العربیه:‌ حمله موشکی شبه نظامیان رژیم ایران به مکه

سخنگوی ائتلاف عربی می گوید: موشک شلیک شده حوثی‌ها به مکه از داخل یک مسجد پرتاپ شد. این جنایت شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران موجی از محکومیت جهانی را به دنبال داشت.

ژنرال احمد العسیری، مشاور وزیر دفاع سعودی گفت: «اکنون دروغ و ریاکارانه بودن شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا شبه نظامیان حوثی‌ برای همه برملا شد . مشخص شد که آنها موشک‌های خود را به سوی مقدس ترین مکان مسلمانان یعنی مکه مکرمه قبله مسلمانان شلیک کردند. موشک بالستیک که مکه را هدف قرار داه از داخل یک مسجد، در صعده پرتاب شده که خوشبختانه پدافند دفاعی ما پیش از رسیدن به مکه آن را در فاصله ۶۵ کیلومتری ردیابی و سپس منهدم کرد».
ژنرال احمد العسیری در مصاحبه با روزنامة الشرق الاوسط گفت: عملیات حوثی‌ها در مرزهای سعودی به این زودی ها پایان نخواهد یافت .آنها به تلاش خود برای خرابکاری در مرزهای سعودی ادامه خواهند داد و موشک پرانی را متوقف نخواهند کرد اما در هر شرایط نیروهای سعودی با قاطعیت تمام با آنها برخورد خواهند کرد و بدون اینکه بتوانند آسیبی به کسی یا جایی برسانند همه تلاش‌ها ونقشه‌های آنها نقش برآب خواهد شد».
مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی افزود: «وقتی که محل خروج موشکها را رد یابی کردیم دریافتیم که حوثی ها تمام کاتیوشاها و موشک های خود را از مسجدی در صعده شلیک می کنند این اقدام حوثی ها نشان می دهد که این گروه شبه نظامی تا چه حد نسبت به ارزش های دینی بی تفاوت و غیر متعهد است. حوثی برای ارتکاب جنایات خود به هیچ ارزش از ارزش های اخلاقی پایبند نیستند»
ژنرال العسیری گفت:«تا زمانی که رژیم ایران به قاچاق اسلحه و موشک در منطقه ادامه می دهد و حوثی ها را مسلح می کند آنها همچنان به حملات موشکی خود به مکه و مدینه و دیگر مناطق سعودی ادامه خواهند داشت. رژیم ایران همانگونه که حزب الله را تسلیح کرد تلاش می کند حوثی‌ها را به مزدوری خود بگیرد و برای اهداف خود از آنها استفاده کند».