سلسله اعتراضات کارگران و کارمندان در شهرهای میهن

ادامه اعتصاب کارگران شرکت صدرا در بوشهر

روز دوشنبه 23 آذر این شرکت کماکان در تعطیلی بسر می برند. کارگران بعد از مراجعه به استانداری و بی جواب ماندن خواسته هایشان قرار است سه شنبه مجددا مقابل شرکت تحصن کنند و درب شرکت را بندند

ادامه اعتصاب گسترده 700تن از کارگران شرکت پایندان فاز عسلویه

روز دوشنبه 23 آذر در عسلویه فاز23-24-25 بنا به گفته یکی از کارگران کلیه کارگران کماکان در خوابگاه خود بسر می برند و از حضور در محل کار خودداری میکنند. وی افزود یکی از دست اندرکاران به کارگران قول داده که تا 25 آذرماه حقوق معوقه آنها پرداخت می شود اما وی گفت اینها همه اش دروغ میگویند و ما به اعتصاب خود ادامه میدهیم تا حداقل حقوق خود را دریافت کنیم که از این وضعیت در بیاییم.

تجمع اعتراضی گروهی از کارکنان پیمانی اداره ثبت واسناد درشهرستان هرسین

صبح روزدوشنبه 23 آذر، تعدادی ازپرسنل پیمانی اداره ثبت واسناد شهرستان هرسین دراعترض به پرداخت نشده سه ماه حقوق وحق اضافه کاری درمحل این اداره واقع درخیابان جهانگیری هرسین تجمع کرده وخواهان گرفتن حقوق ومزایای عقب افتاده خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی از کارکنان قراردادی شهرداری درایلام
صبح روزدوشنبه 23 آذر، تعدادی ازپرسنل قراردادی شهرداری منطقه 2 ایلام دراعتراض به دریافت نکردن حقوق وحق اضافه کاری آبان ماه درمحل شهرداری این منطقه واقع درمیدان معلم،خیابان مبارزان تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شرکت سوله کاویان غرب درکرمانشاه
صبح روز دوشنبه 23 آذر، تعدادی ازکارگران شرکت سوله کاویان غرب درکرمانشاه دراعتراض به نگرفتن دوماه حقوق درمحل شهرک صنعتی فرامان تجمع کرده وخواهان دریافت حقوق عقب افتاده خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی از کارکنان قراردادی شهرداری درایلام

صبح روزدوشنبه 23 آذر،ت عدادی ازپرسنل قراردادی شهرداری منطقه 2 ایلام دراعتراض به نگرفتن حقوق وحق اضافه کاری آبان ماه درمحل شهرداری این منطقه واقع درمیدان معلم،خیابان مبارزان تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازکارگران شرکت سوله کاویان غرب درکرمانشاه

صبح روز دوشنبه 23 آذر 94 تعدادی ازکارگرا ن شرکت سوله کاویان غرب درکرمانشاه دراعتراض به نگرفتن دوماه حقوق درمحل شهرک صنعتی فرامان تجمع کرده وخواهان دریافت حقوق عقب افتاده خودشان شدند

تجمع اعتراضی گروهی از پرسنل آتش نشانی درشهرستان سنندج

صبح روز دوشنبه 23 آذر، تعدادی ازپرسنل آتش نشانی درشهرستان سنندج دراعتراض به پایین بودن سطح حقوق ونگرفتن حق بیمه ازشروع سال 94 تاکنون درمحل سازمان آتش نشانی سنندج درخیابان طالقانی تجمع کرده وخواهان رسیدگی به مشکلات خودشان شدند.

تجمع اعتراضی گروهی ازپرستاران بیمارستان توحید 

صبح روزدوشنبه 23 آذر94 برای چندمین بارمتوالی تعدادی ازپرستاران بیمارستان توحید درسنندج دراعتراض به مشکلات حقوقی ونگرفتن 6ماه حق کارانه واضافه کاریهای بدون حقوق درمحل بیمارستان واقع درخیابان توحید سنندج تجمع کرده وخواهان گرفتن مطالبات خودشان شدند.

اعتصاب کارمندان ایران خودرو

امروز دوشنبه 23 اذر، کارمندان ایران خودرو در جاده قدیم کرج از ساعت 8 صبح مجددا بخاطر پرداخت نشدن 3ماه حقوق، دست از کار کشیدند.

کارمندان معترض سپس در مقابل درب کارخانه تجمع کرده و اعلام کردند تا حقوق شان پرداخت نشود به سر کار بر نمی گردند. این تجمع تا ساعت 11 صبح همچنان ادامه دارد. عده ای از کارگران ایران خودرو نیز به کارمندان در این تجمع پیوستند.

تجمع اعتراضی کارگران آتش نشانی تهران علی رغم تهدید 
صبح روز یکشنبه 22 آذر گروهی ازکارگران آتش نشانی تهران درمقابل شهرداری رژیم تجمع اعتراضی کردند. کارگران شهرداری نسبت به تبعیض های ناروا و ظالمانه اعتراض داشتند این موارد که کارگران نسبت به آن معترض هستند عبارتند از:
سوء استفاده از موقعیت های شغلی (عمدتا توسط مدیران)
-اعمال نظر غرض ورزانه در قردادهای مالی
-توجه نامناسب به سرمایه های انسانی
-ایجاد تنش و فشار روانی در پرسنل
-زیر سوال بردن شخصیت اجتماعی و کاری پرسنل
-عدم وجود برنامه های درون سازمانی در جهت اهداف سازمانی
-استفاده از رانت جهت استخدام پرسنل با کارایی پایین
-وجود هیئت مدیره غایب در جلسات
-انتصاب مدیران فاقد تخصص و کارایی
درهمین رابطه وهمزمان با فراخوانی که کارگران آتش نشانی ازقبل برای دعوت سایر کارگران برای شرکت درتجمع اعتراضی روزدوشنبه درمقابل شهرداری تهران داشتند ازطرف ایادی رژیم درسازمان اتش نشانی تهران تهدید شده بودند که حق شرکت در این تجمع را ندارند و با دادن برگه ای که ضمیمه است از کارگران خواسته بودند که بصورت مکتوب امضا بدهند که دراین تجمع شرکت نکنند اما علی رغم این کارگران بی اعتنا نسبت به این تهدیدات امروز برای گرفتن حق وحقوقشان درمقابل شهرداری تهران تجمع کردند.

صبح روز دوشنبه 23 آذر ساعت 10، در پی حمله مأموران انتظامی به محدوده میدان فردوسی و خیابان فردوسی و منوچهری تهران برای دستگیری دلالان ارز، درگیری و همهمه ای در این محدوده ایجاد شد که برای دقایقی منجر به ترافیک و اعتراض مردم و رانندگان شد. بنا به گفته شاهد عینی، مأمورین پس از ورود به این محدوده و تسلط بر میدان فردوسی که خالی از دلال ارز و سکه بخاطر حملات روزهای قبل بود، راسته خیابان فردوسی و انقلاب به سمت چهارراه کالج و تقاطع حافظ را گشت زنی کرده و در محدوده خیابان فردوسی نزدیک به خیابان جمهوری، چند دلال ارز را که هیچ شباهتی به فروشنده ارز نداشتند، دستگیر کرد اما این اقدامات پلیس و قلدربازی های آن ها در خیابان فردوسی، منجر به ایجاد ترافیک در این محدوده و در نتیجه بوق های مکرر مردم به نشانه اعتراض و "هو" کردن مأمورین توسط راننده ها و عابرین پیاده شد و فضای محدوده را تبدیل به فضای اعتراضی کرد و مأمورین را وادار به پراکنده کردن مردم حاضر در صحنه ساخت.

گفتنی است که این اقدامات به بهانه ایجاد ثبات در بازار ارز انجام می شود و به نوعی خودنمائی توسط نیروی انتظامی در 3 روز اخیر تبدیل شده است.

ادامه اعتصاب کارکنان قطار توریستی بازار تهران

صبح روز دوشنبه 23 آذر، کارکنان قطار توریستی بازار تهران که روز گذشته نیز اعتراضاتی را به عدم تسویه حساب شهرداری با آن ها اعتصاب کرده بودند، امروز نیز به اعتصاب خود ادامه دادند بنا به گفته یکی از رانندگان این قطارها، شهرداری کارکنان این بخش و محدوده میدان توپخانه را در بلاتکلیفی قرار داده و بسیاری از آن ها که حتی ربطی هم به بخش قطار توریستی ندارند نیز نسبت به نوع قرارداد شهرداری ناراضی هستند. بنا به گفته های وی، بیش از 3 ماه هست که کارکنان این بخش که حدوداً 30 تن می باشند، نسبت به قرارداد کاری بین آن ها و شهرداری معترض هستند، اما شهرداری توجهی به این موضوع نمی کند و حالا که مردم و توریست ها استقبال خوبی از این قطارها کرده اند، فرصت پیش آمده تا آن ها با اعتصاب، اعتراض خود را نسبت به این نوع پرداخت مُزد که هیچ قانونی ندارد، نشان دهند

ادامه اعتصاب کسبه در چالوس

صبح روز دوشنبه 23 آذر، کسبه پاساژها و چند رستوران و سفره خانه هایی که در لیست سازمان مالیات کشور قرار داشتند، برای دومین روز پیاپی به اعتصاب پرداختند. بنا به گزارش شاهد عینی از مالکان مغازه های در لیست سازمان مالیات، این اعتصاب برای نشان دادن خشم کسبه این محدوده برای بی توجهی سازمان به اعتراض کسبه می باشد، چرا که سازمان با سکوتش و بی اعتنایی به این موضوع قصد آرام کردن کسبه را دارد. وی افزود: قرار دادن پاساژها و مغازه های محدوده چالوس در مشاغل پر رونق، بدون منطق و علم به این موضوع انجام شده و تمام مسئولین کشوری از اوضاع فاجعه بار اقتصاد کشور آگاه اند گفتنی است که پاساژهای ملت و منطقی، از اصلی ترین معتریض امروز چالوس بودند و از ابتدا درب پاساژ را بسته نگاه داشتند.

تجمع اعتراضی و اعتصاب کارگران کارخانه نایلون سپید در تهران
صبح روز دوشنبه ۲۳ آذر از ساعت ۸، حدود ۱۰۰ نفر از کاگران کارخانه تولید نایلون و نایلکس "سپید" واقع در شهرک صنعتی عباس آباد شهر ری تهران، به دلیل تعطیلی کارخانه و احتمال دائمی شدن این تعطیلی در پی بدهی های کارخانه، دست به تجمع در حیاط این کارخانه و اعتراض زدند بنا به گفته یکی از این کارگران، نزدیک به 6 ماه از حقوق این کارگران پرداخت نشده و اضافه کاری های ابتدای سال آن ها نیز به دست فراموشی سپرده شده ضمن اینکه به دلیل بدهی هایی که این کارخانه داشته و ناتوانی این کارخانه در تأمین هزینه ها، حدود 30 تن از این کارگران در ابتدای پائیز اخراج شده اند این کارگر افزود: با توجه به بحران مالی که در کارخانه وجود دارد، احتمال دائمی شدن این تعطیلی و اعلام ورشکستگی کارخانه وجود دارد و این موضوع سبب نگرانی کارگران و در نتیجه تجمع و اعتراض آن ها گردید

بسته ضد رکود دولت روحانی در بازار با شکست روبرو شد

به گزارش رسیده ؛ بسته ضد رکود که از سوی دولت روحانی برای به اصطلاح خروج بازار از رکود و تحریک تقاضا طراحی شده بود؛ تاثیر معکوس بر بازار گذاشته و این سیاست اقتصادی مزورانه و ضد مردمی دولت را به شکست کشانده است.

یک بازاری روز دوشنبه 23 آذر در رابطه با بسته ضد رکود گفت: بسته ضد رکود ادعایی دولت فعلا تاثیر معکوسی بر بازار بر جای گذاشته و موجب تشدید رکود بیشتر بر این بازارها شده است. برای مثال یکی از همین بسته های ادعایی ضد ر کود همین فروش خودروهای باد کرده در انباراشون بودکه با وام بهره بالا پول را از این جیبشان در آوردند و کردند تو جیب دیگرشان. منتهی با سود و منفعت زیاد. اما این دولت جز به جیب گشاد خودش به چیز دیگری مثل درد مردم توجه نمی کند.

شیوع آنفلو آنزا مردم را نگران کرد هجوم به داروخانه هادر ایرانشهر
به گزارش دریافتی روز 23 آذر در ایرانشهر مردم در اثر شیوع بیماری آنفلو آنزا بخاط رتهیه ماسک یا دارو و واکسن به داروخانه ها هجوم آ ورده اند.
به گفته  یکی از شهروندان ایرانشهری جز مردمی که حتی نان شب هم ندارند بخورند و به مرگ راضی تر هستند، همه مردم ماسک زده اند بیمارستان شهرپزشک متخصص ندارد. تنها یک پزشک عمومی دارد مردم جلوی بیمارستان صف کشیده اند ولی بیمارستان نه امکانات دارد و نه حتی تخت دارد و نه پزشک و کادر درمانی لازم که بتواند کاری برای بیماران انجام دهد. هزینه تهیه ماسک بالاست قیمت ماسک هزار تومانی حتی به قیمت 6 هزار تومان پیدا نمیشود. ماسک بهتر تا 25 هزارتومان و حتی بیشتر به این مردمی که بین مرگ و زندگی دست و پنجه نرم میکنند فروخته میشود وکسی نیست که کنترل یا نظارتی بکند.