اسکای نیوز: افتضاح مناظره در حکومت آخوندی

در مناظره کاندیداهای رژیم، اقدام‌های سرکوبگرانه و هژمونی ولایت‌فقیه مسکوت گذاشته شد.

این مناظره ابعادی از سیاست‌های مخرب این رژیم را برملا کرد.
 
اولین مناظره بر روی موضوعات اقتصادی تمرکز داشت. این افراد اتهاماتی مانند دروغ‌گویی و فریب مردم را به یکدیگر نسبت دادند. رژیم ایران  با انواع روش‌ها می‌خواهد چنین وانمود کند که رژیمی دمکراتیک است و بدین منظور با تقلید از کشورهای غربی کاندیدهای ریاست جمهوری را به‌پای چنین مناظره‌ای آورده است.
شش کاندیدا که  همگی تحت حمایت خامنه‌ای هستند در این مناظره شرکت کردند. در این مناظره بسیاری موضوعات حساس که برای مردم ایران مهم است وجود نداشت. برجسته‌ترین موضوع، سرکوبگری حاکم بر ایران، هژمونی ولایت‌فقیه بر حاکمیت و تباه کردن دارایی‌های کشور و دخالت در کشورهای دیگر است.
به دور از موضوعات سیاسی و نظامی که هیچ‌یک از کاندیداها جرأت  اشاره به آن را نداشتند، مناظره آن‌ها بر روی موضوعات اقتصادی تمرکز داشت. قالیباف شهردار تهران روحانی را متهم کرد که مردم ایران را فریب داده. او، روحانی و  معاونش اسحاق جهانگیری را به سوء مدیریت و ناتوانی در حل مشکلات جدی مردم و در صدر آن‌ها بیکاری و کمبود مسکن متهم کرد.
روحانی به قالیباف جواب داد این اتهامات دروغ است. جهانگیری شهردار  تهران را متهم کرد که تهران را با شیوه‌های نظامی اداره می‌کند.
سه کاندید دیگر مانند ابراهیم رئیسی  و میرسلیم و هاشمی طبا در سایه باقی ماندند. 
 
مصطفی  فحص کارشناس امور ایران از بیروت به تلویزیون اسکای نیوز گفت: این مناظره بسیاری از ناگفته‌های درون این رژیم را فاش کرد. مشکلات اقتصادی، ده میلیون بی‌سواد در ایران. در سال ۲۰۱۱ یازده میلیون نفر یارانه می‌گرفتند در حالی که اکنون ۱۶ تا ۱۸ میلیون نفر یارانه می‌گیرند. این در کشوری است که خودش را امپراتوری می‌داند و میلیاردها دلار در یمن و لبنان و سوریه و عراق صرف کرده تا از  طرح‌های توسعه‌طلبانه‌اش در این کشورها حمایت کند. این فرصتی برای افشاگری بود که همه از آن استفاده کردند تا بدانند رژیم ایران به چه میزان عقب‌گرد کرده است.