پولیتیکو:توصیه تیم امنیت ملی به ترامپ، برجام را تایید نکند

پولیتیکو گزارش داد، تیم امنیت ملی دونالد ترامپ باتفاق آرا، به او توصیه کرده‌اند که توافق اتمی با رژیم ایران را تأیید نکند، اما در عین حال برجام را از بین نبرد.

در این گزارش آمده است: «بنا به استراتژی تعیین‌شده طبق بازبینی سیاست در قبال رژیم ایران که تحت ریاست مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حال انجام است، آنها قصد دارند برای اعمال فشارهای جدید بر رژیم ایران، با کنگره و متحدان اروپایی آمریکا کار کنند. اما توافق اتمی، فعلاً دست‌نخورده باقی خواهد ماند».
پولیتیکو، اضافه می‌کند: «کارزار فشار علیه رژیم ایران در مرکز بازبینی سیاست آمریکا توسط مک‌مستر قرار دارد... انتظار می‌رود این سیاست جدید، شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم ایران از جمله حزب‌الله و شبکة مالی... آنها را هدف قرار بدهد. سپاه پاسداران به‌طور خاص مورد تمرکز قرار خواهد گرفت و دولت آمریکا آن‌را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نام‌گذاری خواهد کرد. این اولین‌باری خواهد بود که بازوی نظامی یک رژیم، این‌چنین نام‌گذاری خواهد شد».
بنا به این گزارش، جیمز متیس، ژنرال مک‌مستر و دیگر مقام‌های دولت آمریکا به ترامپ گفته‌اند، می‌تواند بدون از بین‌بردن توافق اتمی، رژیم را در سایر زمینه‌ها به چالش بکشد.
پولیتیکو ۱۱ مهر