آسوشیتدپرس ـ ضرورت اعمال فشار بر رژیم ایران

سناتور تام کاتن عضو سنای آمریکا هرگونه امتیاز دادن به اخوندها را تقبیح می کند و خواستار اعمال فشار بیشتر بر آنهاست.

آسوشیتدپرس اخیرا فاش کرد در جریان توافق اتمی یک امتیاز دیگر به رژیم ایران داده شده است. به گفته این خبرگزاری بعد از ۱۱ تا ۱۳ سال رژیم ایران می تواند بیش از پنج هزار «سانتریفوژ ناکارآمد» خود را با سه هزار و ۵۰۰ دستگاه پیشرفته‌تر جایگزین کند. این امر سرعت غنی سازی اورانیوم و نهایتا دستیابی به بمب اتمی را تسریع می کند.
اگرچه دولت اوباما دادن چنین امتیازی را انکار می کند اما جواد ظریف وزیر خارجه رژیم آن را تأیید می کند. سناتور تام کاتن که عضو کمیته امور نظامی و اطلاعاتی کنگره آمریکاست دادن چنین امتیازاتی به رژیم را محکوم می کند و می گوید:
به شدت از خبر منتشر شده شوکه شده است.
به گفته او این خبر نشان می‌دهد که دولت اوباما در توافق سری با رژیم ایران, یکی از محدودیت‌های کلیدی برنامه هسته‌ای این رژیم در طول ده سال آینده را لغو کرده است. این تصمیم به رژیم ایران اجازه می دهد بعد از ده سال باسرعت به سمت بمب اتمی برود و در عرض شش‌ماه سلاح هسته‌ای داشته باشد.
سناتور تام کاتن در مورد تهدید رژیم ایران هم می گوید: برنامه موشک‌های بالستیک رژیم ایران با هدف بی‌ثباتی منطقه است. تنها دلیل آزمایش‌های موشکی این رژیم, در خطر نگه داشتن اروپا و آمریکاست.
تام کاتن معتقد است توافق اتمی در راستای منافع ملی بلند مدت آمریکا نیست و پیشنهاد می کند آن را لغو کنند.
سناتور تام کاتن تأکید کرد توافق اتمی نه تنها چیزی به نام اعتدال و میانه روی در ایران را تقویت نکرد بلکه باعث شد که اقدام های مهاجمانه و توسعه طلبانه این رژیم بیشتر شود.