برپایی جشن ملی چهارشنبه سوری، درگیری جوانان ایران با مزدوران رژیم

مردم و جوانان میهنمان مراسم چهارشنبه‌سوری را به صحنه اعتراض سراسری علیه رژیم ضدایرانی آخوندی تبدیل کردند و در برخی از نقاط کشور شعارهای ضدحکومتی و مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مردم به ویژه جوانان شهرهای مختلف کشور به رغم تهدیدها و تمهیدات سرکوبگرانه گسترده، جشن ملی چهارشنبه سوری را رودرروی رژیم آخوندی برگزار کردند. در شیراز، اصفهان، ارومیه، زنجان و ورامین جوانان بی اعتنا به تهدید و ارعاب نیروهای سرکوبگر مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کردند.
جوانان دلیر تهران در منطقه ولنجک عکس خمینی خون آشام و در اصفهان شماری از جوانان عکس خامنه ای دژخیم را به آتش کشیدند.
در مهاباد بین جوانان با نیروی سرکوبگر انتظامی درگیری رخ داد. این درگیریها به دستگیری 10 تن از جوانان منجر شد.
در زنجان  نیروهای انتظامی و امنیتی در چهارراههای شهر به بازرسی جوانان می پردازند. درشهر مشهد 5 اتوبوس از مامورین و 100 موتورسوار در خیابان 600 نزدیک به خیابان خیام  چیده شده و مردم را بازرسی می کردند.
گزارشهای رسیده از تهران حاکیست، جوانان دلیر تهرانی در تقاطع سلسبیل و رودکی با نیروهای یکان ویژه درگیر شدند. به گزارش دریافتی در این درگیری جوانان ضمن آتش زدن سطلهای زباله به موتورهای یکان ویژه حمله کردند. تعداد نیروهای یکان ویژه 500نفر گزارش شده است.
در مناطق مختلف تهران از جمله صدای انفجار نارنجکهای صوتی و ترقه و موشک تا پاسی از شب طنین انداز بود.
در تهران به دلیل شدت و گستردگی انفجارها در منطقه لاله زار و  پاساژ پلاسکو بسیاری مغازه ها بسته شدند.
در تهران پارس و خیابان رودکی جوانان که مشغول پرتاب نارنجک و بمبهای صوتی و فشفشه بودند با یورش نیروهای سرکوبگر روبرو شدند ٴو به مقابله با آنان پرداختند.
در تهران در نظام آباد جوانها با انفجار ترقه و نارنجکهای صوتی، تهدیدهای رژیم آخوندی را به سُخره گرفتند.
درمنطقه نارمک تهران صدای انفجار نارنجک صوتی بی وقفه شنیده می شد و جوانان در میادین مختلف مشغول برگزاری مراسم چهارشنبه سوری بودند. صدای انفجارهای مهیبی از منطقه 10 در نواب و بریانک شنیده میشد.

باوجود ممانعتهای دژخیمان خامنه ای، زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کردندژ

جوانان کرج همزمان با چهارشنبه سوری  شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را بر دیوارهای شهر نوشتند.

در شیراز، با وجود تهدید رژیم و استقرار نیروهای سرکوبگر در مناطق مختلف، صدای انفجار نارنجکهای صوتی و ترقه از همه نقاط شهر به گوش می‌رسید.
در مشهد در قاسم آباد، احمد آباد و منطقه طلاب صدای انفجار طنین‌اندازبود.
در اصفهان، جوانان بی‌اعتنا به تهدید و ارعاب نیروهای سرکوبگر مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار کردند.
در ارومیه مردم به‌ویژه جوانان در خیابانهای مختلف به برگزاری این مراسم پرداخته و صدای انفجار ترقه و نارنجک همه جا شنیده می‌شد.
در همدان سرکرده مزدوران بسیج، مزدوران بسیجی را فراخواند تا با استقرار در خیابانها و میدانهای شهر مانع از جشن و شادی مردم شوند، شهرداری هم اقدام به نصب بنر و پارچه در محلات مختلف کرد تا مانع از شرکت مردم شود. اما مردم و جوانان شهر به‌سادگی این تمهیدات را در هم شکسته، و محلاتشان را غرق در صدای ترقه و انواع بمبهای صوتی کردند.
در خرم‌آباد، رژیم نیروهای لباس‌شخصی و مزدوران انتظامی را در خیابانهای اصلی خرم‌آباد، مستقر کردند. اما جوانان با انفجار نارنجکها و بمبهای صوتی این تمهیدات را به سخره گرفتند
در یزد نیزصدای انفجار نارنجکها و بمبهای صوتی در همه جا به گوش می‌رسید.
در محلات مختلف کرمانشاه از جمله پارک معلم، منطقه آزادی و منطقه دبیر اعظم صدای انفجار نارنجکهای صورتی به گوش می‌رسید.

در اراک در خیابان داوران،  چهار راه فوتبال و داوران، گارد ویژه نیروی انتظامی به جوانان یورش برد. جوانان نارنجکهای بزرگ دستی را از طبقات بالای ساختمانها روی سر مأموران سرکوبگر می ریختند و باعث وحشت و عقب نشینی آنها شدند.
آسوشیتدپرس گزارش داد: مردم ایران برای برگزاری جشن ” چهارشنبه سوری “ که سنت 4هزار ساله ایرانی است، با حاکمان مذهبی مقابله می‌کنند. در تهران، مردم در اماکن عمومی آتش برپا کردند و با  فشفشه  فضای آسمان شب را روشن کردند. از زمان انقلاب سال 1979، تندروها از این جشن جلوگیری کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران درباره تظاهرات مردم و جوانان دلیر اهواز در اعتراض به اقدامات جنایتکارانه و سرکوبگرانه این رژیم، اطلاعیه‌یی صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: مردم و جوانان دلیر اهوازی بعد از ظهر سه شنبه 26 اسفند به دنبال مسابقه فوتبال بین تیمهای فولاد خوزستان و الهلال عربستان سعودی، دست به یک تظاهرات گسترده اعتراضی علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران زدند.
انها پلاکاردهایی با عنوان: «ما همه یونس هستیم» حمل میکردند که درگرامیداشت یاد یونس عساکره، جوان 31 ساله ایست که در اعتراض به حملات مکرر نیروهای سرکوبگر به دکه های خرده فروشان، در خرمشهر خود را به آتش کشید.
در جریان این مسابقه فوتبال، عوامل نیروی انتظامی و لباس شخصیها و مزدوران اطلاعاتی رژیم در یک یورش وحشیانه به تماشاگران، شمار بالایی از هموطنان را، بازداشت کردند. در این درگیریها، شمار زیادی از مردم به ویژه جوانان مضروب و مجروح و صدها تن دیگر دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شدند. مردم حداقل دو خودروی نیروی انتظامی را به آتش کشیدند. مقاومت ایران عموم مراجع بین المللی را به محکوم کردن سرکوب وحشیانه مردم اهواز و اقدامی عاجل برای آزادی بازداشت شدگان فرا می خواند.