اخبار رسانه های خارجی در رابطه با رژیم آخوندی

ایلیانا رزلهتینن، رئیس کمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم آخوندی به خاطر حمایت از تروریسم بایستی مورد تحریمهای بیشتر قرار گیرد.

در بیانیه رزلهتینن آمده است: گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه به وضوح نشان می‌دهد: رژیم ایران حامی اصلی تروریسم است و برای گروههای تروریستی در سراسر جهان آموزش، حمایت مالی، و تسلیحات و تجهیزات فراهم می کند.
سایت رزلهتینن 17/3/95

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تأکید کرد: «قلب رآکتور اراک اکنون با سیمان پر شده و هرگز دوباره استفاده نخواهد شد».
وی افزود: رژیم ایران اکنون دو سوم سانتریفیوژهای نصب شده خود را برچیده و 98 درصد ذخایر اورانیوم غنی شده را از ایران خارج کرده است. در صورتی‌که آنها تقلب کنند ما پی خواهیم برد. رژیم ایران مشمول شدیدترین رژیم بازرسی‌های اتمی شده است».
سایت کاخ سفید:950318

خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرد، اتحادیه اروپا در تلاشهایش با آمریکا برای باز کردن راه بانکهای اروپایی برای معامله با رژیم ایران به بن‌بست خورده است.
این خبرگزاری افزود: دولت آمریکا درخواست وزرای اقتصاد اروپایی برای ارائه تضمین عدم تحریم بانک‌های مرتبط با رژیم ایران و ارائه توضیح در مورد میزان تحریم‌های آمریکا علیه این رژیم را رد کرده است.
بلومبرگ نوشت: انتظار می‌رفت اتحادیه اروپا و رژیم ایران طی دو سال آینده 24 میلیارد دلار مبادله داشته باشند، اما با بن‌بست کنونی، گسترش مناسبات تجاری دو طرف با مشکل مواجه شده است.
یک مقام اقتصادی دولت آلمان در این زمینه گفت: روشن است که بانک‌ها ریسک نقض تحریم‌های آمریکا را بسیار زیاد می‌دانند.
بلومبرگ 19/3/95

بن کاردین، نماینده ارشد حزب دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا، اعلام کرد، درصدد تصویب طرح مربوط به قانون تحریمهای رژیم ایران است تا زمینه برای اعمال تحریمهای جدید علیه برنامه موشکی این رژیم فراهم شود.
به گزارش رویتر، تاکنون چندین طرح برای تمدید قانون تحریمهای رژیم ایران در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا ارائه شده است. از جمله 19تن از سناتورهای آمریکا، طرح تمدید تحریمها علیه رژیم ایران را به کنگره این کشور ارائه کرده‌اند.
هم‌چنین باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفت طرحی را با همکاری سناتور کاردین در دست تهیه دارد.
رویتر 19/3/95

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید آمریکا، گفت: آمریکا کاملاٌ این انتظار را داشت که رژیم ایران حمایت خود را از تروریسم ادامه داده و تولید موشکهای بالیستیک را گسترش دهد.
وی افزود. رژیم ایران در بازگرداندن منابع بلوکه شدن مالی خود با مشکلات بسیار بزرگی مواجه است. برای ما بسیار روشن بود که مذاکرات با رژیم ایران صرفاٌ به پروژه‌های اتمی محدود خواهد بود.
پی جی مدیا – 18/3/95