اظهارات آخوند علم الهدی در مورد هراس نظام از نفوذ اجتماعی مجاهدین

نماینده و امام جمعه خامنه‌ای در مشهد، در خطبه‌های خود، با هراس از پیامدهای مرگ رفسنجانی به عوامل رژیم هشدار داد که سراغ کسی که خامنه‌ای زاویه دارد نروند.

وی گفت: «هیچ چهره ای مقابل معظم رهبری نمی تواند عرض اندام داشته باشد, و هیچ کسی نمی تواند درمقابل مقام معظم رهبری برای خودش هم وزنی قائل بشه, نه امروزی که مقام معظم رهبری فرمودند, هیچ کس رو من در عرصه مشارکت خودم با انقلاب نمی بینم...
ما هیچ چهره ای رو کنار چهره امام نباید قرار بدهیم, هیچ نظر و اندیشه ای رو در کنار و نظر اندیشه امام نباید قابل پیروی بدانیم, در هیچ جناحی, در هیچ حزبی, در هیچ تشکیلاتی که با رهبری زاویه دارد ما نبایستی در آن جناح همکاری کنیم, دنبال هیچکسی که با رهبری زاویه دارد, نباید طرح دوستی و رفاقت بریزیم».

آخوند علم الهدی هم‌چنین در مورد هراس نظام ولایت فقیه از نفوذ اجتماعی مجاهدین و علت عزل آقای منتظری توسط خمینی گفت: «رسانه های مطبوعاتی در اون روز در تیول گروهک های التقاطی و الحادی بود.به سراغ هر رسانه و هر جریده ای در کشور میرفتیم دراونجا یا منافقین در اونجا نفوذ داشتند , یا کمونیست ها در اونجا مسلط بودند, رسانه ها هم دراختیار انقلاب و نظام نبود
امام جمعه تهران, آقای منتظری بود, که درآن زمان به عنوان امید و امت و امام درکشور شناخته شده بود, و بعد از امام بعنوان نفر دوم مورد اعتقاد انقلابیون بود. این آقا امام جمعه تهران بودند, استعفا هم ایشون نداد, کناره هم نگرفت, با وجودیکه ایشون استعفانداد و کناره نگرفت, امام دفعتا ایشون رو درحقیقت با مفهوم نسل مقام معظم رهبری به مقام امامت امام جمعه ایشون رو در حقیقت, امام عزل کردند».