فراخوان اسقف اعظم دزموند توتو به آزادی 7گروگان اشرفی

 

اسقف توتو مبارز بزرگ ضدآپارتاید و برنده نوبل صلح:من قویا قتل عام ساکنان اشرف در اول سپتامبر را محکوم می‌کنم و به کسانی می پیوندم که صدای اعتراض خود را درمورد سرنوشت 7 گروگان بلند کرده اند دولت عراق باید بلادرنگ آنها را آزاد کند

کشتار فراقانونی52 تن و گروگان گرفتن 7 تن قطعاً جنایت علیه بشریت است،کمیساریای عالی پناهندگان و دولت آمریکا باید مسولیت تمام عیار امنیت ساکنان لیبرتی را به عهده بگیرید.

فراخوان اسقف اعظم توتو به آزادی فوری7 مخالف ایرانی که در کمپ اشرف به گروگان گرفته شده اند

من قویا قتل عام ساکنان بیگناه کمپ اشرف درتاریخ اول سپتامبر 2013 را محکوم می‌کنم.

این به طور اخص درد آور است که بشنویم بسیاری از آنان هنگامی که به قتل رسیدند، دستبند زده شده یا مجروح بودند.

جامعه جهانی باید دولت عراق را به خاطرارتکاب چنین جنایات وحشیانه ای مورد بازخواست قرار دهد، چرا که آنها پناهندگانی به رسمیت شناخته شده توسط ملل متحد و مشمول حفاظتهای پناهندگی درعراق بودند.

مطمئنا کشتار فراقانونی52 تن ازساکنان اشرف و به گروگان گرفتن 7 نفر از آنان یک جنایت علیه بشریت است

من تاسف عمیق خودم را به خانواده های قربانیان ابراز میکنم من همچنین به کسانی میپیوندم که صدای اعتراض خود را درمورد سرنوشت 7 گروگان( 6زن و یک مرد) ربوده شده از اشرف، بلند کرده اند. دولت عراق باید بلادرنگ آنها را آزاد کند.

 تحت هیچ شرایطی دولت عراق نباید آنها را به مقامات رژیم ایران تحویل دهد چرا که میدانیم درمعرض شکنجه و اعدام قرار خواهند گرفت. آنها همگی افراد حفاظت شده و پناهجو هستند و از امنیت وحفاظت تحت قانون بین المللی برخوردارند.

جامعه بین المللی بایستی قدمهای ضروری را برای تضمین آزادی آنها بردارد.

من از کسانی که به ساکنان اشرف قول حفاظت داده اند و مشخصا از ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان و دولت آمریکا میخواهم که مسولیت تمام عیار امنیت ساکنان کمپ لیبرتی را تازمانی که به خارج عراق منتقل شوند، به عهده بگیرند .

دزموندتوتو

اسقف اعظم کیپ تاون

16سپتامبر 2013