سی ان ان: بمبارانهای فاجعه بار در حلب

تحلیلگران می گویند اگر بمباران حلب با همین آهنگ ادامه یابد تا دسامبر یعنی اذرماه هیچ چیزی از این شهر باقی نخواهد ماند.

جتهای جنگی روسیه و سوریه بمباران سنگین منطقه شرق حلب را از سر گرفتند، فعالین می گویند دست کم ۲۵ نفر کشته شده اند که ۵ نفر آنان کودک بوده اند.
فیلم بعد از این حمله بسیار وحشتناک است. تیم های نجات تلاش می کنند یک پسربچه را از زیر آوار نجات دهند. از جنگ سوریه ۵ سال می گذرد، خبرنگار ارشد سی ان ان از لندن گزارش میدهد:
جنگ پایانی ندارد، مرگ و میر و نابودی بیشتری در بزرگترین شهر سوریه گزارش می شود. این، بدنبال امواج پیاپی حملات روسیه است که شرق حلب را در هم می کوبد. جایی که در دست رزمندگان است و حدود ۲۷۵ هزار نفر تلاش دارند فقط زنده بمانند.
آمار کل کشته های شهروندان اززمان ازسر گیری حملات بدنبال شکست آتش بس درماه گذشته به ۳۶۰ نفرمی رسد که ۱۰۰ نفر آنها از کودکان هستند.
بیمارستان ها، آمبولانسها، پزشکان، پرسنل اورژانس بیمارستان ها، نیروهای امداد رسانی بطور فزاینده هدف قرار می گیرند. این بیانگر تلاش رژیم اسد برای خالی کردن حلب از ساکنین آن است.
 پاپ فرانسیس آنرا، قربانیان جنگی ضد انسانی خواند و سپس برای یک آتش بس درخواست و التماس کرد. با توجه به این که این شهر تقریباً نابود شده است، تلاش ها برای از سر گیری آتش بس محکوم به فناست. روسیه در آخرهفته تلاش شورای امنیت را برای توقف جنگ سد کرد. فراخوان جان کری وزیر خارجه آمریکا که روسیه و رژیم سوریه بعنوان جنایتکاران جنگی مورد حسابرسی قرارگیرند فقط درحد فراخوان باقی ماند.
تحلیلگران میگویند اگر بمباران با همین آهنگ ادامه یابد تا دسامبر یعنی آذرماه هیچ چیزی از این شهر باقی نخواهد ماند.
یک تحلیلگر می گوید: این می تواند طرح رژیم اسد و متحدان آن باشد که این کار کثیف را طی چند ماه تمام کنند، با این برداشت که دولت اوباما کاری نخواهد کرد تا زمانی که نفر بعدی درکاخ سفید کار او را تحویل بگیرد.