هیل: خوش رفتاری با رژیم ایران دیگر بس است

ه

یل نشریه کنگره آمریکا روز سه شنبه ۲۸ دی طی مقاله یی با عنوان ”کاندیداهای ترامپ ـ خوش رفتاری با ایران دیگر بس است” نوشت: “جمیز متیس ژنرال بازنشسته در جلسه استماع خود برای انتصاب بعنوان وزیر دفاع, در توصیف خود در مورد رژیم ایران, بعنوان بزرگترین عامل کمک کننده به بی ثباتی منطقه, صریح بود.

وی افزود, سیاست آمریکا در عراق و افغانستان باید مقابله با ”نفوذ خبیثانه” رژیم ایران باشد که بخاطر سیاست های ناشی از دولت اوباما افزایش داشته است.
۲۳ مقام معروف پیشین آمریکایی در یک نامه دو حزبی به پرزیدنت منتخب دونالد ترامپ هفته گذشته تاکید کردند که ”اکنون روشن شده است که سران رژیم ایران نشان داده اند هیچ منافعی در مقابله به مثل با رفتار آمریکا فراتر از شروط برجام که امتیازات مهمی از آن بدست آورده اند, ندارند...
ادامه همان اعمال خصمانه و بی ثبات کننده مستلزم تحریم های جدید اقتصادی در قبال آنها است. بعلاوه بعنوان مقامات سابق تاکید کرده اند که اکنون زمان ”برقراری گفتگوی دولت آمریکا با مقاومت در تبعید ایران, شورای ملی مقاومت ایران می باشد ”.
شورای ملی مقاومت ایران و در کانون آن جنبش اپوزیسیون ایرانی, مجاهدین خلق است توسط مریم رجوی یک زن ضد بنیادگرا رهبری می شود, که طرحی ۱۰ ماده ای را بوضوح بیان نموده که آرمان های این جنبش برای ایران را توصیف می کند.
این جنبش که بعنوان دشمن شماره ۱ تهران برای بیش از سه دهه, بوده است, اصلی ترین هدف تروریسم افسار گسیخته تهران بوده است. حدود ۱۲۰۰۰۰ از فعالین ام.یی.کی توسط آیت الله ها اعدام شده اند.
همچنانکه پرزیدنت جرج دبلیو بوش علناً تایید کرد, این مقاومت ایران بود که با اتکا به شبکه گسترده فعالین در داخل کشور, برنامه تسلیحات اتمی مخفی ایران را در سال ۲۰۰۲ افشا نمود.
این جنبش مدتها توسط سیاست سازان آمریکایی به حاشیه رانده شده است که اکثراً بخاطر نگرانی بیجا از واکنش تهران بوده است.
هرچند که برنامه های اعلام شده آن چیزی را ارائه می دهد که هرگز رژیم کنونی نمی توانست, ارائه کند که آنهم تعهدی قاطع برای ایران آینده بدون اتمی می باشد, علاوه بر این که به یک حکومت مذهبی و سرکوب سیاسی که ایران را به یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر و حامیان تروریسم در جهان تبدیل نموده, پایان می دهد.
ضعف رژیم ایران در داخل هرچه بیشتر آشکار می شود, اکنون زمان آن است که دولت آینده مسیر جدیدی را درمورد ایران ترسیم نماید. دولت ترامپ نیازمند آن است, سیاستی در مخالفت با سرکوب و ماجراجویی تهران اتخاذ کند, درعین این که از آمال مردم ایران برای ایجاد حکومتی دموکراتیک و سکولار حمایت نماید.
سایت رسمی کنگره آمریکا- هیل  - ۲۸ دی ۹۵