واشینگتن تایمز:‌ مخالفان حمله موشکی به کمپ لیبرتی در عراق را کار رژیم ایران می دانند

روزنامه واشینگتن تایمز29اکتبر طی گزارش مشروحی از حمله جنایتکارانه به لیبرتی با عنوان «مخالفان می‌گویند رژیم ایران مسئول حمله مرگبار موشکی به کمپ لیبرتی در عراق است»، نوشت: یک سازمان مخالف (رژیم) ایران گفت که روز پنجشنبه بیش از 20 تن از اعضای آن در عراق در جریان یک حملة سنگین با استفاده از موشک‌های ساخت رژیم ایران به یک پایگاه نظامی سابق آمریکا در نزدیکی بغداد که مخالفان سالهاست در آنجا توسط نیروهای عراقی در شرایط محاصره هستند جان خود را از دست دادند.

سازمان مجاهدین خلق ایران که حامیان قدرتمندی در واشنیگتن و پایتخت‌های اروپایی دارد فوراً رژیم ایران را مقصر دانست و گفت که مقام‌های مورد حمایت رژیم ایران در بغداد عامدانه اجازه دادند که این حمله صورت گیرد.
واشینگتن تایمز افزود: آنتونیو گوترز کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل قویاً این حمله را محکوم کرد و روز پنجشنبه گفت که این نهاد هم‌چنان مشغول تدقیق شمار کشته‌ها و مجروحین و بررسی صدمات به کمپ است.
آقای گوترز گفت: «این تأسف‌آورترین عمل است. همة تلاشها هم برای کمک به مجروحان و هم جهت شناسایی و به پای عدالت کشاندن عاملان باید ادامه یابد».
جان کری وزیر امور خارجة آمریکا گفت، به مقامات آمریکا مراجعه شده تا «اطمینان حاصل کنند که دولت عراق همه نوع امدادرسانی پزشکی و اضطراری ممکن را برای قربانیان مهیا سازد».
جان کری طی بیانیه‌یی اظهار داشت: «ایالات متحده این حملة وحشیانه و ابلهانة تروریستی را علیه (کمپ لیبرتی) که منجر به کشته و مجروح‌شدن ساکنان شد قویاً محکوم می‌کند. ما مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان اعلام می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع داریم».
حامیان مجاهدین میگویند که وسعت این حمله بسیار بیشتر از چیزی بود که مقامات عراق گزارش می‌کنند و گفتند که نزدیک به «80 موشک به کمپ لیبرتی اصابت کرد».
واشینگتن تایمز در ادامه گزارش خود نوشت: این واقعه یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات آلمانی اعلام کردند، یک فرد ایرانی 31 ساله به جرم جاسوسی برای رژیم ایران علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در آلمان دستگیر شد.
مقامات دادگستری آلمان روز چهاشنبه اعلام کردند که فرد دستگیرشده به‌جرم انجام تحقیقات مخفیانه بر روی اعضای اپوزیسیون ایران در برلین و انتقال این اطلاعات به یک رابط وزارت اطلاعات رژیم به ازای دریافت پول در بازداشت به‌سر می‌برد.
حتی قبل از حمله روز پنجشنبه، حامیان مجاهدین در کنگره در رابطه با موقعیت خطرناک مخالفان مستقر در کمپ لیبرتی هشدار می‌دادند.
واشینگتن تایمز نوشت: سناتور جمهوریخواه از آریزونا جان مک کین (رئیس کمیتة قوای مسلح سنا) که می‌گوید اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران سابقة طولانی از افشای «اطلاعات مفید» در مورد فعالیت‌های مخفیانة اتمی رژیم ایران دارند، در اوایل اکتبر یک جلسة استماع در کمیتة نیروهای مسلح سنا برگزار کرد تا ناتوانی دولت‌های پی در پی آمریکا را برای حفاظت از این سازمان در عراق برجسته‌تر کند.
اد رویس، رئیس کمیتة امور خارجی کنگرة آمریکا، این حمله را «عمیقاً نگران‌کننده» خواند و گفت، این آزمایشی برای دولت مورد حمایت آمریکا در بغداد است.
این نماینده جمهوریخواه از کالیفرنیا طی بیانیه‌یی گفت که «دولت عراق یک تعهد بین‌المللی در جهت حفاظت از ساکنان کمپ اعلام کرده بود. آمریکا و جامعة بین‌المللی باید خواستار حسابرسی شوند».
واشینگتن تایمز افزود: در جریان جلسة استماع این ماه در سنا به ریاست آقای مک کین، ژنرال جمیز جونز گفت که قبل از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق، مقامات آمریکا وعدة حفاظت از سازمان مجاهدین خلق ایران را داده بودند.
آقای جونز، که طی سالهای 2009 و 2010 بعنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور اوباما کار می‌کرد، استدلال کرد که «پاسخ واشینگتن نسبت به وظایف انساندوستانة ما «آرام، غیر مؤثر و حتی توام با اکراه» بوده است. او گفت که با اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران باید بعنوان «پناهنده» رفتار شود.