کنوانسیون جوامع ایرانیان در کالیفرنیای آمریکا

روز شنبه 26مرداد برابر با 17اوت، کنوانسیون جوامع ایرانیان در کالیفرنیا(آمریکا) متشکل از انجمن ایرانیان جنوب کالیفرنیا، انجمن زنان جنوب کالیفرنیا، انجمن جوانان جنوب کالیفرنیا، انجمن شمال کالیفرنیا, انجمن زنان شمال کالیفرنیا، انجمن جوانان کالیفرنیا و انجمن متخصصین و آکادمیسینهای ایرانی در شمال کالیفرنیا برگزار گردید. در این کنوانسیون یاد شهدای قتل عام به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد قتل عام و نسل کشی مجاهدین در سال 67 گرامیداشته شد.

کنوانسیون با خیرمقدم نمایندگان جوامع ایرانی و قرائت پیام های آنها شروع شد. پس از آن نماینده کنگره آمریکا، دینا روهرا باکر  رئیس کمیته اروپا ـ آسیا در کمیته امور خارجی, جیمز گلاسمن معاون پیشین وزیر خارجه و مدیر اجرایی انستیتوی جرج بوش, دکتر جودی چو عضو کمیته قضایی کنگره و رئیس کمیته پارلمانی آسیاـ پاسیفیک ـ آمریکا. وزیر مایکل موکیزی, سرهنگ وسلی مارتین و پاتریک کندی به ایراد سخنرانی پرداختند. سخنرانان تهدیدات اتمی و تروریسم رژیم ایران، اعدامها و سرکوب وحشیانه در برابر خیزشها و نارضایتی اجتماعی و گزینه‌های ایالات متحده در قبال آن و همچنین حملات موشکی و بحران مبرم امنیتی در لیبرتی و ضرورت بازگشت مجاهدین به اشرف برای تأمین امنیت آنها را مورد بررسی قرار دادند.
اد رویس، رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان طی پیامی از فعالیت جوامع ایرانی حاضر تقدیر کرد و لوح تقدیری به نمایندگان جوامع اهدا کرد, همچنین پیامهای نمایندگان کنگره براد شرمن، لورتا سانچز و مک کلینتاک، خطاب به این کنوانسیون قرائت گردید.

 
اهدای لوح تقدیر اد رویس، رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان به جوامع ایرانیان در کالیفرنیا
پس از آن مسئولین انجمنهای مختلف ایرانی در کالیفرنیا روی سن رفته و خیرمقدم گفتند.

انجمن ایرانیان جنوب کالیفرنیا
جامعه ایرانیان جنوب کالیفرنیا (خواهر هما)
به نمایندگی از ایرانیان ساکن جنوب کالیفرنیا و از جانب ایرانیانی که خواستار برقراری دمکراسی و آزادی در یک ایران عاری از حکومت آخوندی هستند میگوییم که پاسخ ما به آخوند حسن روحانی این است که سگ زرد برادر شغال است و همانطور که رهبر مقاومت آقای مسعود رجوی گفتند، جواب رژیم آخوندی یک چیز بیشتر نیست: سرنگونی، سرنگونی، سرنگونی.
ما جمع شده ایم تا پیوندمان را برای یک ایران آزاد تقویت کنیم، بگوییم که سیاست مماشات بس است و سیاست آمریکا باید در سمت مردم ایران قرار گیرد. آمده ایم بگوییم که ما حامیان مشتاق سه هزار رزمنده آزادی در شهر اشرف و زندان لیبرتی، این سمبلهای شرف و ایستادگی و مقاومت علیه دژخیمان حاکم برایران هستیم و تا به آخر در حمایت از آنان خواهیم ایستاد.

جامعه ایرانیان جنوب کالیفرنیا (ناصر شریف)
خانمها و آقایان
از جانب جامعه ایرانیان مقیم جنوب کالیفرنیا به شما در این کنوانسیون خوش آمد می گویم
جامعه ما متشکل از پزشکان، دانشگاهیان، مهندسین، صاحبان تجارت، و دانشجویان بخش مهم و مسئولی را در جنوب کالیفرنیا تشکیل می دهد
به رغم پیشینه متفاوت هر قسمت به خصوص در نسلهای مختلفی که در آن هستند، ما در یک چیز مشترک و در این زمینه بسیار شفاف هستیم:
ما خواهان سرنگونی رژیم مذهبی حاکم بر ایران هستیم و می خواهیم ایران، یک جمهوری آزاد، دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت و غیراتمی باشد. نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر و ما این را محقق خواهیم کرد.
برخلاف بعضی از تحلیلگران و دولتهای غربی که معتقدند روحانی ممکن است یک ایران مدره را ایجاد کند، ما بهتر می دانیم که روحانی یک مدره نیست و نباید هیچ زمانی را با او تلف کرد.
ما به ازاء آن، این کنوانسیون خواستار کار جمعی برای یک ایران متفاوت است.
این کنوانسیون برای هرچه محکمتر کردن همبستگی ما برای کمک به برقراری آزادی در ایران است.
این کنوانسیون برای ابراز احساسات عمیق و حمایتمان از 3000 رزمنده آزادی شجاع و شریف ایرانی در کمپ لیبرتی و اشرف است.
ما افتخار می کنیم که برخی از آنها اعضای جامعه ما در همینجا در جنوب کالیفرنیا هستند.

انجمن زنان جنوب کالیفرنیا
مینا  احمدی:

دوستان و هموطنان عزیز،
از طرف انجمن زنان ایرانی جنوب کالیفرنیا از همة شما به خاطر شرکت در این کنوانسیون تشکر میکنم. حرف ما بدون هیچ ابهامی یک چیز بیشتر نیست، بدون شرکت فعال زنان در مقاومت علیه ملاها، آزادی در ایران محقق نخواهد شد، چرا که زن ستیزی محور سرکوب این رژیم میباشد.
درست به همین دلیل ما بسیار سرفرازیم، نسلی از زنان که موانع تاریخی را از سر راهشان برداشته اند مقاومت ایران را رهبری میکنند، نسلی که غیرممکن ها را ممکن کرده است.
به همین دلیل ما قویاً از بیانیه ده ماده یی برای ایران آینده خانم رجوی که بر برابری زنان تأکید کرده است، حمایت میکنیم.
همه ما زنان و مردان ایران زمین با آموزشهایی که از خود مسعود گرفته ایم تا به آخر ثابت قدم علیه رژیم آخوندها ایستادگی خواهیم کرد و تا سرنگونی آنها دمی از پای نمی نشینیم.
از اینجا به نقطه انگیزش همه ما یعنی یک هزار زن در قرارگاههای لیبرتی و اشرف درود میفرستیم و می گوییم دست مریزاد که به زنان و مردان ایرانی نشان دادید که چگونه در مقابل بنیادگرایی اسلامی بایستند و چگونه آنرا به زیر بکشند.
با یقین به پیروزی بسیار نزدیک مردم ایران.

انجمن جوانان جنوب کالیفرنیا
امیر عمادی :
وقتی تظاهرات در تابستان 2009 شروع شد هر کدام از ما خودمان را از پسران و دخترانی که به خیابانهای آمدند و فریاد آزادی سر دادند پیدا کردیم،
وقتی در سال 2009 و 2011 ساکنان اشرف که مورد حمله قرار گرفتند و محکم ایستادند و از حقوقشان دفاع کردند و به کمک دوستانشان شتافتند، ما خودمان را در آنها پیدا کردیم،
ما خودمان را در جوانانی دیدیم که وقتی در کمپ لیبرتی با موشک مورد حمله قرار گرفتند، هیچ جایی برای پناه گرفتن نداشتند.
ما خودمان را در جوانان سوری دیدیم که توسط پاسداران رژیم، برای در قدرت نگه داشتن اسد مورد تهاجم قرار میگرفتند و احساس میکردیم که ما مورد حمله قرار گرفته ایم و خودمان را در میان آنها می یافتیم.
آن آتش کوچک در دل هر کدام از ما و نسل ما چه در تهران، یا اشرف یا در لیبرتی یا لس آنجلس و سانفرانسیکو خاموش نخواهد شد. ما همه جا هستیم، در دانشگاهها، در کالجها، در فیس بوک و توییتر، در کنگره، در شهرهایمان با نمایندگان محلی مان صحبت میکنیم. ما در مقابل کاخ سفید هستیم، همچنین در مقابل وزارت خارجه، ما خواهان عدالت هستیم، ما در مقابل سازمان ملل هستیم و علیه رئیس جمهور رژیم که جوانان را سرکوب میکند، تظاهرات میکنیم.
بله ما اینجا هستیم تا مسیر آزادی را ادامه بدهیم، ما آینده هستیم و آینده غیر قابل اجتناب است، ما این مسئولیت مان را خیلی جدی می گیریم، ما این قول را به جوانان ایران در هر کجا میدهیم که می توانند روی ما حساب کنند ما برای همیشه صدای آزادی و دموکراسی برای ایران خواهیم بود.
انجمن ایرانیان شمال کالیفرنیا
عکس احمد در حال سخنرانی که زیرش اسم او باشد
احمد  معین منش:

بسیار مفتخریم که بخشی از این گردهمایی به خصوص در این موقعیت مهم و بحرانی هستیم. در زمانی که غرب دوباره بر روی حسن روحانی یک ملای انتصابی دیگر سرمایه گذاری می کند، ما اینجا به همه می گوییم نه تنها انتخابات در ایران عادلانه و آزاد نبود، نه تنها حسن روحانی به هیچ وجه مدره نمی باشد، بلکه او یک جانی و جنایتکار با سابقه یی طولانی در کشتار و سرکوب مردم ایران است و باید که در دادگاه های بین المللی به خاطر دست داشتن در جنایت علیه بشریت محاکمه بشود.
رژیم ولایت فقیه با وجود چندین حمله موشکی به ساکنان لیبرتی در عراق که توسط مزدوران عراقیش در همکاری با مالکی نخست وزیر عراق صورت گرفت نتوانست مجاهدین خلق ایران، یگانه اپوزیسیون سازمانیافته مؤثر را از بین ببرد و هرگز هم نخواهد توانست چنین کاری را بکند، چرا که این نسلی هست که معلمش برادر مجاهد مسعود رجوی بوده و این نسل پا جای پای رهبر تاریخی اش مسعود  میگذارد و  مبارزه را تا پیروزی و ریشه کن کردن آخوندهای جنایتکار، ادامه خواهد داد.

جامعه زنان شمال کالیفرنیا
سیما یزدانی

ما نه تنها شانه به شانه خواهرانمان در ایران، بلکه با 1000 زن قهرمان در زندان لیبرتی که در موقعیت ضد انسانی با یک ایستادگی بی نظیر و طاق فرسا می درخشند، ایستاده ایم.
در زمانی که بزرگداشت 30هزار قتل عام در سال 1367 را برگزار می کنیم، باید به طور خاص از هزاران زن در میان آنها، که به خاطر اعتقاداتشان ایستادند و به چوبه های دار سپرده شدند، ستایش کنیم.
آنان با شعار درود بر رجوی، نام خجسته مسعود را فریاد کردند و به آخوندهای دین فروش و زن ستیز با صدایی رسا گفتند که در نقطه مقابل خمینی که سمبل ابلیس است، مسعود و مریم رجوی صدای زنان سرکوب شده ایران در طول قرون و اعصار هستند و اکنون دوران پایان اسارت فرا رسیده است.
ما ازخانم مریم رجوی و طرح 10 ماده ای ایشان  که بطور روشن از برابری و حضور زنان در رهبری جامعه سخن میگوید, حمایت میکنیم..


انجمن جوانان  (شمال) کالیفرنیا
رها میرابدال
میخواهم صحبتهایم را  به یاد قتل عام شدگان 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 شروع کنم که اکثر آنها از اعضا و هواداران مقاومت اصلی ایران، مجاهدین خلق بودند.
بگذارید یادآوری کنم که اغلب آنها وقتی به شهادت رسیدند در سنین 20 سالگی بودند.
ما امروز در اینجا جمع شدیم تا نه تنها عقیده خودمان را بیان بکنیم، بلکه صدای مردم ایران باشیم. این گردهمایی بیش از یک جلسه ساده  برای دموکراسی است. این گردهمایی برای امید و همبستگی برای همه کسانی در خاورمیانه است که به دنبال آزادی هستند.
امروز ما در همبستگی با دانشجویان و جوانانی هستیم که برای آزادی در مقابل این رژیم جنایتکار به مقاومت خودشان ادامه میدهند.
ما همچنین اینجا هستیم که به دولت آمریکا یادآوری کنیم آنها در قبال عزیزان ما در کمپ لیبرتی و اشرف مسئولیت حفاظت را بعهده دارند، کسانیکه در شرایط مخاطره آمیزی قرار گرفتند و رژیم ایران خواهان حذف آنها است.
بالاترین مانع برای تغییر دموکراتیک در خاورمیانه پیدایش بنیادگرای اسلامی است. راه حل این مسئله نیروی نظامی  یا سیاست استمالت نیست، بجای آن ما باید از آلترناتیو پیشرفته و قوی که در مقابله افراط گرایی می ایستد حمایت کنیم.
شورای ملی مقاومت ایران و رئیس جمهور منتخب آن خانم مریم رجوی بهترین نمونه از  چنین آلترناتیوی هستند که قادر به ساختن یک ایران دموکراتیک و بر اساس جدایی دین از دولت هستند.

پیام جامعه متخصصین و آکادمیسین های ایرانی در شمال کالیفرنیا

 
 
چه کسی پیام را میخواند؟ در ضمن در بولتن اول و قبل از بقیه انجمنها آمده است


اعضای جامعه ما متشکل از ایرانیان بسیار کاردان و متعهد از میان بهترین کارشناسان و آکادمیسین های این منطقه کالیفرنیا میباشند. اما آنچه بیش از همه باعث مباهات ما می باشد مسئولیت مان در قبال آزاد کردن کشورمان از حاکمیت ملایان بنیادگراست که بویی از تمدن، مدرنیسم، تکنولوژی، و استفاده از نیروی فوق العاده توانای انسانی مردم ایران نبرده است. در عوض آنان یک چیز را به صورت غریزی خیلی خوب یادگرفته اند و آن بکارگیری کلیه امکانات و تکنولوژی کشور برای پیشبرد برنامه های جاه طلبانه اتمی، گسترش و صدور تروریسم و بنیادگرایی و تقویت بنیه سپاه پاسداران تباهی برای سرکوب جوانان و نیروی متخصص ایران است.

آنچه بطور اخص مایه افتخار ماست، این است که باهوش ترین، توانا ترین، و متعهد ترین اعضای جامعه ما از سالیان پیش به قرارگاه اشرف رفتند و اکنون در سخت ترین شرایط در کمپ لیبرتی به مبارزه بی نظیر خودشان برای آزادی میهمن مان و زنده نگاه داشتن شعله مقاومت علیه این دیکتاتوری سفاک ادامه میدهند. این بزرگترین خدمت آنان به میهمن اسیر و دربند مان میباشد و ما به آنها بسیار افتخار میکنیم.

در طی یک سال گذشته ما از هر فرصتی استفاده کردیم تا بر ضرورت حفاظت و امنیت و بهبود وضعیت زندگی ساکنان کمپ لیبرتی تاکید نموده و به همه مقامات بین المللی و آمریکائی صدایمان را رساندیم.

امروز هم میخواهیم تأکید کنیم در شرایطی که کمپ لیبرتی تاکنون سه بار مورد حمله موشکی قرار گرفته و هیچ چشم انداز جدی برای انتقال ساکنان به خارج عراق وجود ندارد، و ملل متحد هم از تأمین حفاظت آنان در این کمپ عاجز بوده است، لذا باردیگر تأکید میکنیم که همین امروز و همین حالا باید کلیه ساکنان کمپ لیبرتی به قرارگاه اشرف برگردانده شوند تا حفاظت آنها در شهر اشرف تأمین شود، چرا که سنگرها، ساختمانهای بتونی، امکانات حفاظتی و وسعت مورد نیاز برای امکانات حفاظتی برای آنان در کمپ اشرف فراهم است. هرگونه تأخیر یا ممانعت از انتقال آنان به قرارگاه اشرف، هیچ معنای دیگری جز زمینه سازی برای یک حمله و یک کشتار دیگر علیه این ساکنان بی دفاع ندارد.
موکول  کردن امنیت به باز اسکان که در عمل نشان داده شده است به سادگی و به زودی در دسترس نیست یک جنایت است که کوبلر بنیانگذاری کرد. لذا اشرف برای ما یک مسأله سیاسی نیست، یک مسأله امنیتی است اگر آمریکا و ملل متحد به خاطر اهداف سیاسی از فشار آوردن به دولت عراق برای بازگرداندن ساکنان به اشرف یعنی این راه حل در دسترس، دریغ میکند این مشارکت در جنایت است.
در آخر ما بر تعهداتمان برای یک ایران آزاد، دموکراتیک و جمهوری مدرن غیراتمی تأکید و پافشاری می کنیم و از همه اعضای کنگره و سنا، از مقامات ارشد پیشین و رهبران مذهبی و هر آنکس که در طرف مردم ایران ایستاده است و در اشاعه پیاممان کمک کرده است از صمیم قلب سپاسگذاریم.

پیام حمایت اد رویس رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا
به کنوانسیون جوامع ایرانیان در کالیفرنیا

کیلا ملینا ـ رئیس دفتر ادرویس رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا که از جانب او در کنوانسیون حضور یافت، گفت: از طرف نماینده اد رویس از منطقه سی و نهم کالیفرنیا، و همچنین رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مایلم چند تقدیر نامه را از جانب او به گیرندگان آن تقدیم کنم. همچنین مایلم مراتب تأسف خودمان را از سوی دفتر نماینده رویس ابراز دارم زیرا نماینده رویس قادر نبود امروز در این گردهمایی خیلی مهم شرکت کند. او در حال حاضر همراه با یک هیأت کنگره در مسافرت خارج کشور است ولی می خواهم مراتب خرسندی اورا ابراز کنم که اینجا هستم و از طرف ایشان می توانم اینجا باشم و وی را نمایندگی کنم و به این سخنرانی های بسیار مهم در باره جامعه ایرانیان مقیم کالیفرنیا و شرکت شما در این برنامه و تأثیر گذاری و رهبری شما در ایالات متحده گوش فرا دهم.  اولین تقدیرنامه که امشب می خواهم تقدیم کنم برای جامعه کالیفرنیا برای دمکراسی در ایران است.  
وی اولین تقدیر نامه را به نمانیده انجمن کالیفرنیا برای دموکراسی در ایران اهدا کرد. در این تقدیرنامه آمده است:

گواهی تقدیر کنگره
تقدیم به  جامعه کالیفرنیا برای دمکراسی در ایران
نماینده اد رویس، از منطقه سی و نهم کنگره مراتب تشکرات قلبی خودش را به خاطر رهبری بی نظیر و ارزشمند در سازماندهی کنوانسیون سال 2013 ایرانیان کالیفرنیا برای یک ایران دموکراتیک، غیر اتمی، مبتنی بر جدایی دین از دولت و جمهوری، تقدیم می کند. اعتقاد و تعهد شما به جامعه ایرانیان مقیم آمریکا بسیار ستودنی است. با تبریک و بهترین آرزوها.
اد رویس،17اوت 2013


رئیس دفتر ادرویس رئیس کمیته خارجی کنگره آمریکا دومین تقدیرنامه کنگره را به عالیجناب پاتریک کندی، نماینده کنگره از سال 1995 تا 2011 می باشد. تعلق دارد. اهدا کرد.

 

تقدیر نامه کنگره
تقدیم به پاتریک کندی
نماینده کنگره، 1995-2011

نماینده اد رویس، از منطقه سی و نهم کنگره خوشوقت است که به جامعه کالیفرنیا برای دمکراسی در ایران پیوسته و شرکت و رهبری بی نظیر شما را در کنوانسیون سال 2013 ایرانیان در کالیفرنیا برای یک ایران دموکراتیک، غیر اتمی، مبتنی بر جدایی دین از دولت و جمهوری، برسمیت بشناسد.
با تبریک
اد رویس، 17اوت 2013،  


سپس سخنرانان به ایراد سخنرانی پرداختند.

دانا روهراباکر رئیس کمیته اروپا- آسیا در کمیته امور خارجی کنگره
از شما متشکرم که به من و هموطنانم در آمریکا یادآوری کرده اید که ما مدافع آزادی هستیم و این چیزی است که آمریکا باید انجام دهد.
من عمیقاً تحت تأثیر تلاشها و مبارزه یی قرار گرفته ام که کمپ اشرف و کمپ لیبرتی و مردم ایران علیه این رژیم ضدانسانی و واقعاً وحشتناکی که ایران را اشغال کرده، به پیش میبرند. حضور شما و همچنین ساکنان کمپ اشرف و کمپ لیبرتی خاری در چشم ملایان است زیرا حضور شما برای چنین رژیمی یک تهدید محسوب میشود.
آمریکا باید در کنار پناهندگان کمپ لیبرتی بایستد. آمریکا باید در کنار مردم ایران بایستد که توسط ملایان سرکوب میشوند. در غیر این صورت، ما بهای سنگینی را به خاطر عدول از اصولمان خواهیم پرداخت.
من اخیراً با کسی آشنا شدم که معتقد به تخصیص یک بودجه کلان برای دفاع ملی است. بگذارید به شما بگویم که یک چارچوب دفاع ملی نیرومند در کار نخواهد بود مگر اینکه در برابر استبداد و بی عدالتی موضع تهاجمی اتخاذ شود، این مرد (رئیس جمهور آخوندها) عزم خود را در راستای استبداد و بی عدالتی جزم خواهد کرد. روحانی یکی از قاتلان درجه یک دهه 1360 است. او عامل قتلهایی بوده که حاکمیت آخوندها بر مردم ایران توسط آنها پایه ریزی شد و حالا هم یکی از افرادی را کسی را به عنوان وزیر دادگستری خود منصوب کرده است که زندانیان سیاسی را قتل عام نمود.
اگر قرار است در جهان صلح و امنیت برقرار باشد, پس رژیم ملایان باید سرنگون شود. آخوندها باید به مساجد بازگردند و مردم ایران را آزاد بگذارند تا رهبران خودشان را، تعیین کنند. این امر بخودی خود اتفاق نخواهد افتاد. باید اقدامات عملی به طور منظم صورت گیرد، فداکاری شود و شجاعت نشان داده شود چون اگر ما این کار را نکنیم وضعیت بدتر از این خواهد شد. وقتی یک رئیس جمهور جدید پیدا میشود که در واقع یک قاتل باورنکردنی است. آنها خواهند گفت که بیایید امیدوار باشیم چون شرایط بهبود خواهد یافت. در حالی که اینطور نیست، شرایط بدتر از این خواهد شد چون رژیمی بوجود خواهد آمد که مجهز به تسلیحات اتمی خواهد بود. ما با رژیمی مواجه خواهیم شد که بعد از دستیابی به سلاح اتمی حتی فعال تر از گذشته به حمایت از فعالیتهای تروریستی در سراسر جهان ادامه خواهد داد تا سعی کند غرب را مرعوب سازد و به عقب نشینی وادارد. دانشجویان ایران در رابطه با فساد و سبعیت رژیم آگاهی دارند و خواستار زندگی در یک کشور بهتر هستند و آنها جان خود را به خطر انداخته اند. شاید بزرگترین گناه دولت اوباما این بود که وقتی مردم ایران 4 سال پیش در خیابانها قیام کردند آمریکا هیچ کاری نکرد. این چیزی است که من بیش از هرچیز از آن آزرده شده ام.
چنانچه بخواهیم در این نبرد تاریخی که اکنون مسئولیت ما است پیروز شویم باید هم عقل و هم قلب خود را بکار ببریم.
مفتخرم که وقتی به پاریس رفتم با رهبری مجاهدین دیدار کردم و از طرف خودم و هیأت کنگره تعهد دادم.
بله آذری و بلوچ و کرد و دانشجو و غیره هستند و همچنین افرادی که در سازمان مجاهدین خلق ایران در طول سالیان مشغول مبارزه بوده اند و آنها مستحق شایسته احترام و حمایت ما هستند. هیچ پیامی روشن تر از آنچه در کمپ لیبرتی و کمپ اشرف دیده ایم نخواهد بود. این فقط دولت عراق نیست که ساکنان را به قتل میرساند، بلکه رژیم ایران است. از این طریق ملایان به مردم ایران و مردم سایر نقاط جهان پیام میفرستند که اگر شما هم با ما مخالفت کنید به همین سرنوشت دچار خواهید شد. ما نمیتوانیم به آخوندهای حاکم بر ایران اجازه دهیم که با ادامه کشتار پیام سرکوب به ملت ایران و منطقه بفرستند. ما باید در کنار ساکنان کمپ لیبرتی بایستیم و حداقل باید اطمینان حاصل کنیم که شریک ارتکاب این جنایت هولناک نیستیم که افراد را به آن کمپ کوچک کشانده اند. من خیلی خوب ماوقع را بخاطر دارم. به آنها از طرف آمریکا قول داده شد که مکانی امن خواهند داشت که از آنجا به کشورهایی منتقل شوند که در آنها پناهنده شوند. ما نمیتوانیم وعده خود را به ساکنان نقض کنیم و در عین حال این پیام را به سایر مخالفان رژیم ملایان بفرستیم که نمیتوان به قول ما اعتماد کرد. ما باید به قول خود وفا کنیم. از ساکنان کمپ لیبرتی حمایت کنیم تا این پیام را به مخالفان رژیم ملایان برسانیم که ما در کنار آنها هستیم و شما میتوانید به ما اعتماد کنیم که در راستای مبارزه با مستبدین ما در کنار شما خواهیم ماند. ما باید همگی در کنار یکدیگر باشیم.
بگذارید امروز با حضورم در اینجا در کنار شما بر این تعهد تاکید کنم و خواستار جایگزینی رژیم ملایان با یک ایران دمکراتیک شوم. ما تا آخرین نفس در اینجا در کنار مردم ایران علیه دیکتاتوری خواهیم ایستاد.. شما پیوند ما با مردم ایران هستید. بنابراین وظیفه ما است که در دفاع از ارزشهای آمریکا برخیزیم و من باور دارم که ما پیروز خواهیم شد, ما در برابر تروریست های افراطی اسلامی و ملایان هم پیروز خواهیم شد چون به آزادی و عدالت اعتقاد داریم. مردم آمریکا به کسانی که مبارزه میکنند و بدنبال آزادی هستند کمک خواهند کرد. متشکرم.

جودی چو عضو کمیته قضایی کنگره و رئیس کمیته پارلمانی آسیا- پاسیفیک- آمریکا
خانمها و آقایان، من به عنوان یکی از نمایندگان کنگره آمریکا به جمع شما آمده ام تا مراتب همبستگی خودم را با شما در راستای رسیدن به یک ایران دموکراتیک و سکولار ابراز کنم. من شما را بارها در واشینگتن دی سی دیده ام. و پایداری و همت و دفاع شما از این آرمان را تحسین میکنم.
ما میدانیم که در انتخابات ماه ژوئن رژیم ایران، حسن روحانی به ریاست جمهوری رسید. زیاد نمیدانیم که نتیجه چه خواهد شد اما این انتخابات ما را به یاد واقعه ای می اندازد که 25 سال پیش اتفاق افتاد. 25 سال پیش با هدف در راستای خفه کردن صداهای خواهان تغییر،30 هزار زندانی سیاسی قتل عام شدند. آنها قربانیان بی گناهی بودند که به جرم توزیع روزنامه و اطلاعیه, شرکت در تظاهرات، یا جمع آوری کمک مالی در حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی دستگیر شده بودند. آنها متشکل از مردان، زنان، جوانان، دانشجویان، اعضای اپوزیسیون، و اقلیت های قومی و مذهبی بودند.
ما ضمن به خاطر آوردن آن تابستان خونین باید به یاد داشته باشیم که این مبارزه هنوز به پایان نرسیده است. ساکنان کمپ لیبرتی به خوبی میدانند که مردم ایران در سراسر آن کشور تنها به جرم اینکه با حاکمان مخالفند، دستگیر شده و به قتل میرسند و اعضای سازمان مجاهدین خلق در داخل ایران به طور خاص هدف این اذیت و آزارها هستند. در عراق هم ساکنان اشرف و لیبرتی سخت مورد حمله و هجوم قرار میگیرند.
به همین خاطر ما قطعنامه 89 در مجلس نمایندگان آمریکا را امضا کرده ایم که این حملات مرگبار را محکوم میکند. ما باید امنیت و سلامت ساکنان کمپ لیبرتی را تأمین کنیم. ساکنان کمپ لیبرتی باید یا به خارج از عراق منتقل شوند یا به کمپ اشرف بازگردانده شوند تا بتوانند درنهایت از امنیت برخوردار شوند. ما باید هر کاری که میتوانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که بیشتر از این جان افراد بیگناه از دست  نرود. ساکنان باید برخوردار از کلاهخود و جلیقه های حفاظتی باشند. آنها حق دارند که در برابر موشک و گلوله ابزار حفاظتی داشته باشند، ازجمله تی والهایی که به طور مرموزی از آنجا برداشته شده اند. ساکنان حق دارند که برای مداوای جراحت های خود از خدمات پزشکی برخوردار شوند، برای پروسه انتقال با وکلای خود صحبت کنند, و با خویشاوندان خود با وکلا و خویشاوندان خود در ارتباط باشند. تا آنها از وضعیت شان مطلع باشند چون نمیدانند که حمله بعدی چه زمانی روی خواهد داد.


پاتریک کندی
به نمایندگی از همکارانم و به نوبه خودم به همه شما درود می فرستم و مخصوصا به آن گروه عالی از افرادی که در اینجا سخنرانی کردند،
بنابراین میخواهم از همه شما تشکر کنم چون همانطور که همه ما میدانیم تمام منطقه خاورمیانه در آتش است. بی ثباتی در خاورمیانه تهدیدی برای ثبات در تمام جهان است. من از شما میخواهم که به تلاشهای خود ادامه دهید. تلاشهای شما بیش از هر زمان دیگری مهم است. در تک تک کشاکشها و بحرانهای خاورمیانه امروز میتوان اثر انگشتان ملایان تهران را دید.
بنابراین، همه شما به طور بسیار محسوس، به شکل گرفتن سیاست در قبال ایران کمک میکنید. اما این سیاستی است که نه تنها بر روی خاورمیانه تأثیر خواهد گذاشت بلکه سیاست رژیم ایران تهدیدی است برای جهان. بنابراین شما در اینجا بعنوان تبعیدیان ایرانی حضور دارید اما همانطور که قبلا از من شنیده اید «من ایرانی هستم»
مبارزه شما در ایران باید مبارزه همه ما باشد، اگر به سرنوشت 80 میلیون انسانی که در آن کشور تحت سرکوب و شکنجه های غیرقابل تصور محصور شده اند، علاقه مند هستیم. بنابراین به همین دلیل من فکر میکنم بسیار مهم است که ما خانم جوانی را که امروز جوانان کالیفرنیا از جامعه ایرانیان را نمایندگی میکند تحسین کنیم, چون به سی هزار شهیدی اشاره کرد که 25 سال پیش در تابستان کشته شدند. بنابراین با عنایت به رسم مقاومت ایران که برای گرامیداشت یاد آن شهدا و ازجمله 30 هزار شهیدی که ما خاطره آنها را گرامی خواهیم داشت، یک دقیقه دست بزنیم.
ما برای آنها دست میزنیم تا آنها و خانواده های آنها همیشه بدانند که آنها هنوز در کنار ما هستند و هیچگاه فراموش نخواهند شد. و ما هر فداکاری که کنیم در راستای کسانی خواهد بود که در گذشته برای آزادی در ایران جنگیده اند. و بخصوص در زمان فعلی ساکنان کمپ لیبرتی و اشرف که همچنان در معرض خطر هستند، چراکه از آزادی در ایران دفاع میکنند.

گفته میشود روحانی یک مدره است نباید گذشته و سوابق او را فراموش کرد. او  یکی از عاملین اصلی آن قتل عام را به عنوان وزیر دادگستری خود منصوب کرده است.. این چه چیزی را در مورد روحانی «مدره» نشان میدهد؟ شرکای او چه کسانی هستند؟ او یک عامل جنایت جنگی را به عنوان وزیر دادگستری خود منصوب کرده است. وزیر دفاع او کیست؟ کسی که مسئول بمبگذاری برج های خوبر بود که طی آن و حملات دیگر، شهروندان آمریکایی و غیرنظامیان بیگناه را به قتل رساند. این وزیر دفاع او است. و حالا ما می پرسیم که موضع این «مدره» در مورد امنیت داخلی و امور خارجی چه خواهد بود؟ خوب او یک عامل جنایت جنگی را به عنوان رئیس امنیت داخلی و یک عامل جنایت جنگی دیگر را به عنوان رئیس سیاست دفاعی بین المللی برگزیده است. آیا جای تعجب دارد که وقتی او رئیس جمهور «مدره!» رژیم شد، تعداد جوخه های مرگ در سوریه را برای دفاع از دیکتاتوری بیرحم اسد افزایش داد؟ آیا جای تعجب دارد که بمبهایی که در عراق منفجر میشوند توسط سپاه پاسداران این رژیم تأمین میشوند؟ این سابقه اوست. روحانی میتواند بهترین فرصت را ارائه دهد تا اوباما ببیند که تولید سلاح اتمی چقدر طول میکشد. چون روحانی میداند که چطور مانور بدهد و به رهبران غرب دروغ بگوید و در انتخابات هم با حمایت خامنه ای پیروز شد چون گفت به غرب دروغ گفته و غرب را فریب داده است.
دوستان من، این شما بودید که پرده تبلیغات در رابطه با این رژیم را به کناری زدید و به مردم آمریکا و جهان نشان دادید که حاکمان ایران چه کسانی هستند و بسیاری از اعضای خانواده و هموطنان شما را قربانی کرده اند. ما به همین دلیل در اینجا جمع شده ایم. ما گذشته را به یاد می آوریم تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.
شما کسانی هستید که تاثیرگذار خواهید بود به خاطر فعالیتهای سیاسی تان چون این سئوال قبل از اینکه مطرح شود جواب داده شده است.

بعد از سخنرانی پاتریک کندی، رئیس دفتر لورتا سنچز، نماینده کنگره آمریکا قبل از قرائت پیام وی گفت:
من می خواهم به شما برای حضور در منطقه چهل و ششم، که شهر لورتا سنچز است خوشامد بگویم. من الان نامه ای را از طرف نماینده دارم که برای شما خواهم خواند.
من خیلی تحت تأثیر این جامعه قرار گرفتم. شما میهنتان را در ایران، عزیزان و اعضای خانواده تان را فراموش نکرده اید. و به خاطر همین، ایرانی آمریکایی هایی که از نظر حرفه ای خیلی موفق هستند، یک کار مؤثر برای آزادی در ایران است. کار بزرگی که شما می کنید، برای ایران خیلی مهم است و هر بار به یک کودک ایرانی فرهنگ و سرزمنیش آموزش داده می شود، که کمک به آزادی در ایران است. لذا به کارتان ادامه دهید بسیار چشمگیر است و من از اینکه یک آمریکایی هستم و در کنار شما قرار دارم خیلی افتخار می کنم.
     
پیام نماینده لورتا سنچز، عضو ارشد کمیته قوای مسلح
پیام نماینده لورتا سنچز، دموکرات و عضو ارشد کمیته قوای مسلح به مناسبت 17، اوت،2013،
جوامع کالیفرنیا برای دموکراسی در ایران
من همواره  بر این باور هستم که تغییر در ایران نه از طریق نیروی نظامی و نه از طریق مماشات نمیتواند انجام گیرد
مشکل پناهندگان ایرانی در کمپ لیبرتی در عراق نگرانی بزرگی برای من است.
حال که این گردهمایی در جریان است، بگذارید نظرم را در مورد کساینکه در مقابل رژیم ایران می ایستند، با شما درمیان بگذارم. من مفتخرم که به عنوان عضو برتر کمیته نیروهای مسلح کنگرة آمریکا و کمیته امنیت داخلی در کنگره آمریکا  خدمت میکنم. من کاملاً از ارتش آمریکا، قدرت و توان نیرویی اش، و تسلیحاتش آگاهی دارم. فعالان حقوق بشری و مخالفان رژیم ایران چنین تسلیحات و امکاناتی ندارند، آنها هواپیمای بدون سرنشین ندارند، نیرو هوایی یا ناو ندارند، اما با این وجود آنها مقاومت میکنند. آنها سرباز ندارند، تانک یا توپخانه ندارند، با این وجود هنوز میجنگند. واقعاً شجاعت آنها غرور آفرین و الهام بخش است.
من نمیگویم که این فعالان و مخالفان بدون حامی و تنها هستند، آنها شور و شوقی متبلور از ایمانشان دارند، آنها رشادتی برگرفته از عقیده شان دارند، و آنها شما را دارند. تلاش شما برای حمایت از هموطنانتان در ایران برای رسیدن به صلح و بردباری، هم در ایران و هم در کشوری که در آن زندگی میکنید، تغییرات خود را به همراه خواهد داشت. کسانی که در جستجوی آزادی در ایران هستند به تنهایی برای آن مبارزه نخواهند کرد، چون شما را دارند که صدایشان شده اید.
من میخواهم شما بدانید که با شما خواهم بود. و امیدارم که این گردهمایی پربار و سازنده باشد.
به امید دیدار شما  
با تشکر
لوریتا سنچز

مایکل موکیزی – وزیر دادگستری پیشین آمریکا (با توجه به اینکه آمریکا اصلا وزیر دادگستری ندارد بنویسیم وزیر مایکل موکیزی)
ما در اینجا جمع شده ایم که از جمله بیست و پنجمین سالگرد یک جنایت وحشتناک را به یاد آوریم. در تابستان سال 1988  تا پاییز آن سال، قریب 30 هزار تن از مردم ایران به دست رژیم خمینی قتل عام شدند و امروز وارثان مکتبی و سیاسی همان خمینی در سرزمین غمزده ایران حکمرانی میکنند.
در آن زمان, خمینی فتوایی را صادر کرد که طی آن تمام کسانی که مخالف سیاسی و مذهبی رژیم بودند, منجمله اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران, را محکوم میکرد. در واقع, بیش از 90 درصد 30 هزار نفری که کشته شدند اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بودند.
گفتم که ما در اینجا هستیم تا آن حادثه دهشتناک را به یاد آوریم، و تأکید میکنم که این بخشی از دلیل گردهمایی ماست زیرا ما نمیخواهیم سازمان مجاهدین خلق را تنها به عنوان افرادی که قربانی استبداد شده اند معرفی کنیم. ما میخواهیم شما به عنوان افرادی شناخته شوید که پژواک نیرومندی را برای تغییر رژیم در ایران نمایندگی می کنند. انسانهایی که قصد دارند و تلاش میکنند برنامه ده ماده یی خانم رجوی برای تغییر در ایران را تحقق بخشند. برنامه ای که شامل برقراری یک دولت دموکراتیک، متعهد به جدایی دین از دولت  و جمهوری است، دولتی که سودا و نیت تولید تسلیحات اتمی را در سر ندارد، و دولتی که حقوق برابر برای زنان را تضمین خواهد کرد.
اما ما نمیتوانیم آن را محقق کنیم مگر اینکه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران را که اکنون در کمپی محصور شده اند (که به اشتباه کمپ لیبرتی لقب گرفته)، در امن و امان باشند و از شرایط تهدیدآمیز کنونی رهایی یابند.
در سال 2003، وقتی ایالات متحده عراق را اشغال کرد، نیروهای مسلح آمریکا سلاحهای اعضای سازمان مجاهدین را که در کمپ اشرف مستقر بودند، جمع آوری نمودند و این کار را به طور مسالمت آمیز انجام شد - و در عوض آمریکا، در مدرکی که توسط یک ژنرال آمریکایی امضا شده است، تعهد داد که با ساکنان بعنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو رفتار خواهد شد.
به این قول وفا نشده است.
اکنون ساکنان کمپ لیبرتی, که بعد از اصرار سازمان ملل و دولت آمریکا از اشرف نقل مکان کرده اند، در شرایط سختی بسر میبرند. موانع حفاظتی مورد نیاز بنام تی-وال ها از آنجا برچیده شده اند و به آن مکان بازگردانده نشده اند. ساکنان در مکان های سست و بی دوام زندگی میکنند و تا بحال سه بار مورد حمله قرار گرفته اند توسط کسانیکه بوضوح با تبانی دولت مالکی طرح خود را پیش میبرند. آمریکا به جای اینکه با دست زدن به اقدامات عملی روشن سازد که این حملات تحمل نخواهد شد، با ترس و لرز و تعلل پیش میرود و مقامات وزارت خارجه صرفاً به میتینگهای تکراری و بیهوده اکتفا میکنند. در حالیکه به ساکنان قول داده شده بود که نظارت دائمی و قوی از طرف دیپلومات های سفارت آمریکا اعمال خواهد شد، اما در واقع هیچ مقام آمریکایی از ماه آوریل تا به امروز از آن کمپ بازدید نکرده است.
من هرآنچه در توان دارم انجام خواهم داد تا یقین پیدا کنم که گردهماییهای حامیان مجاهدین در آینده هدف بحث درمورد اینکه با این هدف که برنامه خانم رجوی برای نجات ایران چگونه تحقق خواهد یافت، برگزار شوند. هدف ما باید همین باشد.
از شما بسیار متشکرم.

جیمز گلاسمن, معاون پیشین وزیرخارجه و مدیر اجرایی انستیتوی جرج بوش
با تشکر  از تو پاتریک. یک افتخار خیلی خیلی بزرگ است که امروز در اینجا هستم و به جامعه کالیفرنیا برای دموکراسی به خاطر کار فوق العاده ای که شما در دفاع از آزادی، در دفاع از ایران انجام داده اید، تبریک می گویم. من امروز می خواستم با شما  در مورد این که چرا یک ایران دموکراتیک پیشتاز مبتنی بر جدایی دین از دولت، تا این حد مهم است،صحبت کنم که نه فقط برای شما، بلکه برای ایران و برای خاورمیانه و برای ایالات متحده و برای جهان اهمیت دارد. همانطور که پاتریک در ابتدا گفت، خاورمیانه این روزها در آتش است. و این اصلاَ گنده گویی و جوسازی نیست. واقعاَ در آتش می سوزد. مصر، لبنان، سوریه، عراق و ایران مهمترین بازیگر این تخاصم است زیرا به هر طرفی که رژیم بچرخد، خاورمیانه و حتی شمال آفریقا و حتی آسیای جنوبی می چرخد، زیرا ایران اولین جایی بود که انقلاب در آن رخ داد و افراطیون این را به عنوان روی هم افتادن دو تخاصم می بینند. اولین، سرنگون کردن دیکتاتوری و دومین تحول، استقرار یک دیکتاتوری مذهبی است. این یک الگو بود و به همین دلیل، دقیقاً َبه همین دلیل، دموکراسی می باید در ایران مستقر شود. انقلاب ایران شکست خورده است، منحرف شده است و ناتمام است. رژیم ایران امروز بیشترین تهدید را علیه نظم جهانی دارد.
 پاسخ، برنامه ده ماده یی اپوزیسیون ایران برای آینده ایران است که خانم رجوی تدوین کرده اند. یک جمهوری که مبتنی بر آراء مردم، پلواریسم، جدایی دین از دولت و برابری کامل زن و مرد، حقوق بشر و اقتصاد بازار، یک نظام نوین حقوقی و یک سیاست خارجی مسالمت آمیز است که تسلیحات اتمی را نفی می کند. میباشد و حتی هرگز نمی خواهد آن را لمس کند. اکنون من این موضوع را به نحو دیگری مطرح می کنم. دموکراسی فقط انتخابات نیست. دمکراسی حقوق است، زیربناست، حکومت قانون است، لذا، بعد از یک انتخابات قلابی، رژیم ایران یک رئیس جمهور دارد که برخی آن را مدره می خوانند. سخنرانان از او اسم برده اند، ولی من می خواهم به سابقه اش اشاره کنم که به عنوان نمایندة خامنه ای در شورای امنیت ملی، او مطلقاَ مدره نیست. صرفاَ چهار روز پیش، او در تهران، حمایت خود را از برنامه اتمی اعلام داشت. ما چکار می توانیم بکنیم که دموکراسی و آزادی در ایران مستقر شود. نه فقط رأی، بلکه یک چارچوب قدرتمند نهادینه شده برای حقوق بشر و حکومت قانون که خانم رجوی بر آن تصریح کرده است. ما چگونه می توانیم اینرا محقق کنیم؟ اجازه بدهید روی سه نکته تأکید کنم. نخست آنکه همه باید به صراحه از دموکراسی و آزادی دفاع کنند. دوم این که ایالات متحده باید نقش تعیین کننده اپوزیسیون سازمانیافته را که به معنی تضمین سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی و ساکنان مستقر در اشرف، می باشد، به رسمیت بشناسد. نکته سوم که خیلی مهم است این است که باید زنان پیشتاز تغییر در خاورمیانه باشند. و در هیچ کجا، نمونه یی بهتر  از مقاومت ایران وجود ندارد. 50 درصد اعضای شورای ملی مقاومت زن هستند و این فقط یک نمونه از اهمیت زنان است. آمریکا، به طور واقعی باید پیشتاز حمایت از حقوق زنان و رهبری زنان باشد. آنچه باید رخ دهد، تغییر دمکراتیک در داخل ایران باشد. در ایران، کشوری با 80 میلیون جمعیت، با یک تمدن بزرگ، با یک سابقه طولانی با آمریکا، شکی وجود ندارد که مردم ایران در یک انتخاب منصفانه و آزاد چگونه رآی خواهند داد. آنها به آزادی رآی خواهند داد. به آزادی بیان رأی خواهند داد، به حقوق بشر و حکومت قانون. ما باید به آنها این شانس را بدهیم تا یک ایران دمکراتیک یک الگو نه فقط برای حاضران در این اتاق بلکه برای خاورمیانه و سایر کشورهای جهان باشد. با تشکر از همه  شما.

پیام ویدئویی براد شرمن،  عضو ارشد کمیته تروریسم و تسلیحات کشتار جمعی در کمیته خارجی کنگره
سلام،
من نماینده برد شرمن بسیار مفتخرم که امروز برای شما صحبت میکنم که در این گردهمایی ایرانیان- آمریکاییان برای رسیدن به یک ایران جمهوری، بدون بمب اتم، دموکرات، جدایی دین از سیاست،  شرکت کرده اید.
در نهم فوریه امسال دهها موشک به کمپ حریه، که رسماً بنام کمپ لیبرتی شناخته میشود، شلیک شد حدود 3000 تن در این کمپ ساکن هستند، و تمامی آنان بدون سلاح میباشند، آنها به اجبار از کمپ اشرف به کمپ لیبرتی رفته اند، 7 تن از این ساکنان بدون سلاح کشته و تعداد بیشماری هم مجروح شدند شبه نظامیان حزب الله و گروههای نزدیک به ایران در عراق مسئولیت این حملات را بعهده گرفتند، و همچنین قول دادند که حملات وحشیانه بیشتری نیز در آینده انجام خواهند داد.
 
وزارت خارجه آمریکا این حملات را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کرد، در تاریخ 28 فوریه من به آقای نماینده” تد پو “، و دیگر همکارانم پیوستم و قطعنامه ی 89 را در محکوم کردن این حمله ارائه دادیم و از دولت خواستیم که برای حفاظت ساکنان کمپ حریه اقدامات لازم و مؤثری انجام دهد، این قطعنامه در حال حاضر توسط 100 نماینده حمایت شده است.
این تروریستها باید به دست عدالت سپرده شوند، ما باید مطمئن شویم که دولت عراق برای فراهم کردن امنیت و حفاظت این پناهجویان در عراق اقدامات واقعی و مفیدی انجام دهد.  ما باید با دولت عراق و کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل متحد کار کنیم تا ساکنان کمپ لیبرتی به کمپ اشرف باز گردند، جایی که آنان در آن از حفاظت بیشتری در مقابل حملات آتی برخوردار خواهند بود.
در مورد انتخابات اخیر ایران، مطبوعات به گونه یی برخورد میکنند که انگار یک نفر مدره به ریاست دولت در تهران رسیده است. در اینجا باید به سه واقعیت اشاره کرد:
      یک: ما باید به خاطر داشته باشیم که ایران هنوز  به همان شدت  به دنبال دسترسی به سلاح اتمی است که  قبل از انتخاب روحانی بدنبال آن بود، و سانتریفوژها اگر تندتر کار نکنند، هنوز با همان سرعت در گردش هستند.
      دوم:  تصمیم گیرنده در ایران و در مورد ارتش و تصمیمات اتمی رهبر مذهبی ایران است نه رئیس جمهور آن.
   سوم: وقتی ما به روحانی نگاه میکنیم می بینیم او مثل یک مدره رفتار نمیکند،  او افرادی را در کابینه خود گماشته است که همگی از مقامات قبلی رژیم میباشند، و تعدادی از آنان تاریخچه نقض حقوق بشر وحشتناکی دارند. فکر کنید” پور محمدی“ وزیر دادگستری خواهد شد، اصلاً نام او در تناقض با کلمه ” دادگستری” است. دیدبان حقوق بشر چند سال پیش در گزارش خود” پورمحمدی“ را وزیر مرگ نامید. این مدره یی که مطبوعات راجع به آن صحبت میکنند نیست.
در حالیکه شعله های انقلاب در خاورمیانه فراگیر میشود، ما باید از خواستهای مردم ایران برای تغییر واقعی حمایت کنیم. من با شما که در این گردهمایی گرد آمده اید برای دستیابی به یک ایران دموکرات، صلح طلب، و بدون سلاح هسته یی، کار خواهم کرد.
خیلی متشکرم
برد شرمن

سرهنگ وسلی مارتین – فرمانده حفاظت اشرف
خانمها و آقایان، من از شما تشکر می کنم. به شیوه ای که دولتمان سیاست خاورمیانه را به پیش می برد می نگرم. من نه تنها هنوز رابطه نزدیکی با ساکنان اشرف و لیبرتی دارم، بلکه با بسیاری از دوستان عراقی، ایرانی و کرد رابطه دارم، همواره با میزان زیادی از اطلاعات مواجه هستیم. من مستمراَ در شگفتم که دولت خودم چگونه به مسئله خاورمیانه برخورد می کند.
عراق امروز درگیر یک جنگ داخلی است. در میان این طوفان سهمگین، کمپ اشرف و کمپ لیبرتی وجود دارند. ما خیلی اخطار داده ایم. به محض آنکه مالکی قدرت را در کشور قبضه کند، او تمام توجهش را به این دو قرارگاه معطوف خواهد ساخت. واثق البطاط، رهبر حزب الله عراق مدعی شد که به کمپ لیبرتی موشک شلیک کرده است. اما واقعیت این است که این موشکها توسط یک نیروی نظامی آموزش یافته شلیک شدند. لذا، فقط نیروی قدس رژیم ایران باقی می ماند.
من زمانی که آمریکاییها کمپ لیبرتی را اداره می کردند، در آنجا بودم و کمپ خیلی قابل استفاده بود. کمپی بود که فقط بعد از ساعات کار روزانه می شد در آن زندگی کرد و نه کمپی برای زندگی 24 ساعته. من این بنگالها را ارزیابی کرده ام. آنها مانند قوطی کنسرو نازک هستند، به راحتی سوراخ می شوند همانطور که در حملات موشکی دیدیم.
من دولت ایالات متحده را به چالش می طلبم. من این کار را بارها کرده ام. پیشنهاد برای اینکه به کمپ لیبرتی بروم، به جای خودش باقی است و من دو روز پیش هم مجدداَ این پیشنهاد را دادم.
من مشکلی برای رفتن به کمپ لیبرتی ندارم. واقعیت این است که از 18 آوریل تا کنون، وزارت خارجه از کمپ بازدید نکرده است. اگر آنها از این واهمه دارند که از محیط خودشان خارج شوند، من حاضرم این ریسک را بپذیرم. اما، آنها به تماس های تلفنی و ارتباط ایمیلی پاسخی نمی دهند.
اینها کسانی هستند که ما می باید از سرکوب نجاتشان دهیم. آنها سزاوار سرنوشتی که به آنها تحمیل شده است نیستند. هر تعهدی را که دادند و مشخص کردیم، اعضای مجاهدین در کمپ اشرف و لیبرتی مکرراَ به آن پایبند بودند. شاید یکی از دردناکترین آنها برای من، توافق آتش بس است که بنا بود مابازای تحویل سلاحهایشان و تمرکز در اشرف، آنها از موقعیت افراد حفاظت شده برخوردار شوند. من اکنون یک کارت افراد حفاظت شده را در دستم دارم. مجاهدین به تمامی توافقات صدروی صد پایبند بودند. متأسفانه، ایالات متحده حتی به یک توافق عمل نکرده است و من از این بابت شرم می کنم.
در طی تاریخ، ما اشتباهات جدی کرده ایم. کاری که با ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم کردیم غلط بود. کاری که با آفریقایی- آمریکایی ها کردیم نادرست بود، چه قبل از دهه 1860 و چه قبل از سالهای 1960 و صادقانه بگویم تا همین امروز، غلط بود. آنچه ما داریم با مجاهدین می کنیم، با ساکنان اشرف و لیبرتی می کنیم اشتباه است. ما باید دست بالا را بگیریم. ما باید کار درست سختر را انجام دهیم و نه کار اشتباه آسانتر را. زیرا آنها و مریم رجوی، بهترین شانس برای تغییر رژیم در ایران و ایجاد ثبات در خاورمیانه و جهان است.
خانمها و آقایان از شما متشکرم.

پیام تام مک کلینتاک، نماینده کنگره امریکا
کنگره ایالات متحده آمریکا
از خیابانهای تهران تا شهرهایی که آنها به آن پناه برده و در تبعید بسر میبرند، مردم ایران در یک مبارزه بی نظیر برای آزادیشان درگیر هستند. در مقابل انتخابات ساختگی، و سرکوب دولتی، مردم ایران موفق شدند تحسین جهان را با مقاومت شجاعانه شان برای آزادی و ایجاد یک دولت واقعی که نمایندگی شان کند،  بر انگیزند.
آخوندهای ایران اخیراً حسن روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور انتصاب کردند. آنها او را به عنوان یک رفورمیست غالب کردند اما گزارشها نشان میدهد که او فقط یک مجری حسابگر خونسرد دیگری است که اهداف ستمگرانه قبلی ملاها را دنبال خواهد کرد. از زمان انتصاب روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، تعداد اعدامها افزایش یافته است و تعداد زیادی از آنها برای ایجاد رعب و وحشت در ملاء عام انجام شده است.
مردم ایران میتوانند مطمئن باشند که آرمانشان درست و عادلانه است و آنها در مبارزه شان تنها نیستند، و همیشه آزمانهای درست در تاریخ پیروز شده اند.
تام مک کلینتاک