همه برای بردباری و دموکراسی علیه بنیادگرایی مذهبی - گردهمایی در پاریس با حضور رئیس‌جمهور برگزیدة مقاومت

همبستگی با مردم فرانسه - محکومیت تروریسم و بنیادگرایی تحت نام اسلام و دیکتاتوری آخوندی کانون صدور ارتجاع و فاشیسم دینی

سناتور آنتونیو راتزی دبیر کمیسیون خارجی سنای ایتالیا
خانم رئیس جمهور،خانمها و آقایان، دوستان عزیز،
از اینکه مرا به این مراسم مهم دعوت کردید تشکر میکنم. حدود یکماه پیش در یک جلسه استماع در کمیسیون خارجی سنای جمهوری ایتالیا که من دبیر آن هستم، حمایت قاطع مان را از مقاومت ایران اعلام کردیم. ما نقض مستمر حقوق بشر توسط رژیم آخوندها و دخالتهای مستمر این رژیم در امور کشورهای دیگر را محکوم کردیم. همچنین وضعیت ساکنان کمپ لیبرتی را مورد بحث قرار دادیم. اجازه بدهید در همین راستا وقایع خونینی را که در چند روز اخیر در فرانسه سوگوار به وقوع پیوست محکوم کنیم، اعمال دیوانه واری که مطلقا  هیچ رابطه یی با اسلام ندارند، آسیبی که به فرانسه وارد شد، جدید و دردناک است. ما هرگونه اعمال قهر علیه زندگی انسانها که تجاوز و مرگ را به همراه دارد و در اصول خلاف هر دیانتی است، محکوم می کنیم.
بعد از تاکید بر نکات فوق، باید بگویم که تقریبا بیش از  یکسال و نیم از به قدرت رسیدن به اصطلاح «رئیس جمهور مدره»  آخوندها گذشته است، طی این مدت حتی یکی از قولهای انتخاباتی وی رعایت نشده است، سرکوب علیه زنان و جوانان تشدید شده است. اخیرا در جشنهای کریسمس ، سرکوب مسیحیان را تقویت کردند، تا حدی که آنها حتی اجازه برگزاری جشن کریسمس مقدس را درخانه خودشان نداشتند. در اولین روز سال 2015 تعداد 14 نفر به دار آویخته شدند که چهار نفر از آنها زن بودند.
رژیم ایران برای خارج شدن از بحرانهای عمیق درونیش راهی جز دخالت در امور کشورهای دیگر ندارد، یعنی صدور بنیادگرایی و تروریسم، به عراق، سوریه ، لبنان، افعانستان و بحرین.
عجیب اینکه ما بعضا از برخی طرف حسابهای غربی می شنویم که می خواهند رژیم ایران به ائتلاف ضد «داعش» بپیوندد! چگونه می تواند یک ائتلاف ضد داعش و ضد بنیادگرایی، معتبر به حساب بیاید وقتی رژیم ایران بخشی از آن باشد؟ حکومتی که به نام اسلام، بنیادگرایی را ساخته و پرداخته و صادر میکند؟ و در سه دهه گذشته یک دیکتاتوری مذهبی غیر قابل قبول برقرار کرده است؟ حکومتی که کماکان اصلی ترین حامی تروریسم تحت نام اسلام است. هرگونه  دخالت دادن رژیم ایران در ائتلاف ضد داعش، یک اشتباه مرگبار خواهد بود که فقط درخدمت رژیم بشار اسد و به نفع رژیم ایران خواهد بود.
من برعکس معتقدم که راه حل واقعی برای بحران خاورمیانه، همچنانکه بارها خانم رئیس جمهور مریم رجوی یادآوری کرده است، یک فهم درست از اسلام است که هیچ رابطه یی با استراتژی مرگ و تروریسم ندارد، اسلامی که مبلغ و مشوق صلح است.
 برای مقابله با بنیادگرایی اسلامی و داعش، قبل از هرچیز باید از دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه جلوگیری کرد و در عین حال باید از مقاومت ایران در مبارزه آنها علیه افراطی ترین رژیم و پدرخوانده  تروریسم ، یعنی رژیم مذهبی ایران،  حمایت کرد.
دراینجا، مایلم  یک پیام دوستی و صلح بدهم و درمورد احترام به حقوق بشر عباراتی از خانم مریم رجوی را  تکرار کنم که گفت: حقوق بشر را به خاطر کسب توافقات اتمی قربانی نکنید، هرگونه امتیاز دادن به رژیم ایران ، آن را برای تشدید بحران خاورمیانه تشویق خواهد کرد.
من شخصا از دولت و سنای جمهوری ایتالیا درخواست خواهم کرد که اقدامات لازم را برای فرستادن  پرونده  نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران به  شورای امنیت سازمان ملل در دست بگیرد.
از توجه شما تشکر میکنم، خسته نباشید.

استانیسلاو پولشاک- عضو پارلمان اروپا از جمهوری چک
پولشاک: خانم رئیس‌جمهور، دوستان عزیز، خانم‌ها و آقایان ایرانی. اجازه بدهید با درودهای محترمانه از طرف جمهوری چک به شما سلام کنم و هم چنین از طرف پارلمان اروپا، جایی که من سال گذشته انتخاب شدم. در این شرایط دردناک که تروریست‌ها بسیاری انسان بی‌گناه را کشتند، ما مردم طرفدار آزادی باید با هم و در کنار یکدیگر باشیم. در جمهوری چک ما طی 25 سال گذشته در یک کشور آزاد زندگی کرده‌ایم. در کشور من،  جمهوری چک، ما به آزادی ، حقوق بشر، حکومت قانون و هم‌چنین به تغییر در ایران معتقدیم. من بیانیة عمومی شورای شما را خوانده‌ام و ما به تلاش‌های شما ارج می‌نهیم و به تغییر دموکراتیک در ایران باور داریم. ما از شما حمایت می‌کنیم. به‌ویژه از شورای ملی مقاومت ایران و شما خانم مریم رجوی.
ما با تجربة رژیم خودکامة گذشته مان، جنبش شما را حمایت می‌کنیم. امیدوارم پاریس در این هنگام، پایتخت جنگ نباشد، بلکه پایتخت آزادی، همبستگی ما و اتحاد ما باشد. ما در آزادی، همگی برادر و خواهریم. با بهترین آرزوها.

اگیدیوس واریکیس نمایندة پارلمان لیتوانی، عضو شورای اروپا
خانم رئیس‌جمهور، دوستان من، خانم‌ها و آقایان،
با تشکر از شما بخاطر دعوت من به این جشن‌های سال نو و به‌دلیل جنایات اخیر که در پاریس رخ داده است، این جشن خیلی شبیه جشن‌های واقعی نیست. وقتی برای اولین‌بار دربارة حوادث پاریس شنیدم، یاد فتوایی از بنیانگذار رژیم جمهوری اسلامی در کشور شما ایران افتادم، یعنی خمینی علیه نویسندهیی به‌نام سلمان رشدی در 1989. باید بگویم که نمیتوانید کتاب را بکشید، نمیتوانید ایدة نیک را بکشید، نمیتوانید تاریخ را بکشید، نمیتوانید آزادی و آرمان را بکشید. خانم رئیس‌جمهور، شما آرمانی دارید و کسی نمیتواند آن‌را بکشد.
شاید کسی فکر کند که نقض حقوق بشر در ایران و مبارزة پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی، ربطی به جنایات پایتخت فرانسه ندارند. اما اینطور نیست، بلکه خیلی به هم مرتبط هستند. به‌مدت بیش از دو دهه خانم رجوی و جنبش او به کل جهان و رهبران غرب در مورد تهدید بنیادگرایی مذهبی هشدار داد. اما متأسفانه به آن هشدارها توجه نشد و در سیاست شرمآور مماشات با رژیم ایران گم شدند. این رژیم حامی اصلی تروریسم است. قاطعیت و عزم جزم در دفاع از ارزش‌های دموکراتیک تنها زبانی است که بنیادگراها و دیکتاتورها از آن میترسند. آنها علاقهیی به پیوستن به جهان آزاد  و جامعة بینالمللی ندارند. تنها موضوع مورد علاقة آنها حفظ کنترل بر قدرت از طریق ارعاب، تعقیب، دستگیری‌های خودسرانه و کشتار بیوقفه است. تلاشهای رژیم ایران برای کسب سلاح هستهیی باید در این راستا بررسی شود و نباید در سادهلوحی فکر کرد، آخوندها ناگهان حاضر شدهاند بنیادگرایی را کنار بگذارند و با جهان آزاد و دیگر ارزش‌های دموکراتیک ارتباط برقرار کنند.
تلاش‌های مستمر رژیم ایران برای طراحی علیه مقاومت ایران و پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی بهترین نشانه از این است که خانم رجوی و این مقاومت بهترین گزینه برای تغییر در ایران است. بنابراین، ما امیدواریم و  شما واقعاً بهترین آلترناتیو هستید. بنابراین من به حمایت از شما ادامه میدهم و تلاشم را بیشتر خواهم کرد تا حفاظت و سلامتی ساکنان کمپ لیبرتی تضمین شود. من هم‌چنین مایلم از این فرصت استفاده کنم تا به شورای اروپا که عضوی از آن هستم و به سایر مجامع بینالمللی و رهبران غربی فراخون بدهم تا به تلاش‌های مشترک ما بپیوندند، از آرمان شما حمایت کنند و به شما کمک کنند که مردم ایران را سازماندهی کنید تا تغییر دموکراتیک را محقق کنند. تغییری که مردم ایران خواهان آن هستند و جهان به آن نیاز دارد. بنابراین امیدوارم در این سال، آزادی به ایران و حفاظت به ساکنان کمپ لیبرتی برسد.
و با توجه به تاریخچة کشور شما، به نظرم شما و دقیقاً شما و جنبش شما، تاریخ حقیقی کشورتان را مینویسید. سال نو مبارک و بهترین آرزوها برای همة شما. با تشکر.

ژان پیر مولر- رئیس کمیتة شهرداران فرانسوی دفاع از اشرفی‌ها
خانم رئیس‌جمهور، مریم رجوی گرامی، منتخبان، خانم‌ها و آقایان، دوستان عزیز مجاهدین خلق، دوستان عزیز، روز سختی بود تا سریع به اینجا برسیم و این طرف و آن طرف رانندگی کنیم و در نقاط مختلف راهپیمایی کنیم. ولی این روز یکشنبه روز زیبایی برای من است. همه آنجا بودند تا به پا خیزند علیه آن چیزی که ما آن را محکوم می‌کنیم و شما همیشه آن‌را محکوم کرده‌اید. در روزهای اخیر، برای محکومیت این سوءقصدهای تروریستی وحشتناک، پلید و پست و با عرض معذرت، اعمالی مهوع.
و هم‌چنین برای اینکه با صدای بلند بگوییم، آنهایی که مدعی اسلام می‌شوند، هیچ حق و صلاحیتی برای مطالبه‌کردن آن ندارند. شما گفتید خانم بومدین عزیز، اینها ضربات کوچکی است، بدون ایمان و قانون. اگر امروز آنها کشته شدند، از همة افراد دیگر باید حسابرسی کرد و باید آنها را مجازات کرد. و دوباره با عرض پوزش، باید تاوان آن‌را پس بدهند. وقتی این‌را می‌گویم، فراموش نمی‌کنم که فرانسه مهد حقوق بشر است. کشور برابری و آزادی است. کشور آزادی بیان است و ما آماده‌ایم برای آن بجنگیم. آماده‌ایم برای آن متحد شویم. و وقتی می‌گویم آماده‌ایم، چیز جدیدی نیست، از ویژگی‌های خاص ما و ذاتی ما است.
«پاریس پایتخت جهان است» این‌را فکر می‌کنم امروز صبح یا ظهر رئیس‌جمهور فرانسوا اولاند می‌گفت، در حالی‌که از دهها و دهها رئیس کشور و دولت استقبال می‌کرد. بله، امروز پاریس پایتخت جهان است. امروز، پایتخت آزادی و دموکراسی است. ولی همة شهرها و روستاهای جهان هم می‌توانند پایتخت‌ها و روستاهای دموکراسی، آزادی و برابری بشوند. برای تغییر وضعیت و این‌که هر کس در هر کجا، بجنگد. چون این یک نبرد و است و فکر می‌کنم اکنون همه این‌را به‌خوبی فهمیده‌اند، نه نبردی علیه یک مذهب بلکه علیه تروریسم، نابردباری و علیه طرد دیگری. اگر امروز پاریس پایتخت جهان است، بگذارید به شما بگویم مریم عزیز که دوستان دیگری که امروز با آنها قرار داشتم و به آن دیر رسیدم، شما بودید، مجاهدین خلق. چند لحظه پیش به‌خوبی گفته شد. آنها طی سالیان و سالیان  عمل می‌کنند و تحت رهبری و روشنایی شما می‌جنگند. و وقتی می‌گویم فرماندهی منظورم فرماندهی اخلاقی است و کلمات اهمیت خود را دارند.
من درکنارم ژان پیر بکه را دارم که از همین دوستان قدیمی است. چند دقیقه پیش با هم قدم می‌زدیم چون موفق نمی‌شدیم به جایی که باید می‌رفتیم برسیم، خیلی شلوغ بود. اگر پاریس امروز پایتخت جهان است، اور سور اواز به‌یمن شما دو نفر، پایتخت مقاومت ایران برای آزادی و دموکراسی است. مریم عزیز، شما سمبل و اگر جرأت کنم بگویم، نماد ایران آزاد و دموکراتیک هستید. ایرانی که در آن زن و مرد حقوق برابر دارند، شما خواهان انتخابات آزاد تحت نظارت سازمان ملل هستید، علیه حکم اعدام هستید و اگر جرأت کنم این‌طور بیانش کنم، خواهان یک کشور « نرمال » هستید. جایی که بتوان به‌صورت نرمال، آزاد و خوشبخت زندگی کرد. و این چیزی است که هر کس باید نسبت به آن متقاعد باشد. همه‌چیز روبه تغییر است. امروز شما به‌رسمیت شناخته شده‌اید و میهمانانی که در کنار خود دارید، در ورای دین و مسلکشان، روز به روز بیشتر می‌شوند و هر بار به‌عنوان مقام‌های اخلاقی در هر کجا که هستند به‌رسمیت شناخته می‌شوند. و ما امروز در این نقطه هستیم و فردا، نباید آن چیزی که امروز اتفاق می‌افتد، شور و شوقی زودگذر باشد و این‌که بسیج این دو روز گذشته، امروز و شاید فردا، این نشست‌ها در بالاترین سطوح و جهانی، به نتیجه‌یی که در انتظارش هستیم نرسد. آلبرت اینشتین می‌گفت، جهان برای زندگی خطرناک است، نه به‌خاطر کسانی که بدی می‌کنند، بلکه به‌خاطر کسانی که نظاره می‌کنند و کاری نمی‌کنند. شما مریم رجوی و دوستان و همرزمان نبردتان، شما نظاره کردید، ولی نگذاشتید به همین شکل باقی بماند. راما یاد که چند لحظة پیش در کنار شما بود، نگاه کرد ولی امور را به حال خود رها نکرد و در یک نقطه ساکت ننشست. او شجاعت آن‌را داشت که سکوت نکند، برخی دیگر سکوت می‌کردند. می‌خواهم باور کنم و امیدوار باشم که آن چیزی که آلبرت اینشتین می‌گوید، واقعیت نباشد و این‌که 2015 سال خوبی باشد. سال خوبی نه فقط به‌لحاظ شخصی، بلکه یک سال خوب برای جهان. به‌دلیل اینکه، من جملة یکی از سخنرانان قبلی را استفاده می کنم، زایندگان این تروریسم، این بی‌احترامی به دیگری و این کشتار، می‌دانیم چه کسانی هستند. همانهایی هستند که در ایران به مردم خود احترام نمی‌گذارند. در سال 2015، می‌خواهم هر کس آن چیزی را که آلبرت اشوایتزر برندة جایزة صلح نوبل 1952 می‌گفت مربوط به خودش بداند، او می‌گفت، هر کجا که هستید، هر چه بیشتر از انسانیت آن کسی که در کنار شما ست شهادت بدهید، آیندة جهان به این بستگی دارد. پس کاری کنیم که تسلیم هیچ‌چیز نشویم، در برابر این افراد که بدون ایمان و قانون هستند و هیچ ربطی به اسلام ندارند. باید این‌را گفت و تکرار کرد. و فکر می‌کنم که این وارد اذهان شده است. طبیعتاً همواره اذهان بیمار هم وجود خواهد داشت، ولی خب. کاری کنیم که هر کس در کنار شما باشد، با هم متحد شویم برای این‌که ارزشهای آزادی، برابری و برادری تبدیل به واقعیت در کل کرة زمین شود. برای همة شما سال 2015 بسیار خوبی را آرزو می‌کنم.

ژان پیر بکه، عضو شورای استان وال‌دواز فرانسه
خانم رئیس جمهور، خانم مریم رجوی گرامی
دوستان عزیر مقاومت ایران که مثل هرسال گرد هم آمده ایم، امثال در شرایط بسیار خاصی گرد هم می آییم؛ کشور ما آماج حملات بی سابقه ای قرار گرفت، تهاجمی که تمام کشور را تحت تاثیر خودش قرار داد و هم چنین تنوعاتش را هدف قرار داد، ماموران پلیس، کاریکاتوریست ها، یهودی ها، معتقدان به دین اسلام، و خلاصه تمام کسانیکه در واقع شاخصهای تنوع وگوناگونی در فرانسه بودند، در معرض حمله چند تروریست، چند وحشی مسلح و تجهیز شده قرار گرفتند و توسط چه کسانی تجهیز شده بودند؟ خیلی در این باره گفته شده و به نظرم باید از نزدیک به بررسی آن پرداخت. طبعاً  سوالی که بلافاصله متبادر می شود  در برابر این عمل، این است که چه واکنش هایی به دنبال این تهاجم بوجود خواهد آمد؟ ولی این واکنش عالی بود، واکنش توده یی بود ، الان ژان ماری داشت می گفت الان در پاریس بودیم مثل میلیونها فرانسوی در جاهای دیگر، به پاخاسته ، آرام ولی مصمم ، آرام و مصمم به این معنی که خدشه به ارزش های فرانسه را بر نمی تابیم، که خدشه به ارزش های دموکراسی را بر نمی تابیم و همین بود که آماج قرار گرفته بود، این یک جنگ دو تمدن با یکدیگر نبود، بلکه جنگ تمدن علیه وحشی ها بود، ما در این نقطه هستیم و خوشبختانه واکنش بسیار توده یی بود، متحد شدیم، همه در آنجا بودند،همه شهروندان خودشان را دخیل به حساب می آوردند، و می گویم علاوه بر شهروندان، همه دنیا در آنجا بودند، رؤسای جمهور، رؤسای دولتها، اهمیت حضور امروز بعداز ظهر درپاریس درکنار رئیس جمهور را درک کردند، برای نشان دادن عزم مردمشان در آرامش و اینکه دموکراسی علیه توحش به پیروزی خواهد رسید ولی چیزها در امروز متوقف نخواهد شد، نبردی خواهد بود که در گذر زمان رقم خواهد خورد و این نبردی است که خانم رئیس جمهور به  نبرد شما ملحق خواهد شد که سالیان است دارید آن را به پیش می برید، شما برای برقراری دموکراسی در کشورتان مبارزه می کنید ، شما برای برخی ارزش هایی مبارزه می کنید که ما هم خودمان را در آن پیدا می کنیم ، به همین خاطر است که من از فراخوان شما به فوریت قدردانی کردم  و از حضور جنبش شما در گردهمایی هایی که امروز بود قدردانی کردم ، شما در کنار ما بودید همانطور که ما اینجا در کنار شما هستیم، این طبیعی است این نبرد به همگرایی می رسد و این نبردها به هم ملحق می شوند. ما مخالف تاریک اندیشی هستیم ، مخالف تعصب گرایی هستیم، و ما همراه با هم برای ارج نهادن به حق پایه ای وجود انسانی هستیم، چیزی پر اهمیت تر از آن وجود ندارد و هر کس می تواند ترسیم کند که زندگی کردن در کنار هم چیست؟ ،ما اعتقاد به زندگی کردن در کنار همدیگر داریم. چون الان دوران تبریک گفتن سال نو هم هست این را میگویم در 2015 باید به گونه یی باشیم ، همگی به اتفاق هم ، هر کس با عقیده خودش با اعتقادات سیاسی و مذهبی خودش که با هم حتماً فرق می کنند بسیار خوب این چیزی است که غنا می دهد و ما در این سرشاری و تنوع افکار شریک یکدیگر می شویم و همگی با هم برای دموکراسی و آزادی، زنده باد سال 2015، زنده باد دموکراسی.
21 دی 1393 - 11 ژانویه 2015