مقاومت ایران بر اساس اسناد جدیدی از داخل ایران افشا می‌کند

قتل عام و اعدام جمعی در اشرف- شماره 108
مقاومت ایران بر اساس اسناد جدیدی از داخل ایران افشا می‌کند:
جلوگیری مالکی از اعلام نتایج پزشکی قانونی شهیدان قتل عام 10شهریور و دفن پیکرهای آنها در وحشت از عواقب جنایت علیه بشریت است
پزشکی قانونی تأکید می‌کند عموم  شهیدان در اثر اصابت گلوله در سر و بسیاری از آنها با دست بسته اعدام شده اند

بر اساس اسناد و گزارشهای موثق دریافتی از داخل ایران، مالکی به دستور رژیم ایران برای جلوگیری از افشای ابعاد قتل عام 10شهریور و فرار از عواقب جنایت علیه بشریت، در یک اقدام ضد انسانی و ضد اسلامی قریب چهار ماه است که از تحویل پیکرهای شهیدان به خانواده ها و دوستانشان در لیبرتی برای تدفین آنها و به جریان افتادن گزارشهای کالبد شکافی پزشکی قانونی بغداد خودداری می کند. طبق این اسناد و گزارشها:
1.     پیکرهای شهیدان در روز 14شهریور (5سپتامبر) برای کالبد شکافی و انجام تحقیقات از سوی شعبه پزشکی قانونی بعقوبه به «مدیریت پزشکی قانونی بغداد» احاله شد.
2.     همه پیکرها در روزهای17 و، 18‌شهریور (8 و 9سپتامبر) توسط پزشک مسئول در پزشکی قانونی بغداد کالبد شکافی شده و گزارش رسمی این کالبد شکافیها یک به یک در روز 26شهریور (17 سپتامبر) توسط پزشک مسئول مکتوب و امضا شده است. در بخشی از این گزارشها که امکان دسترسی به آنها بوده است، جزییات جراحتها و نحوه شهادت هر فرد که به طور عام با شلیک گلوله صورت گرفته مکتوب و در بیشتر آنها «علت فوت»، «اصابت گلوله» به سر قید شده است.
3.     در گزارشهای پزشکی قانونی در موارد متعددی از جمله در مورد مجاهدان شهید ابراهیم اسدی و رحمان منانی تصریح شده است «دو دست از پشت با دستبند فلزی بسته شده بود». این در حالیست که تحقیقات ساختگی مالکی مدعی شده بود که در پیکرهای شهیدان دستبندی مشاهده نشده است!
4.     مدیریت پزشکی قانونی بغداد گزارشهای کالبد شکافی همه شهیدان را در روز 28شهریور (19سپتامبر) در بسته های لاک و مهر شده برای تحویل دادن به «مرکز پلیس العراق الجدید /دیالی» ( مرکز پلیس در اشرف) آماده کرده بود. اما نخست وزیری عراق در وحشت از افشای ابعاد این جنایت و مسئولان آن، اجازه نداد این اسناد به قاضی تحقیق در خالص تحویل داده شود. مرکز پلیس اشرف بر اساس دستور قاضی تحقیق چندین نوبت از جمله در روز 14 آبان (5نوامبر) مأموران پلیس را برای تحویل‌گیری این پرونده ها می فرستد، اما نخست وزیری اجازه انتقال این پرونده ها را به قاضی تحقیق نمی‌دهد.
5.     بعد از پیگیریهای مکرر قاضی تحقیق، از طریق ایستگاه پلیس اشرف، بالاخره در روز 10آذر(اول دسامبر) تنها گزارش کالبد شکافی 16تن از شهیدان (ونه همه آنها) به پلیس اشرف تحویل داده میشود.   
6.     جالب اینجاست که ازابتدای تحویل پیکرهای شهیدان به پزشکی قانونی بغداد ودرزمانی که هنوز کالبد شکافی تکمیل نشده بود، مدیرپزشکی قانونی بغداد پیشاپیش، در8 سپتامبر از بازپرس اعظمیه خواسته است بدلیل اینکه شهیدان خویشاوند و مراجعه کننده ای برای تحویل گرفتن اجسادشان ندارند، با دفن آنها درگورستان بغداد موافقت کند.
7.     یادآوری می شود که اجساد شهیدان در شامگاه 11شهریور (2سپتامبر) از سوی ساکنان اشرف به آقای فرانچسکو موتا، رئیس دفتر حقوق بشر یونامی در عراق؛ و نیروهای عراقی تحویل و به بیمارستان بعقوبه منتقل شدند. به این ترتیب در فاصله کمی کالبد شکافی و ترتیبات قانونی به سرانجام رسیده و هیچ مانعی برای تحویل آنها به ساکنان نبوده است.  
8.     نمایندگان یونامی و هیچ ارگان بیطرف بین‌المللی بر خلاف توافق اولیه در جریان کالبدشکافی حضور نداشته اند. این در حالی است که یکی از شرایط ساکنان اشرف برای تحویل پیکرها حضور نماینده یونامی در کالبد شکافی بود.
مالکی در وحشت از عواقب جنایت علیه بشریت و برای شستن دستهای خونین خود و همچنین برای زمینه سازی جنایتهای بعدی مذبوحانه در صدد است همه نشانه ها و آثار جرم را از بین ببرد. ممانعت از تحویل پیکرهای شهیدان و به جریان افتادن مدارک پزشکی قانونی در این شمار است. ساکنان و نمایندگان و وکلایشان در طول چهار ماه گذشته به طور مستمر در ملاقاتها و تماسهای تلفنی و مکاتبه با مقامهای آمریکایی و ملل متحد و از طریق دهها گزارش روزانه لیبرتی که از سوی مشاور قانونی ساکنان برای همه مقامهای ذیربط ارسال می‌شود خواستار تحویل گیری پیکر شهیدان و تدفین آنها شده اند.
خانم مریم رجوی، رییس جمهور برگزیده مقاومت، نیز بارها از جمله در کنفرانس بین المللی پاریس در روز 16آذر(7دسامبر) و اجلاس رسمی کمیسیون حقوق بشر سنای ایتالیا در روز 27آذر  به گروگان گرفتن اجساد شهیدان از سوی دولت عراق را محکوم کرد و خواستار پایان دادن به این رفتار ضد بشری شد.
مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت انجام یک تحقیقات مستقل و همه جانبه از سوی ملل متحد درباره قتل عام 10شهریور در اشرف و احاله پرونده به دادگاه بین المللی جنایی،تأکید می نماید و هر گونه تأخیر و تعلل در این امر را زمینه ساز جنایتهای بعدی می داند. سکوت و بی عملی در مقابل جنایت علیه بشریت، جانیانی همچون خامنه ای و مالکی را در ادامه جنایت و کتمان حقیقت تشویق می‌کند.


دبیرخانه  شورای ملی مقاومت ایران
5 دی 1392(26 دسامبر2013)

گزارش پزشک قانونی - مجاهد شهید رحمان منانی


گزارش پزشک قانونی  - مجاهد شهید ابراهیم اسدی