مریم رجوی در سنای بلژیک خواستار اقدام دولت بلژیک برای نجات هفت گروگان شد

مریم رجوی در جلسه یی در سنای بلژیک
قانونگذاران و دولت بلژیک را به تلاش برای نجات هفت گروگان اشرفی و تأمین امنیت کمپ لیبرتی فراخواند
•     سکوت و بی عملی آمریکا و ملل متحد و اتحادیه اروپا در قبال قتل عام در اشرف و سرنوشت هفت گروگان اسیر در دست مالکی زمینه ساز فاجعه دیگری برای ساکنان لیبرتی است
•    تا وقتی آخوندها غنی‌سازی اورانیوم را به طور کامل متوقف نکرده، پروتکل الحاقی را نپذیرفته و قطعنامههای شورای امنیت را اجرا نکنند، کلید بمب در دست آنهاست

روز سه شنبه 12آذر (3دسامبر) در جلسه یی در سنای بلژیک که با شرکت قانونگزاران این کشور برگزار شد، مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، نمایندگان پارلمان و سنای بلژیک را به دفاع از حقوق و آزادی اعضای مقاومت در لیبرتی فراخواند و از دولت بلژیک خواست در سطح اتحادیة اروپا برای واداشتن دولت عراق به آزادی بلادرنگ 7 گروگان عضو مقاومت و تأمین امنیت لیبرتی دست به اقدام بزند
در این جلسه که به ریاست دیرک کلاس، رئیس کمیته بلژیکی ایران آزاد، برگزار شد، علاوه بر خانم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران، سناتور نله لینن، رئیس کمیته حقوق برابر سنا؛ الس دمول، نماینده مجلس فدرال، نماینده مجلس و شهردار؛ ژرارد کیندرمن، نماینده و خزانه دار مجلس، پروفسور اریک داوید، رئیس دپارتمان حقوق بین الملل در دانشگاه آزاد بروکسل، پیر گالان، رئیس دفتر اروپایی سازمان جهانی علیه شکنجه و طاهر بومدرا، رئیس سابق دفتر حقوق بشر سازمان ملل در بغداد و پائولو کازاکا، نماینده سابق پارلمان اروپا سخنرانی کردند.
مریم رجوی در سخنرانی خود، با اشاره به تهدید رژیم آخوندی برای صلح و امنیت جهانی گفت: «این رژیم با حمایت و هدایت بنیادگرایی، جوامع مسلمان در تمام کشورهای اروپایی از جمله بلژیک را هدف قرار داده است. خاورمیانه را با جنگ و تروریسم در هم میکوبد در داخل ایران نیز با نقض وحشیانة حقوق بشر از جمله با اعدام روزانه با میانگین بیش از سه نفر در روز در جنگ با مردم ایران است.
رجوی با اشاره به اینکه ملایان در زیر فشار تحریمها و بحرانهای داخلی و بین المللی به توافقنامه ژنو تن داده‌اند، تاکید کرد که « تا وقتی که غنی‌سازی اورانیوم در ایران به طور کامل متوقف نشده و آخوندها پروتکل الحاقی را نپذیرفتهاند و تا وقتی که آنها قطعنامههای شورای امنیت را به طور کامل به اجرا نگذاشتهاند، کلید بمب سازی همچنان در دست آنهاست. خطر بمب وجود دارد... آنها استاد فریبکاریند و هر تعهدی را به سادگی زیر پا میگذارند...ملاها دراین زمینه روی دو عنصر حساب میکنند: فریبکاری خودشان و سیاست ضعیف غرب به ویژه آمریکا. این چیزی است که به آنها امکان بازی کردن با بمب اتمی را میدهد».
رجوی از سوی مقاومتی که مهمترین افشاکنندة برنامة اتمی رژیم و عامل اصلی مقابله با آن بوده، بر تحقق سه هدف تأکید کرد: واداشتن آخوندها به تن‌دادن به بازرسیهای سرزده، منحل کردن تمام سایتهای اتمی و اکسید‌کردن تمام ذخائر اورانیوم، پرهیز از هرگونه کاهش تحریمهای بینالمللی علیه رژیم ایران تا زمان پذیرش قطعنامههای شورای امنیت توسط این رژیم.
خانم رجوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم ایران برای پوشاندن ضعف داخلی خود سرکوب را افزایش داده و تلاش می‌کند قبل از هر چیز اپوزیسیون اصلی و آلترناتیو رژیم را بویژه در لیبرتی نابود کند. وی از جامعه جهانی بویژه اتحادیه اروپا و نماینده عالی آن و رهبران دولتهای عضو خواست در مقابل سرکوب وحشیانه مخالفان و اعضا و هواداران مقاومت در داخل ایران و کشتار آنها در عراق سکوت ننموده و به وظایف خود در این رابطه عمل کنند. رژیم ایران با اطمینان خاطر از نرمش جامعه جهانی، جنایات خود را در داخل و خارج ایران تشدید می‌کند.
قانونگذاران بلژیکی ضمن محکوم کردن جنایت علیه بشریت در اول سپتامبر از دولت بلژیک و اتحادیه اروپا خواستند، از دولت عراق بخواهند 7 گروگان اشرفی را آزاد کند و امنیت لیبرتی را تامین کند و الا در روابط اقتصادی وسیاسی با این دولت تجدید نظر کنند.
سخنرانان تأکید کردند که هدف اصلی مالکی از سفر به تهران، آن است که حمایت تهران از باقی ماندن در مسند نخست وزیری عراق برای سومین دوره متوالی را به دست آورد. این در حالیست که مردم عراق و جریانهای سیاسی در این کشور از جمله نزدیکترین متحدان مالکی با نخست وزیری دور سوم او مخالفند. مخالفتهای گسترده در کنگره و سنا و افکار عمومی در ایالات متحده با جنایتهای مالکی، حمایت دولت آمریکا را از نخست وزیری مجدد او نیز سخت‌تر کرده است. سخنرانان اشاره کردند: در حقیقت مالکی برای گرفتن حکم سومین دوره نخست وزیری خود از حاکمان تهران، با توسل به بمبگذاری و انفجار و آدمکشیهای روزمره در عراق،  به تهران می‌رود. 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
12 آذر 1392 (3 دسامبر2013)