تظاهرات و راهپیمایی گسترده مردم مریوان

گروههای بزرگی از مردم مریوان در اعتراض به وضعیت خطرناک جاده های مریوان سنندج که تا کنون منجر به کشته شدن شماری از جوانان این شهر شده، دست به راهپیمایی و تظاهرات گسترده ای در سطح شهر زدند.

تظاهرات کنندگان بعد از راهپیمایی در خیابان های شهر، در میدان “ملا بیسارانی” تجمع کردند. فرماندار رژیم در مریوان در محل تجمع مردم معترض حاضر شد، ولی با شعارهای “فرماندار خجالت خجالت”، “فرماندار استعفا استعفا” مجبور به ترک محل شد.

تظاهر کنندگان پلاکاردهایی در محکومیت بی عملی کارگزاران رژیم و اعتراض به مرگ صدهاتن از جوانان براثر تصادف با تانکرهای حمل سوخت با خود حمل می کردند
بر روی برخی پلاکاردها نوشته شده بود:
- سهم کردستان = جاده های مرگ
- - سهم کردستان از توسعه = کولبر و جاده های مرگ .
این نارضایتی ها بعد از حادثه ای که چند روز پیش در جاده بین مریوان- سنندج رخ داد و منجر به مرگ چهار تن از اهالی مریوان شد، انجام گردید.

روز سه شنبه ۱۳ مهرماه هزاران تن از مردم شهر مریوان طی یک اقدام اعتراضی، در جلوی فرمانداری این شهر جمع شدند.
براساس گزارشات منتشر شده، بر اثر نامساعد بودن این جاده و استاندارد نبودن آن و نیز ورود بی شمار تانکرهای نفتی از کردستان عراق به ایران، هر روز به طور میانگین ۷ نفر در این جاده دچار سوانح رانندگی می شوند.

رژیم آخوندی در وحشت از گسترش دامنه اعتراضات مردم، مزدوران سرکوبگر خود را در سطح شهر مریوان مستقر کرده بود.
در جریان این اعتراضات، نیروهای امنیتی رژیم حداقل 5 تن از سازمان دهندگان این اعتراضات را دستگیر کردند.
مردم مریوان اعلام کرده اند تا آزادی دستگیر شدگان به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

اعتراض کارگران پتروشیمی پردیس روز پنجشنبه ۱۵ مهر همچنان ادامه داشت. این حرکت اعتراضی از روز پنجم مهر و به خاطر پرداخت نشدن مطالبات کارگران شروع شده است. خانواده های کارگران پردیس نیز به صف این اعتراضات پیوسته اند که این خود باعث تاثیر مثبت در ادامه این حرکت شده است.

بنا به گزارشهای دریافتی مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی در خوزستان روز چهارشنبه ۱۴ مهر به محله های مختلف شهرستان شادگان وحشیانه یورش بردند و تعدادی از جوانان را دستگیر کردند . مأموران سرکوبگر جوانان بازداشت شده را به نقطه نامعلومی منتقل کردند. به گفته شاهدان یکی از دستگیرشدگان عارف ابونایف شاعر اهل شادگان است.

جوانان و مردم شهر بانه در استان کردستان در اعتراض به کشتار کولبران محروم کردستان توسط پاسداران، مردم را به تعطیل کردن بازار و شرکت در یک اعتصاب عمومی در روز شنبه ۱۷ مهر فراخواندند.
 آنها به همین منظور کارزاری را با عنوان «همه ما صدای کولبران مرز هستیم» آغاز کرده‌اند.