سخنرانی شخصیت ها در مراسم پیروزی بزرگ مقاومت در اورسور اواز

انتقال پیروزمند مجاهدان لیبرتی شکست بزرگ رژیم آخوندی
پیربرسی رئیس حقوق بشر نوین فرانسه
پیر برسی رئیس حقوق بشر نوین فرانسه در سخنرانی خود در این مراسم با ذکر تاریخچه‌یی از آشنایی‌اش با مقاومت ایران و دیدارش با رهبر مقاومت، گفت: سی و پنج سال است که من در کنار مجاهدین مبارزه می‌کنم... مسیر به پایان نرسیده است؛ ما آزمایش‌های بسیاری را به همراه هم پشت سر گذاشتیم...
ما مبارزه را ادامه دادیم... این مبارزه برای دوستان (ایرانی) ما بسیار دشوارتر بود. ما فقط آنها را همراهی می‌کردیم... اکنون بعد از ابر و طوفان، خورشید طلوع کرده است.
پیر برسی با یادآوری حملات صورت‌گرفته به اشرفی‌ها در اشرف و لیبرتی و نیز کارزار خروج مجاهدین از لیست، اضافه کرد: اکنون تفاوت تروریست‌های (واقعی) را با کسانی که (عضو یک) مقاومت هستند می‌بینیم... باید مبارزه را ادامه بدهیم...

شیخ زاهو مسکین -رئیس کمیته مسلمانان فرانسه علیه افراط گرایی

شیخ زاهو مسکین دبیر کل شورای امامان فرانسه و رئیس کمیته مسلمانان فرانسه علیه افراط گرایی و برای حقوق بشر
در سخنان خود، گفت: ارادة خدایی اعضای این مقاومت را یاری کرد و به پایداری رئیس‌جمهور خارق‌العادة آن یاری رساند؛ او کسی است که همواره امید را حفظ کرده است؛ ما باید به او تبریک بگوییم و باید به (اشرفی‌های) لیبرتی تبریک بگوییم که هرگز امیدشان را از دست ندادند... ما در سال‌های اخیر بر اساس التزامات انسانی و مذهبی از این آرمان دفاع کردیم...
وی سپس به منفوریت رژیم ولایت فقیه در میان همة مسلمانان پرداخت، و اضافه کرد: ایدئولوژی ولایت فقیه هیچ ربطی به اسلام سنی ندارد و در اسلام شیعه هم مردود است؛... همة بشریت این امر را رد می‌کند که یک فرد (باصطلاح) مذهبی بر دولت، پارلمان و زندگی همة مردم تسلط داشته باشد... این ویرانی ایجاد می‌کند. به همین دلیل هم ما از سال 2003 به مبارزة خانم رئیس‌جمهور پیوستیم... من پایداری و استقامت خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی را به خوبی مشاهده کرده‌ام و گفته‌ام که خدا... این آزمایش‌ها را به ما اهدا کرده است تا آن کسانی که شایسته‌اش هستند، بتوانند یک هدف نیک را به پیروزی برسانند... بله ما پیروز شدیم؛ اما... اکنون در این مقطع و با این تجربه... مقاومت ایران و رئیس‌جمهور این مقاومت و افراد خوش‌نیتی که آنها را همراهی می‌کنند... می‌توانند به آزادسازی ایران بیندیشند.

آزاده عالمیان

آزاده عالمیان از سوی انجمن های دموکراتیک جوانان ایرانی در اروپا طی سخنانی، پیروزی بزرگ مقاومت در انتقال مجاهدان اشرفی در لیبرتی و شکست توطئه های رژیم را به مردم ایران تبریک گفت و از تلاشهای خانم رجوی برای محقق کردن این پیروزی تقدیر کرد.
وی گفت: این پیروزی درسی آموزنده برای نسل جوان ایران در بردارد. اشرفیها بما درس مقاومت و پایداری برسر اصول و تسلیم ناپذیری در برابر دشمن را دادندو بما آموختند شرایط هرقدرهم سخت و طاقت فرسا باشد، اما انسان قادر است پایداری کند و صحنه را تغییر بدهد.
وی با تجلیل از 30000 شهید سر بدار در جریان قتل عام 67، بر پیش بردن جنبش دادخواهی
قتل عام 67 و بکار گیری درس می توان و باید برای رسیدن به هدف نهایی تاکید کرد.

ملیحه ملک محمدی

در ادامه این مراسم، ملیحه ملک محمدی بنمایندگی از جامعه زنان ایرانی در اروپا، پیروزی مقاومت و شکست توطئه های رژیم آخوندی را تبریک گفت و آنرا طلیعه دست یابی مردم ایران به آزادی و دموکراسی دانست. وی با تقدیر از پایداری زنان قهرمان اشرفی بویژه در دوران محاصره 14 ساله، این پایداری را الگویی برای زنان ایرانی بمنظور ایستادگی و پایداری در برابر ستم و سرکوب و اقدامات زن ستیزانه رژیم آخوندی توصیف کرد و افزود این مقاومت با حضور زنان در صفوف مقدم آن، بی شک به پیروزی و استقرار آزادی و دموکراسی در ایران دست خواهد یافت.

محمد علی محرابی


آخرین سخنران این گردهمایی محمدعلی محرابی از سوی هیات جوامع متخصصین ایرانی در اروپا بود. وی در سخنان خود گفت: طی 13-14 سال گذشته یک نبرد نفس گیر بین رژیم آخوندی و فرزندان پاکباز مردم ایران در جریان بود. رژیم از هیچ توطئه و جنایتی برای نابودی فیزیکی مجاهدان اشرفی فروگذار نکرد. اما جز شکست چیزی نصیبش نشد. شاه سلطان ولایت هرگز نتوانست اشرفیان را به تسلیم شدن وادارد و همچون تابستان 67، این بار هم مجاهدین به او فهماندند که آرزوی تسلیم شدن اشرفیان را به گور خواهد برد.
وی ضمن گرامیداشت خاطره مجاهدان صدیقی که در جریان محاصره ضدانسانی 14 ساله اشرف و لیبرتی جان باختند، گفت: نتیجه این رویارویی به هموطنانمان در سراسر جهان نشان می دهد که سرنگونی این رژیم و استقرار آزادی در میهنمان تردید بردار نیست