کنفرانس همبستگی با مردم سوریه و عراق با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت

در مراسمی به مناسبت شروع ماه رمضان و در همبستگی با مردم سوریه و عراق مریم رجوی عموم کشورهای منطقه را به همبستگی و اتحاد در مقابل رژیم آخوندی فراخواند

- ایران فردا مبشر دوستی و برادری در منطقه است. ما می‌توانیم منطقه‌یی خالی از خصومت و فرقه گرایی و افراط گرایی به تبع آن منطقه یی قدرتمند و پیشرفته داشته باشیم
- فراخوان به حمایت از مجاهدان لیبرتی، پیشگامان مبارزه با بنیادگرایان تروریست حاکم بر ایران

روز یکشنبه 8تیر (29ژوئن) خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، در کنفرانسی با شرکت شخصیتهای سیاسی از 17کشور جهان، در مقر اقامتش در اور سور اواز، فرارسیدن ماه مبارک را به عموم مسلمانان تبریک گفت و ماه رمضان امسال را ماه همبستگی با ملتها‌ی عراق، سوریه و ایران که برای آزادی از چنگال نظام منحوس ولایت فقیه و مزدورانش به‌پا خاسته‌اند، اعلام کرد.


خانم رجوی با تأکید بر اینکه رژیم ایران طی 35 سال گذشته عامل اصلی جنگ مذهبی و فرقه یی و دست‌اندازی و تجاوز به کشورهای مختلف و انقسام در فلسطین و کشتار مردم بیدفاع و بیگناه سوریه و عراق بوده است گفت: اولین و مهمترین قدم برای پایان دادن به این وضعیت، سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار یک نظام مردمی در ایران است. ایران آینده، مبشر دوستی و برادری و صلح در منطقه است. مصالح مردم ایران در همبستگی با همسایگان و برادران مسلمان و عربشان است و بدون شک در ایران فردا، ما قادر خواهیم بود با روح اخوت بر همه مسایل باقیمانده از قبل فایق آییم و همه اختلافات را با گفتگو و برادری حل کنیم. ما با هم می‌توانیم منطقه‌یی خالی از خصومت و اختلاف و به تبع آن منطقه یی قدرتمند و پیشرفتهداشته باشیم.


وی خطاب به همه دولتهای منطقه گفت: «در حالی که حاکمان ایران برای گسترش جنگ شوم خود و نابودی کل منطقه خیز برداشته‌اند، تعلل و درنگ در مقابل آنها فاجعه‌بار است. زمان آن است که این رژیم را به کلی طرد کنید، مناسبات سیاسی و اقتصادی خود با آن را متوقف سازید، عوامل و وابستگان آن را از کشورهای خود اخراج کنید و پایگاههای اطلاعاتی و تروریستی آن را برچینید و زمان آن است که از پایداری مجاهدان آزادی در لیبرتی که قیمت سنگین مبارزه با دشمن اصلی تمام منطقه را می‌پردازند، حمایت کنید».
رجوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ورای مصائبی که منطقه ما با آن مواجه است، واقعیت مهمتری در حال تکوین است. وی افزود: «ملایان ایران با استفاده از سه جنگ بزرگ در عراق و افغانستان و منافع بادآوردة این جنگها طی ربع قرن به گسترش سلطة شوم خود در منطقه و توسعه بنیادگرایی و صدور تروریسم پرداخته بودند. اما دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران، سه سال و نیم بعد از شروع بهار عرب و انقلاب مردم سوریه و حالا هم قیام مردم عراق، وارد روند معکوس شده و با شکستهای بزرگ منطقه‌یی موجودیتش به‌لرزه در آمده است. هر چند درد و رنج مردم سوریه را طولانی کرده، اما خود نیز در سوریه به تله افتاده است و دچار بن‌بست خردکننده‌یی است که جز شکست کامل چشم‌اندازی ندارد. در عراق نیز که مالکی و آخوندها موجودیت خود را در خطر می‌بینند می‌خواهند شکست بزرگ خود را به حساب تروریستهای افراطی بگذارند تا هم دخالت پاسداران و جنایت علیه بیگناهان را توجیه کنند و هم این‌که ملتمسانه، آمریکا را به بمباران مردم در مناطق آزاد شده متقاعد کنند. اما حالا همه در داخل و خارج عراق اذعان می‌کنند آنچه در عراق می‌گذرد جنگ بین مردم عراق با مالکی و رژیم ایران است و بر کناری مالکی نخستین قدم در راه اصلاح امور است».
 شخصیتهای سیاسی از کشورهای مصر، فلسطین، عراق، اردن، سوریه، الجزایر، تونس، مراکش، بحرین، یمن، امارات، پاکستان، افغانستان، هندوستان، ترکیه ، آذربایجان و ایران در این کنفرانس شرکت کرده بودند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
7تیر 1393 (29ژوئن2014)