فرانسه - همبستگی با قربانیان حملات تروریستی پاریس

دو هفته پس از حملات تروریستی پاریس و عملیات در سن دونی، مراسم  همبستگی با قربانیان در حیات هتل انوالید پاریس برگزار می‌شود. این مراسم تحت ریاست فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه برگزار می‌شود و گفته می‌شود که حدود 2000 نفر در آن شرکت دارند. به‌طور خاص خانواده‌های کشته‌شدگان و مجروحین این جنایات تروریستی؛ در جنایات پاریس 130 نفر جان باختند که گفته می‌شود بیش از نیمی از آنها زیر 35 سال سن داشته‌اند. هم‌چنین 350 تن در این جنایات مجروح شدند که برخی از آنها هم‌چنان تحت درمان هستند. در مراسم امروز هم‌چنین برخی از امدادگران و پرسنل پزشکی و نیروهای امنیتی که در شب 13 نوامبر حضور داشته‌اند.

در مراسم امروز اعضای دولت فرانسه به‌طور کامل حضور دارند و نیز برخی از رؤسای احزاب اصلی سیاسی هم حاضر هستند.
در ابتدای مراسم سرود ملی فرانسه توسط گارد جمهوری اجرا می‌شود.
اسامی تمامی قربانیان این جنایت در اینجا ثبت شده است. کاخ الیزه به این علت این مراسم را مقداری دیرتر برگزار کرد که خانواده‌ها فرصت دفن‌کردن بستگانشان ر داشته باشند.
این مراسم در حالی برگزار می‌شه که فرانسوا اولاند دیدارهای متعددی را با رهبران جهان طی هفتة جاری برای بحث دربارة مبارزه با تروریسم داشته؛ در پاریس با دیوید کامرون، بعد در واشینگتن با باراک اوباما، هم‌چنین دیدارهایی با صدر اعظم آلمان و نخست‌وزیر ایتالیا در پاریس و شب گذشته نیز با ولادیمیر پوتین در مسکو.
امروز هم‌چنین دولت فرانسه از همه خواسته که با نصب پرچم فرانسه در خانه‌هایشان در این گرامیداشت ملی شرکت کنند.
انولید: یک محل و پایگاه نظامی قرن هفدهم هست، در قلب پایتخت فرانسه. این محل معمولاً محلی است برای ادای احترام به کسانی که حین نبردها جان باخته‌اند؛ مثل اعضای مقاومت ضد فاشیستی فرانسه که در زمان جنگ جهان دوم جان باختند. لذا گفته می‌شود که این اولین بار هست که مراسم گرامیداشت قربانیان غیر نظامی در این محل برگزار می‌شود. چون خود مراسم بزرگداشت یا ادای احترام ملی هم به‌طور معمول برای نظامیان در روز خاکسپاری‌ در نظر گرفته شده است.