محکومیت حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی از سوی شخصیت‌های سیاسی و منتخبان اروپایی و عربی

شخصیتهای سیاسی و منتخبان مردم در اروپا و خاورمیانه، ضمن محکوم کردن حمله موشکی به لیبرتی، یکبار دیگر حمایت خود را از مقاومت ایران اعلام کردند و از سازمان ملل، امریکا و دولت عراق خواستند تا حفاظت ساکنان لیبرتی را تضمین کنند.

ژوزه بووه نمایندة پارلمان اروپا از فرانسه ضمن محکوم‌کردن حملة موشکی به لیبرتی، خواهان برکناری و محاکمة فالح فیاض مسئول کمیتة سرکوب اشرفی‌ها شد .
وی گفت: «حمله به لیبرتی با شلیک بیش از 80 موشک بر ساکنان بی‌دفاع صورت گرفت و مسئول این وضعیت دولت عراق و به‌طور مشخص (مشاور) امنیتی، فالح فیاض است، با حضور این فرد در رأس این کمیته، هیچ تضمین حفاظتی برای ساکنان لیبرتی وجود ندارد . به همین دلیل، من قویاً خواستار آن هستم که او از مسئولیت‌هایش کنار گذاشته شود.
این نماینده برجسته پارلمان اروپا تاکید کرد که فالح فیاض باید به‌خاطر مسئولیتی که در قبال قتل تعداد بسیاری از فرزندان مردم ایران در لیبرتی دارد، باید در برابر عدالت قرار بگیرد.

دکتر محمد حجوج نماینده پارلمان اردن در مصاحبه با سیمای آزادی، حمله موشکی به لیبرتی را محکوم کرد و بر مسئولیت سازمان ملل، دولت امریکا و دولت عراق در تامین حفاظت ساکنان لیبرتی تاکید کرد.
نماینده پارلمان اردن در این مصاحبه گفت: ساکنان بیدفاع لیبرتی بعنوان پناهنده درکشور عراق هستند به همین دلیل دولت عراق و سازمان ملل درقبال آنها مسئولیت تمام عیاردارند که حفاظت آنها را ازطریق به اجرا درآوردن قوانین و کنوانسیونهای تامین کنند،
دکتر محمد حجوج با یادآوری خطر دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه و توطئه های این رژیم از طریق عواملش در عراق علیه ساکنان افزود: پایداری و مقاومت ساکنان، نمونه و الگویی برای مبارزه انقلابی است و ایستادگی آنها زمینه ساز تحقق یک ایران آزاد و دموکراتیک است. وی خواستار حمایت کشورهای منطقه از مقاومت مردم ایران و مجاهدان اشرفی در برابر دخالتهای فزاینده رژیم در کشورهای منطقه شد.
 
دکتر انور مالک نویسنده برجسته عرب وحقوقدان و دیده بان بین المللی حقوق بشر، حمله جنایتکارانه موشکی علیه ساکنان بیدفاع لیبرتی که افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو هستند را جنایت علیه بشریت نامید و گفت:
 تمام داده ها نشان می دهد که رژیم ایران و دست نشاندگانش در دولت عراق دست اندرکار این جنایت هستند. سازمان ملل باید بصورت همه جانبه و پیگیرانه این جنایت را دنبال کند و تحقیقات لازمه برای کشف حقایق را انجام بدهد.
وی با یادآوری مسئولیت آمریکا و سازمان ملل در تامین حفاظت ساکنان لیبرتی یکبار دیگر حمایت همه جانبه خود از مجاهدان اشرفی در لیبرتی یادآوری کرد.
 
هیثم المالح رئیس کمیسیون قانون ائتلاف ملی انقلاب سوریه نیز در ضمن محکوم کردن حمله موشکی به لیبرتی گفت:
حمله موشکی انجام گرفته برعلیه کمپ لیبرتی در بغداد حمله ای است که توسط رژیم آخوندهای حاکم برتهران طراحی شده است اینکار یک عمل تجاوزکارانه آشکار و نقض قوانین بین المللی و یک جنایت ضد بشری و نسل کشی است . که به خاطر آن آخوندهای حاکم بر ایران و مزدورانش در دولت عراق باید مورد حسابرسی قرار گیرند، مسئولان این جنایت را باید به دادگاههای جنایی سپرد تا مورد حسابرسی قرار گیرند. شورای امنیت سازمان ملل باید برای حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی در عراق قطعنامه ای صادر کند، و سازمان ملل باید اقدامات قاطعی برای حفاظت این کمپ اتخاذ کند. ما درائتلاف ملی و نیروهای اپوزیسیون سوریه از مقاومت ایران پشتیبانی می کنیم و در غم و اندوهشان برای شهدا شریک هستیم،