رویتر: کاهش فعالیتهای کامرز بانک آلمان در حاشیه خلیج فارس از ترس تحریمها

کامرز بانک آلمان اعلام کرد فعالیت‌های خود در حاشیه خلیج‌فارس را به دلیل ترس از تحریم کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویتر کامرزبانک به مشتریان حاشیه خلیج فارس خود اعلام کرد دیگر مبادلات با یورو را انجام نخواهد داد این بانک نیز به جمع بانک‌های بزرگی پیوست که پس از جریمه شدن به علت معاملات با رژیم ایران دیگر چنین خدماتی ارائه نمی‌کنند.
تا به امروز بانک‌های بزرگ بین‌المللی از ترس جریمه شدن از انجام مبادلات مالی با رژیم ایران صرفه نظر می‌کردند که این ترس حتی با کاهش تحریم های رژیم در اول ژانویه ۲۰۱۷ نیز برطرف نشد و با انتخاب شدن دونالد ترامپ تشدید نیز شد.
بطوریکه این بانک ها نه تنها با رژیم ایران مبادله انجام نمی دهند، بلکه حتی در حال محدود کردن فعالیت های خود در منطقه غرب آسیا نیز هستند. به نوشته رویتر این اقدام به همراه کاهش قیمت نفت که سود معاملات این منطقه را کم کرده، همراه شده است.
رویتر به نقل از ۴ منبع بانکی نوشت کامرزبانک به مشتریان حاشیه خلیج فارس خود اعلام کرده است که دیگر مبادلات به یورو را انجام نخواهد داد. پس از اینکه دولت آمریکا، بانک‌ها را در سال های اخیر به علت همکاری با رژیم ایران میلیاردها دلار جریمه کرد، بانک‌های بزرگ آمریکایی و اروپایی نظارت بر فعالیت های ریسک پذیر را در منطقه حاشیه خلیج فارس تشدید کرده اند.
منطقه خلیج فارس که در مجاورت ایران و سوریه است، به شدت تحت نظارت ناظرهای آمریکایی قرار گرفته است.
به گفته منابع آگاه، کامرزبانک که بخشی از آن سهام متعلق به دولت آلمان است در هفته های اخیر به مشتریان خود گفته است که از ابتدای ماه ژانویه ۲۰۱۷ دیگر مبادلات (حاشیه خلیج فارس) را به یورو تسویه نمی کند و منابع آگاه این اقدام را ناشی از نگرانی در مورد «تبعیت» از تحریم می دانند.
رویتر - ۱۰ آذر۹۵