العربیه: آمار واقعی تلفات پاسداران در سوریه

فؤاد هاشم نویسنده کویتی به تلویزیون العربیه می گوید آمار تلفات رژیم ایران در سوریه بسیار بیشتر از ۱۲۰۰ نفر است.

آمار ۱۲۰۰ کشته از پاسداران رژیم ایران در سوریه بسیار بسیار آمار کمی است. من در سال ۱۹۸۲ در شرق بصره در نبردهای دزفول بودم. رژیم ایران نام عملیات را رمضان یک گذاشته بود. ما شاهد گله های انسانی بودیم که رژیم ایران به عنوان مین روب از آنها استفاده میکرد. کودکان ۱۳ و ۱۴ ساله به تعداد ۵ تا ۷ هزار نفر در هر نوبت، بر روی میادین مین می دویدند که مینها را منفجر کنند. بنابراین برای رژیم ایران، مردم ایران به اندازه یک برگ پیاز هم ارزش ندارند. پس ۱۲۰۰ کشته برای رژیم زیاد مهم نیست.
رژیم ایران میخواهد به همه جهان بگوید که از رژیم اسد حمایت میکند و حتی آمار کشته هایش را هم اعلام میکند. احتمالا رژیم ایران برای عملیات بزرگ حلب آماده میشود که برای آن برنامه ریزی کرده و نام آنرا هم ام المعارک ۲ گذاشته اند. این نبرد، خونین و شدید خواهد بود و رژیم ایران و حزب الله لبنان و نظامیان اسد در آن شرکت خواهند داشت.
رژیم ایران هدفی فراتر از آنچه که بعنوان دفاع از مقدسات در سوریه میگوید، دارد. هدف نهایی این رژیم تسلط بر خاورمیانه است بویژه بعد از امضای توافقنامه اتمی با آمریکا.
لبنان بطور کامل در بحران سوریه گروگان گرفته شده و قربانی شده است. ما میخواهیم این کشور را از آنچه که در آن واقع شده، خارج کنیم. و این امر به سادگی امکان پذیر نیست.
رژیم ایران بالاترین سطح سیاسی و نظامی خود در سوریه را به کار گرفته و شرطی هم که آمریکا در بازی سوریه گذاشته این است که نمیخواهد کسی هیچ طرفی در این جنگ پیروز شود. کما اینکه نمیخواهد در عراق و در یمن هیچ طرفی پیروز شود تا بتواند نقشه جدید تقیسم خود را تا قبل از انتخابات جدید ریاست جمهوری در پایان ۲۰۱۶ در منطقه پیش ببرد.