحت مالکیت سپاه قرار دارد. شرکت‌های پوششی سپاه از طریق این اسکله‌ها به قاچاق تسلیحات برای عوامل اعزامی رژیم، به‌طور مشخص مزدوران آن در یمن مشغولند. در این کنفرانس مطبوعاتی هم‌چنین سه شرکت پوششی سپاه که در ارسال غیر قانونی سلاح به یمن نقش دارند، فاش شد. گزارشی داریم از کنفرانس مطبوعاتی لندن:

در شروع کنفرانس مطبوعاتی لندن، دکتر متیو آفورد نمایندة پارلمان انگلستان...، گفت: «بعد از توافق اتمی، رژیم ایران در حال راه‌اندازی تمامی منابعش است و دست قاچاق می‌زند تا فعالیت‌های گستردة خود را در خاورمیانه به پیش ببرد.
ما امروز شاهد آن هستیم که رفع تحریم‌ها چطور به آنها کمک کرده است تا تروریسم را در منطقه گسترش بدهند».
دکتر متیو آفورد سپس توضیحاتی را در معرفی افشاگری مقاومت ایران و هم‌چنین گزارش مشترک بنیاد اروپایی آزادی عراق و کمیتة بین‌المللی در جستجوی عدالت دربارة فعالیت‌های تروریستی سپاه پاسداران ارائه داد و تأکید کرد که مداخلات سپاه در سوریه، عراق، یمن و لبنان گسترش یافته است.

پس از آن حسین عابدینی به سخنرانی پرداخت و با استناد به اطلاعات منابع سازمان مجاهدین خلق ایران از درون رژیم آخوندی و با ارائة سندها و مدارک متعدد و عکس‌های هوایی، نقش سپاه خامنه‌ای را به‌عنوان ستون فقرات اقتصادی، سرکوب داخلی و صدور تروریسم رژیم به خارج، به‌ویژه به کشورهای عربی، تشریح کرد.
وی با تأکید بر این که سپاه تحت نظارت مستقیم خامنه‌ای، شریا‌ن‌های مهم اقتصادی کشور را تحت کنترل گرفته و یک امپراطوری مالی ایجاد کرده است، گفت: «(این وضعیت سپاه را قادر ساخته که) برای صدور بنیادگرایی و تروریسم، از استقلال مالی برخوردار باشد. سپاه یک چرخة کامل ایجاد کرده و بخش اعظم صادرات و واردات ایران را به قبضة خود درآورده است. کنترل و استفاده اختصاصی از بخش زیادی از اسکله‌های ایران، یک حلقة کلیدی این چرخه است».
حسین عابدینی، اضافه کرد: «گزارشات موثق از درون رژیم و مشخصاً از درون سپاه پاسداران که طی ماه‌ها توسط منابع سازمان مجاهدین خلق ایران جمع‌آوری شده اند، مؤید آن است که نزدیک به ۹۰ اسکله یعنی حدود ۴۵ درصد از ۲۱۲ اسکلة رسمی در ایران بصورت اختصاصی در مالکیت سپاه پاسداران است... خامنه‌ای بر گسترش فعالیت این اسکله‌ها و افزایش فعالیت‌های اقتصادی سپاه، از جمله برای دور زدن تحریم‌ها تأکید داشته است... بر اساس دستور مستقیم خامنه‌ای، کسی حق نظارت بر فعالیت‌های سپاه را در مرزهای زمینی و دریایی ندارد و سپاه حق آن‌را دارد تا از اسکله‌های آبی و یا مرزهای زمینی و هوایی، هر مقدار و به هر میزان، بدون پرداخت گمرک کالا وارد کند. میزان واردات و صادرات قاچاق سپاه از این اسکله‌ها سالانه حدود 12 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود».
حسینی عابدینی دربارة استفادة سپاه از اسکله‌ها برای صدور غیر قانونی تسلیحات و مهمات از طریق شرکت‌های پوششی، گفت: «اطلاعات مشخص مقاومت ایران نشان می‌دهد ارسال سلاح به‌صورت مستمر ادامه دارد و در سال‌های اخیر فقط بخش کوچکی از فعالیت‌های سپاه در ارسال غیر قانونی تسلیحات لو رفته است».
وی آنگاه با استناد به اطلاعات شبکة سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور سه شرکت کشتیرانی سپاه را برای قاچاق تسلیحات به‌ویژه برای مزدوران رژیم در یمن و جزییاتی از فعالیت‌های آنها را فاش کرد. این شرکت‌ها عبارتند از: گروه کشتیرانی آدمیرال- متعلق به فرزندان پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم
شرکت کشتیرانی حافظ دریا آریا
و شرکت کشتیرانی موسوم به والفجر وابسته به قرارگاه ضد خاتم سپاه
حسین عابدینی گفت: «شبکه سازمان مجاهدین خلق ایران توانسته است اطلاعات ده‌ها مورد از ۹۰  اسکلة تحت کنترل سپاه را که در بنادر مختلف در سراسر جنوب ایران قرار دارند تدقیق کند». وی در این رابطه چندین نمونه را ذکر کرد
مقاومت ایران هم‌چنین پنج فرماندهی نیروی دریایی سپاه که مسئولیت کنترل اسکله‌ها و بنادر در جنوب کشور را برعهده دارند با ذکر اسامی سرکردگان و جزییات دیگری از آن برشمرد؛ شامل:
منطقة یکم دریایی موسوم به صاحب الزمان در بندر عباس به سرکردگی سرتیپ (دریادار) 2 پاسدار مرتضی زارعی
منطقة دوم دریایی موسوم به نوح نبی بوشهر به سرکردگی سرتیپ 2 پاسدار علی رزمجو
منطقة سوم دریایی موسوم به امام حسین ماهشهر به سرکردگی سرتیپ پاسدار یدالله بادین
منطقة چهارم دریایی موسوم به ثارالله عسلویه به سرکردگیی سرتیپ 2 پاسدار منصور روان‌کار
و منطقة پنجم دریایی موسوم به محمد باقر بندر لنگه به سرکردگی سرتیپ 2 پاسدار علی عظمایی
معاون دفتر نمایندگی شورا در انگلستان در کنفرانس لندن، تأکید کرد: « افشاگری امروز بار دیگر این واقعیت را ثابت کرد که سپاه پاسداران از تمامی اهرم‌های موجود... برای صدور بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام استفاده می‌کند... طرف حساب معاملات تجاری کشورهای اروپایی شرکت‌های وابسته به سپاه هستند و در آمد حاصله، عملاً در خدمت تأمین تروریسم و بنیادگرایی قرار دارد».
وی افزود: «زمان آن فرا رسیده که رژیم آخوندی به‌خاطر جنایاتش علیه مردم ایران و منطقه و مشخصاً کشتار ۱۲۰ هزار تن از (اعضا و هواداران) مقاومت ایران، مورد حسابرسی قرار گیرد. باید بر تمامیت سپاه پاسداران، تحریم‌های جدی و فراگیر اعمال شود و تمام اقدامات عملی لازم برای خلع ید و بیرون‌کردن سپاه از منطقه، به‌طور خاص سوریه، عراق و یمن صورت گیرد. این اولین گام ضروری برای حل و فصل بحرانی است که تمام منطقه را فراگرفته است».

لندن- مجاهدین- افشاگری سپاه - حسین عابدینی

در کنفرانس مطبوعاتی لندن، استرون استیونسون در شروع سخنانش، گفت: «اطلاعاتی که مقاومت ایران افشا کرده، توسط اعضای این مقاومت در داخل کشور جمع‌آوری شده که جان خودشان را در این راستا به خطر می‌اندازند. همان کسانی که برنامة اتمی رژیم ایران را افشا کردند؛ چیزی که سازمان‌های اطلاعاتی غربی نتوانسته بودند کشف کنند».
وی سپس گزارش مشترک این بنیاد و کمیتة بین المللی در جستجوی عدالت را با عنوان «نقش مخرب  سپاه پاسداران در خاورمیانه» معرفی کرد؛
استرون استیونسون در سخنان خود به لیست گذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریستی فراخوان داد و گفت: «(گزارش ما) اهداف و دامنة مداخلات سپاه پاسداران را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن شرح می‌دهد و تصریح می‌کند که چرا ما به لیست‌گذاری تروریستی آن فراخوان می‌دهیم».
در ارزیابی دخالت های سپاه پاسداران در ۱۴ کشور مسلمان در منطقه، تحقیقات ما نتیجه گرفت که هیچ کشوری از برنامه های توسعه طلبی رژیم ایران و اقدامات و عملیات تروریستی سپاه پاسداران مصون نیست.
سپاه پاسداران همچنین در ۱۲ کشور فعالیتهای جاسوسی و اطلاعاتی کرده است. اکثر این کشورها جاسوسان رژیم را دستگیر یا مورد پیگرد قانونی قرار داده اند.
استرون استیونسون، اضافه کرد: «بانی اصلی تجاوزات توسعه‌طلبانة (رژیم) ایران، سپاه پاسداران و بدنة مسئول عملیات برون مرزی آن، نیروی قدس بوده است. سپاه پاسداران دهها سال است که حملات تروریستی را در سراسر خاورمیانه، از جمله در سوریه، عراق، یمن و لبنان انجام می‌دهد. دخالت در امور داخلی سایر کشورها و به‌ویژه صدور تروریزم و بنیادگرایی همراه با سرکوب داخلی، پایه‌های استراتژیکی بقا و دوام (رژیم حاکم بر) تهران است. فهم‌نکردن این موضوع، منجر به تحلیل‌های گمراه کننده در مورد قدرتهای واقعی و توانمندی‌های رژیم ایران شده است».

رسانه‌های مهم بین‌المللی و مطبوعاتی جهان عرب، به تهیة گزارش‌های متعدد از کنفرانس مطبوعاتی لندن و افشاگری جدید مقاومت ایران پرداختند؛ از جمله: تلویزیون فاکس‌نیوز، تلویزیون العربیه، الاخباریه، الغد، واشینگتن اگزمینر و روزنامة العرب چاپ لندن.