بحران درونی نظام بر سر نمایش انتخابات - مجیزگویی آخوند روحانی از خامنه ای

برای سومین روز پیاپی آخوند روحانی در سخنرانی خود بار دیگـر باند رقیب را بخاطر حملاتش به دولت بر سر برجام، مورد حمله قرار داد و گفت که در دوران احمدی‌نژاد وضعیت بانکی کشور به دوران قاجار برگشته بود.

وی گفت:‌خوب شما دیدید ما یک مرتبه برگشتیم ۱۰۰ سال عقب یک دفعه, تمام تعاملات ما با دنیا از طریق بانکی بود یک دفعه رفتیم سراغ صرافی, بعد ۱۰۰ سال پیش زمان قاجار برگشتیم زمان قاجار برای اینکه سیستم های ما بسته شد...
من نمیدونم یک چند نفری اینها چه جوریه, چه جوری فکر می کنند چه جوری حرف می زنند, چه جوری مقاله می نویسند چه جوری تیتر میزنند تو روزنامه بر چه مبنایی چی میخواهیم چکار کنیم والله بالله این دروغ گفتند...
و همین که رهبر معظم تاکید کردند درسته ما باید روی پای خودمون وایسیم رو اقتصد خودمان البته معنایش این نیست که با دنیا رابطه برقرار نکنیم نمی شود».

یک روز پس اعلام کاندیداتوری آخوند روحانی برای شرکت در نمایش انتخابات ریاست جمهوری رژیم، رحیم مشایی، معاون اول احمدی‌نژاد، گفت: «روحانی قاعدتاٌ نباید رأی بیاورد. وی هشدار داد که اگر صلاحیت محمد بقایی کاندیدای مورد نظر آنها رد شود، دو قطبی خطرناکی شکل می‌گیرد».
در همین حال، به دنبال دیدار اسحاق جهانگیری با خامنه‌ای، کریمی قدوسی از مهره‌های باند خامنه‌ای در مجلس رژیم گفت، در این دیدار خامنه‌ای به اسحاق جهانگیری گفت که آخوند محمد خاتمی را فتنه‌گر می‌داند و رفسنجانی را سالهاست که دیگر در عداد دوستانش محسوب نمی‌‌کند.



آخود روحانی گفت: «آقای اسحاق جهانگیری وقت میگیره از مقام رهبری، خدمت ایشان میرسه. و این درخواست را رو میبره که آقای هاشمی تا زنده بود نقطه جوش همه جریانهای سیاسی و اصلاح طلبان و کارگزاران بود و او حلقه وصل ما با شما بود. حلقه وصل اصلاح‌طلبان با شما بود. و شما بیایید کسی را معرفی کنید که بعد از ایشان بتوانیم با او در ارتباط باشیم و او با شما در ارتباط باشه. آقا میفرمایند این تعبیر غلطی است که کردید. آقای هاشمی اینجوری نبود که حلقه وصل باشه».

جهانگیری پس از دیدار با خامنه‌ای اعلام کرد که او رابط میان باند مغلوب و خامنه‌ای است.

آخوند صادق لاریجانی با طعنه به آخوند روحانی گفت که نباید پیروزی در نمایش انتخابات ریاست جمهوری، اصل قرار گیرد. وی هم‌چنین به باند روحانی در استفاده از رسانه‌‌های خارج از کشور برای تبلیغات انتخاباتی هشدار داد.



وی گفت:‌«نباید غافل بشیم که دشمنان جمهوری اسلامی از طریق نرم وارد میشند از طریق تأثیر بر افکار عمومی و تصمیم مجریان و تصمیم ناظران وارد میشوند باید توجه کنیم به این مطلب. ما متأسفانه می‌بینیم گاهی در درون کشور کسانی هستند که با اونها همکاری می‌کنند. یکی از خطرناکترین کارها که قطعاٌ جرم هم محسوب می‌شود این است که کسانی در جریان انتخابات بخواهند از ابراز ضدانقلاب به عنوان وسیله و ابراز کار خودشون استفاده کنند که ما گاهی نشانه‌هایش را می‌بینیم... این کار صددر صد جرمه و به کار بردن و ابزار قرار دادن اونها برای اهداف انتخاباتی هم همین طوره».

تشدید مخاصمات باندهای درونی رژیم آخوندی و کشمکشهای مجلس ارتجاع برسر چپاولهای حکومتی، در آستانه نمایش انتخابات:

شماری از اعضای مجلس آخوندی پاسدار لاریجانی را بر سر برداشت ازصندوق موسوم به توسعة ملی و نسبت دادن آن به اذن خامنه ای، به چالش کشیدند:

صادقی عضو مجلس ارتجاع خطاب به لاریجانی: «ما ابتدا که مجلس اومدیم بعضی از نمایندگان قدیمی عبارتی رو میگفتند خیلی معنایش رو نمی فهمیدیم الان یک خرده داریم یواش یواش می فهمیم میگفتند که ما ابتدا که نماینده شدیم فکر کردیم فاعل به اختیاریم ولی در انتهای نمایندگی فهمیدیم مفعول به الاضطرار هستیم».

این عضو مجلس ارتجاع هنگامی که لاریجانی می خواست خاصه خرجی ها از منابع صندوق توسعه ملی را طبق دستور خامنه ای توجیه کند گفت: «باید بطور شفاف مشخص بشه که در چه مواردی حضرت آقا اذن میدهند».

دهقانی عضو دیگر مجلس ارتجاع آشکار به شکستگی طلسم خامنه ای اشاره کرد و گفت: «نوع انتقال مطلب از مقام معظم رهبری خدایی نکرده ممکن است که موجب کاستن جایگاه معنوی ولایت بشه
هدف هم این بوده که این پول صندوق توسعه ملی برای اشتغال صرف بشه برای آینده کشور هزینه بشه بعد جنابعالی یک مطلبی رو پرسیدید مقام معظم رهبری هم مطالبی رو خدمت جنابعالی فرمودند حالا از این چی در آمده حالا؟ نمیدونم ۸۰۰ میلیون دلار برای فلان».

لاریجانی رییس مجلس آخوندی در ‍پاسخ به دهقان به گوشه دیگری از حرفهای بر زمین مانده خامنه ای اشاره کرد و از جمله گفت: «جناب آقای دهقان شما که باید روی این چیزها حساس باشید غیر از این موارد سیاست ها دستورات دیگه ای ایشون داده بودند که اجرا شود منجمله در مورد مسئله نیروهای مسلح خب ما باید اجرا میکردیم و یا نمی کردیم دستور صریح کتبی داشتیم آقای تاجگردون شما اینجا تشریف دارید شما دستور کتبی دیده بودید یا ندیده بودید؟».

نمودهای گسترش شکستگی طلسم ولایت فقط به مجلس ارتجاع محدود نمی شود، شاید مهمتر از آن، حرفهای روزهای هفتم و هشتم اسفند روحانی است که رسانه‌های حکومتی آنها را رویارویی آشکار با خامنه‌ای تعبیر کرده‌اند.
رجا نیوز سایت وابسته به خامنه ای روز هشتم اسفند ضمن حمله به آخوند روحانی نوشت: «این داستان نمی تواند اتفاقی باشد؛ سه بار کنایه و تقابل جویی با فرمایشات رهبر انقلاب در دو سخنرانی روحانی/ حداقل التزام عملی به ولایت فقیه چقدر است؟!».
روز نهم اسفند هم یک عضو شورای حکومتی شهر تهران به اسم شاکری با انتقاد از اظهارات روحانی که گفته بود: برخی‌ها هم بودند که تصور می‌کردند منقلی وجود دارد و می‌توانند این قطعنامه‌‌ها را روی آن انداخته و آتش بزنند، گفت: موضوع آتش زدن برجام را رهبری در واکنش به اظهارات ترامپ به کار بردند. در شان رییس جمهور نیست که این گونه درباره بیانات رهبری سخن بگویند.
هم زمان ارگان باند مؤتلفه هم به نقل از آخوند احمد خاتمی در مورد تکرار واژة «آشتی ملی» توسط باند روحانی نوشت: «مقوله آشتی ملی یا هر واژه ای که مترادف آن است به دلیل دارا بودن بار سیاسی منفی، مورد نقد رهبری قرار گرفت. و بعد از توضیح رهبری به کار بردن این واژه یا مترادف آن نوعی مخالفت با ایشان محسوب می شود».

وزارت کشور رژیم نسبت به شکل‌گیری تجمعات بزرگ علیه رژیم آخوندی در مراسم چهارشنبه سوری و ایام نوروز هشدار داد.
ذوالفقاری، معاون وزیر کشور رژیم گفت: جریانی قصد دارد در نوروز در مکانی خاص جمع شود و در چهارشنبه آخر سال کار انتخاباتی کند.