آتلانتیک:‌ القاعده با کمک رژیم ایران خود را بازسازی کرده است

مجله آتلانتیک چاپ آمریکا، در یک مطلب تحلیلی نوشت: القاعده با کمک رژیم ایران خود را بازسازی کرده است. این در حالیست که داعش به سرعت در حال سقوط است.

مجله “آتلانتیک» نوشت: این موفقیتٍ القاعده با کمک رژیم ایران امکانپذیر شده است. «معامله» یا توافقی میان القاعده و رژیم ایران وجود داشته که به این تشکیلات این گروه اجازه آماده سازی برای ورود به مرحله بعدی اقداماتش را داده است.

این مجله در ادامه می‌افزاید: علیرغم تلاشهایی که ارگانهای غربی مبارزه با تروریسم در رابطه با القاعده انجام دادند, شاهد فعال شدن این گروه هستیم که معامله با رژیم ایران در تحقق آن سهیم بوده است.

مجله آتلانتیک می افزاید: سپاه قدس طی طرحی به فرماندهان القاعده پناهگاه امنی داد. درمرحله اول زنان و دختران اعضای القاعده و در ادامه صدها داوطلبی که به این تشکیلات پیوسته بودند به ایران آمدند. زنان دریک هتل مجلل درخیابان طالقانی درتهران اسکان داده شدند وخانواده ها ورزمندگان مجرد در هتل دیگری درهمان خیابان مستقر شدند. مقامهای رژیم ایران به میهمانان خود یعنی افراد القاعده مدارک جعلی برای سفر به عنوان پناهندگان عراقی دادند و به برخی از آنها نیز در سفر به کشورهای دیگر و استقرار در آن کمک کردند.

در تابستان ۲۰۰۲ فرماندهان بلند پایه القاعده از جمله سیف العدل، ابومحمد المصری و ابومصعب السوری به تدریج وارد خاک ایران شدند.
آتلانتیک بر اساس سند ۱۹ صفحه‌ای مربوط به گزارش یکی از فرماندهان القاعده نوشت: شورای نظامی القاعده که در ایران بازسازی شد، اولین عملیاتش را در ریاض با انفجار سه مجتمع مسکونی در سال ۲۰۰۳ انجام داد که در جریان آن ۳۵ تن از جمله ۹ تن از اتباع آمریکایی به قتل رسیدند.