تلویزیون العربیه: رژیم ایران با آتش بس در سوریه قافیه را می بازد

ژنرال احمد رحال تحلیلگر نظامی و استراتژیک سوری درباره وضعیت آتش بس در سوریه مصاحبه یی با تلویزیون العربیه انجام داده است.

ژنرال احمد رحال: تا ششمین روز آتش بس ۱۸۰ مورد نقض آتش بس داشتیم که تمامی آن توسط رژیم اسد و شبه نظامیان رژیم ایران بوده است. خیلی روشن است که این تجاوزات نیز به دستور قاسم سیلمانی در داخل خاک سوریه صورت میگیرد. همه میدانند کسی که مانع اجرای آتش بس است، رژیم ایران است. رژیم ایران می بیند که هر گونه راه حل سیاسی درسوریه منافعش و رژیم اسد را تهدید میکند، در نتیجه برای تخریب توافقنامه ها کار میکند. ما در خارج شدن شهروندان از حلب دیدیم که شبه نظامیان موسوم به نجباء عراق و حزب الله، توافقنامه را تخریب کردند. بزرگترین نقض آتش بس در وادی بردا صورت گرفته است... امروز حزب الله و رژیم ایران احساس میکنند که هرتلاشی برای اجرای آتش بس، مواضع ارتش آزادی در وادی بردا را تثبیت میکند. منطقه ای استراتژیک که تهدیدی قوی برای منافع حزب الله و امدادرسانی آن از طریق فرودگاه بین المللی دمشق است. منطقه وادی بردا پانزده کیلومتر از دمشق فاصله دارد. از اتوبان بین المللی دمشق ـ بیروت ۴ الی ۵ کیلومتر فاصله دارد. از مرز لبنان نیز بین ۷ تا ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. از شهر زبدانی و مضایا نیز ۱۴ کیلومتر فاصله دارد. رژیم ایران نمیخواهد این جزء از سوریه در دست ارتش آزادی باشد. در نتیجه برای تخریب توافقنامه تلاش میکند.
ژنرال احمد رحال در ادامه این مصاحبه افزود: سرکردگان پاسداران از جمله قاسم سلیمانی احساس میکنند جام زهر سرکشیدند وقتی که به هواپیماهای روسیه پناه بردند تا رژیم اسد را از دست ارتش آزادی نجات بدهد. در آن هنگام ارتش آزادی به اطراف شهر حما و ارتفاعات ساحلی رسید و دمشق را در عملیات «الله غالب است» تهدید میکرد. در نتیجه آنها در برابر دو امر متناقض قرار داشتند، یا باید رژیم اسد را رها میکردند که فروبپاشد یا اینکه به هواپیماهای روسی پناه ببرند...