یو اس ای نیوز:‌ رژیم ایران بزرگترین تهدید خاورمیانه

ژنرال جک کین می گوید رژیم ایران بزرگترین تهدید خاورمیانه است. این تهدید بسا بیشتر از تهدید افراطیون اسلامی است

یو اس ای نیوز:‌ شما تا چه میزان از نزدیکی کره شمالی و رژیم ایران و همکاریهای نظامی آنها نگران هستید؟
ژنرال جک کین معاون سابق رئیس ستاد مشترک نیروی زمینی ارتش آمریکا:‌ «بله کاملا نگرانم. الان بیش از ۲۰ سال است که آنها با هم رابطه نزدیک دارند. رژیم ایران در واقع از کره شمالی الگو برداری می کند. کره شمالی در سالهای ۱۹۰۰ با ما مذاکره کرد و نسبت به برنامه اتمی دروغ گفت. این رژیم سایتهای سری داشت و در سال ۲۰۰۳ اعلام کرد به سلاح اتمی دست یافته است. رژیم ایران همین کار را با ما کرد .با ما مذاکره کرد و به ما گفت تنها برای تولید برق و انرژی از اتمی استفاده می کند و نه برای تسلیحات اتمی در حالیکه سایتهای سری هم داشت.
اما آنچه در ایران اتفاق افتاد این بود که ما از سایتهای سری مطلع شدیم و این سایتها افشا شدند. حتی موشکهایشان هم کپی برداری از همان موشکهای کره شمالی است. هر دوی اینها خواهان سلاح اتمی بودند و هر دو خواهان موشک بالستیک هستند و کره شمالی در همه اینها جلودار است.

من بر این اعتقادم که رژیم ایران یک تهدید اصلی در خاورمیانه است تهدیدی بسا بیشتر نسبت به افراطیون اسلامی. افراطیونی که همه جا می روند و مردم را می کشند.
اما رژیم ایران تهدید بسا بیشتری است. این رژیم ارتش متعارف دارد، موشک دارد و مشغول توسعه موشک بالستیک است و دنبال سلاح اتمی هم هست».