واشینگتن تایمز: آمریکا به هر حمله از سوی شبه‌نظامیان بیرحم رژیم ایران پاسخ خواهد داد

شبه نظامیان بیرحم رژیم ایران در عراق می‌گویند بعد از شکست داعش علیه نیروهای آمریکایی وارد جنگ می‌شویم. یک افسر ارتش آمریکا به واشنگتن تایمز گفت که ایالات متحده قصد دارد در صورت حمله به نیروهای آمریکایی توسط کتائب حزب‌الله وابسته به رژیم ایران، واکنش نشان داده و اقدام به مقابله کند.

واشنگتن تایمز: رووان سکاربورو - با نزدیک شدن شکست داعش در عراق، تهدید گردانهای حزب الله به سرعت افزایش پیدا می کند. یک فرماندة گردانهای موسوم به کتائب حزب الله به آمریکاییها هشدار داد که آنها باید عراق را ترک کنند یا با یک جنگ جدید مواجه خواهند شد. کتائب حزب الله بزرگترین و خشن ترین شبه نظامیانی هستند که توسط رژیم ایران آموزش دیدند و در سوریه و عراق می جنگند... یک افسر ارتش آمریکا به واشنگتن تایمز گفت که ایالات متحده قصد دارد که اگر آمریکاییها مورد حمله قرار گرفتند، اقدام به مقابله با کتائب حزب الله بکند. او گفت که « با توجه به نفوذ شرورانه رژیم ایران، ما تلاش کردیم که به ناتو، ائتلاف، وزارت خارجه، سازمان ملل و کشورهای خلیج فارس هشدار بدهیم. این موضوع مشکل خیلی بزرگی را تشکیل می دهد و ما نسبت به آن آگاه هستیم. ما به مرحلة بعد از داعش می نگریم. آنچه رژیم ایران قصد انجام آن را دارد نگرانی قابل توجهی را ایجاد می کند. کتائب حزب الله یک نیروی ۵ هزار نفره در اختیار دارد. دستان این گروه قبل از این نیز به خون آمریکاییان آغشته بود.
شاهین قبادی از شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید: کتائب حزب الله بزرگترین، شریرترین و خطرناکترین گروه شبه نظامی عراقی و گروه تروریستی است.
در ژوئن ۲۰۰۹، وزارت خارجه، کتائب حزب الله را در لیست سازمانهای تروریستی خارجی قرار داد. او گفت کتائب حزب الله یکی از اصلی‌ترین گروههای شبه نظامی عراقی بود که نیروی قدس سپاه پاسداران به سوریه برای کمک به بشار اسد دیکتاتور، برای قتل عام مردم سوریه فرستاد. در نقاطی تا ۲۰۰۰ نفر نیروهای کتائب حزب الله برای کمک به اسد به سوریه اعزام شدند.

یک گزارش دو حزبی کنگره برای مقابله با افراطی گری اعلام می‌کند، کتائب حزب الله بخاطر کاشتن بمب های کنارجاده ای مرگبار و استفاده از خمپاره های تقویت شده (‌آی.آر.بی. ام) برای حمله به نیروهای امریکایی و ائتلاف، اعتبار کسب کرده است.
بنا به گفته علی خضری یک دیپلومات آمریکایی، کتائب حزب الله مسئول برخی از مرگبارترین حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف در سراسر جنگ بود. این گزارش می گوید، این گروه مظنون به شرکت در قتلهای فرا قضایی و آدم ربایی در استان انبار بوده ازجمله در ۲۷مه ۲۰۱۶ در ربودن بیش از ۷۰ پسر بچه و مرد سنی از السیجار و قتل بیش از ۴۹ مرد دیگر است.
وزارت خارجه در ژوئن ۲۰۰۹ وزارت خارجه تیپ های حزب الله را در لیست سازمان های تروریستی قرار داد و این گروه را تشکیلاتی با ایدئولوژی افراطی خواند که حملاتی را علیه هدفهای عراقی و آمریکایی و ائتلاف انجام داده است.