سخنرانی پیتر متیوز در اجلاس رسمی پارلمان ایرلند: محکومیت حمله تروریستی پاریس و تهاجم جنایتکارانه موشکی به لیبرتی

رخ دادن چنین اتفاقاتی در واقع بیانگر از هم گسستن ارزشهای انسانی است. فرانسه برای من خیلی عزیز است و من وقتی که یک نو جوان بودم خاطرات زیادی از این کشور بعنوان یک محصل دارم. در اول نوامبر نیز وقتی که در محلی در نزدیکی رودخانه پاریس بودم با یکی از شجاعترین زنان عصر حاضر، خانم مریم رجوی رئیس جمهور پوزیسیون در تبعید ایران ملاقات کردم. خانم رجوی مرکز خود را در این مکان دارد و از آنجا شعله‌های مقاومت را علیه خامنه‌ای و حکومت مستبد وی، برای ۸۵ میلیون ایرانی، زنده نگه میدارد. در روز پنجشنبه 29 اکتبر ساعت ۵ بوقت ما،کمپ لیبرتی با ۶۴ موشک مورد هدف قرار گرفت و (24)تن را بقتل رسانید. بیش از ۲۵۰۰ نفر از این افراد غیر مسلح را در آن مکان کوچک جای داده‌اند و قرار بر این بود که این افراد تحت حفاظت سازمان ملل متحد و ایالات متحده باشند. به این افراد ضمانت کتبی داده بودند که آنها پناهندگان به رسمیت شناخته شده بین المللی هستند و تا نقل مکان آنها به نقاط امن، حفاظتشان را تضمین میکنند.

مراسم یادبودی در پاریس برگزار گردید و من افتخار آن را داشتم که در این مراسم همراه با پرفسور الخو ویدال کوادراس شرکت کنم ایشان بمدت ۱۴ سال نائب رئیس پارلمان اروپا بودند و هم اکنون رئیس کمیته در جستوی عدالت هستند. همچنین در این مراسم آقای هیثم مالح یک وکیل شجاع ۸۵ ساله سوری از دمشق نیز شرکت داشت وی حدودا ۴۰ سال گذشته را در تبعید بسر برده است . وی تمام وقت و انرژی خود را صرف آزادی کشورش سوریه می کند. آقای مالح برای من توضیح داد که رژیم مستبد حاکم بر ایران هم اکنون بیش از ۶۰۰۰۰ از نیروهای خود را جهت حمایت از اسد به سوریه فرستاده است . بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در عراق، سوریه، ایران و فلسطین زندگی میکنند که تحت ستم هستند و باید در نظر داشت که ما همه جزئی از خانواده بشری هستیم که باید در صلح و صفا با یکدیگر زندگی کنیم و رهبران کشورهای به اصطلاح پیشرفته نباید خود را جدای از دیگران ببینند. هیثم مالح به من گفت که بیش از ۲۴ میلیون نفر در سوریه زندگی میکنند٬ حدود ۵ میلیون نفر آنها بعنوان پناهنده کشور خود را ترک کرده و ۱۴ میلیون نفر دیگر بدلیل حکومت مستبدین در آن نقطه از جهان بی خانمان گردیده اند.
مریم رجوی٬ مهاتما گاندی جدید آن قسمت از جهان است وی برنامه ۱۰ ماده ای صادر نموده که بنیادگرائی را ریشه کن خواهد کرد، دموکراسی و احترام به حقوق بشر و حقوق زنان را جایگزین آن خواهد نمود.
من از اعضای محترم تقاضا دارم که نام وی را در گوگل جستجو گوگل کنند و لینک های مربوطه را چک کنند. ۱۲ ساعت پس از کشتار ساکنان لیبرتی، آنها توانستند آهنگی را تنظیم کنند که فوق العاده است و ما در اخبارمان راجع به آن هیچ چیزی نشنیدیم این آهنگ بسیار قوی است و مرا به یاد آهنگ ریور دانس میاندازد وقتی که ساخته شده بود. شما باید این آهنگ را بشنوید٬ این آهنگ بیانگر روحیه مردمی است که برای بدست آوردن آزادی واقعی آماده فدا هستند. نه آزادی هائی که ما با زدو خورد و جنگ و پول میتوانیم به آن دست پیدا کنیم بلکه آزادی روح و روان، آزادی اندیشه و احترام به حقوق بشر. لطفا آن لینک را حتما چک کنید مریم م ر ی م رجوی ر ج و ی. حتی اینگرد بتانکور نیز در آن نشست حضور داشت این گردهمائی بسیار تکان دهنده‌ای بود و در آن کبوتران سفید را نیز به پرواز در آوردند و این روحیه انسانی است که ما باید از آن حمایت نمائیم.
 18 نوامبر 2015